Klaipėdos uostininkai moko kolegas įvairiose šalyse

Klaipėdos uostininkai moko kolegas įvairiose šalyse

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir asmenybes. Šį kartą supažindiname net su trimis LKAB "Klaipėdos Smeltės" darbuotojais, kurie dalijasi patirtimi įvairiuose pasaulio uostuose.

"Pradedame krauti laivą. Privažiavo džipas, mane apėmė negera nuojauta. Sakau kolegai, ar tik nebus baisiausia, apie ką aš galvoju. Taip ir buvo. Ištraukė avį, papjovė prie trapo, jos krauju apšlakstė laivą, kraną, kad geriau sektųsi. Nesiseka krova, papjauna dar porą avių, vėluojame - dar porą. Paskui iš jų kepa šašlykus. Užtat žinodavai, kas tądien bus vakarienei", - apie savo darbą Irako Umm Kasre uoste pasakojo LKAB "Klaipėdos Smeltė" STS operatorius-instruktorius Tomas Jasčenskas.

Du mėnesius T. Jasčenskas su kolegomis gyveno uždaroje teritorijoje ir iš uosto neišėjo. Oro uoste juos pasitiko ginkluota apsauga su šarvuotais džipais, nuvežė iki konteinerių terminalo, o paskui atvežė atgal. "Kai susėdome į džipus, vienas kolega juokavo: "Kylam - keturiolika, penkiolika, šešiolika - skrendam". Džipai važiavo dideliu greičiu, tikriausiai saugumo sumetimais", - prisiminė Tomas.

LKAB "Klaipėdos Smeltė" instruktoriai dalijasi patirtimi įvairių šalių uostuose

Instruktoriai kranininkai Tomas Jasčenskas, Tomas Brazdauskis, Valdas Kubilius, Artiomas Petrovas per pastaruosius kelerius metus sėkmingai baigė mokymo projektus Neapolyje (Italija), Sankt Peterburge (Rusija), Lome (Togas), Umm Kasre (Irakas), šiuo metu tariamasi dėl mokymų organizavimo Izraelyje.

Šie specialistai, turėdami ypatingų kompetencijų ir gebėjimų, be kasdienio darbo, imasi išskirtinės užduoties - moko ir konsultuoja kitų, įvairiose pasaulio šalyse esančių, konteinerių terminalų, priklausančių LKAB "Klaipėdos Smeltės" akcininkei "Terminal Investment Limited" (TIL), darbuotojus bei laivybos kompanijos "Mediterranean Shipping Company" (MSC) specialistus.

"Iš pradžių buvome išsigandę"

T. Jasčenskas "Smeltėje" dirba nuo 2007 metų. Umm Kasre buvo atidaromas naujas konteinerių terminalas, jis ten vyko mokyti vietinius kranininkus ir savo patirtimi dalinosi apie porą mėnesių. Pasak Tomo, buvo visokių kuriozų.

"Iš pradžių buvome šiek tiek išsigandę, nežinojome, kaip tokio kontingento ir kito tikėjimo žmonės reaguos į mus. Bet viskas vyko normaliai", - pasakojo jis.

NEBEŽVEJOJA. Tomas Jasčenskas mėgo žvejoti, bet jau 7 metus to nedaro. Vienam jo pažįstamui įkando erkė žvejojant, jis tapo ne5galiu, tai Tomą labai sukrėtė. Dabar laisvalaikiu jis užsiima sportu, mėgsta Protmūšius. Augina dvi dukras, viena jau pasirinko meno sritį, o kita mokosi dar tik ketvirtoje klasėje. Jis uoste įsidarbino atsitiktinai, prieš daugelį metų pakvietas čia jau dirbusių bičiulių.

Pirmiausia reikėjo iš 30-40 žmonių pagal tam tikrą metodiką, pagal 10 kriterijų atsirinkti tuos, kurie galėtų valdyti konteinerių krovos kranus, tokius pačius, kokie yra "Smeltėje". Pavyzdžiui, vienas iš kriterijų - gebėjimas abiem rankomis tolygiai valdyti svirtis. Paskui reikėjo mokyti dirbti pagal specialią programą. Juokaujama, kad smuikininkus teko paversti kranininkais. Mokymas baigėsi tuo, kad jie galėjo visiškai savarankiškai dirbti.

"Žinoma, buvo tam tikras kalbos barjeras, iš pradžių manėme, kad nesusišnekėsime, bet buvo du vertėjai. Visiškai blogai nebuvo, nes kai kurie mokėjo šiek tiek anglų kalbą. Žmonės ten impulsyvūs, bet draugiški", - sakė instruktorius.

Konteinerių terminalas yra už Basros miesto. Aplinkui dykuma ir daug katino dydžio žiurkių. Instruktoriai buvo apgyvendinti gyvenamuosiuose konteineriuose. "Labai blogai nebuvo, nors girdėjosi šūviai aplinkui. Ten bet kokia proga, kad ir per vestuves, šaudoma į orą", - sakė Tomas, o kolegos pridūrė, kad darbo aplinka ten tikrai ne europietiška.

Ką vienas parašo, kitas neperskaito

Vyresnysis remonto mechanikas Andrej Gultiajev "Smeltėje" dirba nuo 2010 metų. Jis prižiūri ir remontuoja visą krovos techniką. Į Iraką vyko supažindinti vietinius, kaip reikia prižiūrėti techniką.

"Vietiniams mechanikams nesisekė paleisti naujų kranų. Gavau šiokią tokią remontininkų brigadą, kurią pačią reikėjo mokyti, ir turėjome padaryti taip, kad tie kranai dirbtų. Mokiau juos, kaip reikia šalinti gedimus, prižiūrėti kranus ir juos aptarnauti. Mano mokiniai buvo gana gabūs mokslui, nes jų galvos nėra per daug užkrautos ir jiems tai buvo įdomu. Vienintelė bėda ta, kad ką vienas parašo, kitas negali perskaityti. Ne visi moka skaityti. Todėl perduoti tai, koks yra gedimas, kitam kolegai buvo sunku", - pasakojo Andrejus.

MECHANIKAS. Andrejus Gultiajevas turi 12 metų dukrą ir šiemet neseniai gimė dar viena dukrytė. Jo hobis - šalinti blogiausius technikos gedimus. Mechanika - jo visas gyvenimas, nors vaikystėje svajojo būti autobuso vairuotojas, kaip tėvas. Kai pavargsta, sėda ant motociklo ir išvažiuoja kelioms valandoms. Kartais ant jo pasisodina dukrą.

Jis į Umm Kasre uostą važiavo tris kartus. "Buvo ir baisu, ir įdomu. Vietiniams gyvenimas su šaudymu ir automatais - įprastas dalykas. Jie rodo ne šeimos nuotraukas, o kokį ginklų arsenalą turi namuose. Ten karšta, būna iki 51 laipsnio šilumos. Žmonės stengiasi dieną, kai pats karštis, miegoti, o visus darbus padaryti naktimis. Toje šalyje nėra kiaulienos, alkoholio, maistas liesas, jį valgant kartais traškėdavo smėlis tarp dantų", - įspūdžiais dalijosi Andrejus.

A. Gultiajev dirbo ir Italijoje. "Italai labiau išprusę, techniniu požiūriu geriau pasikaustę, bet pas juos kita problema. Jie visiškai neskiria dėmesio technikos priežiūrai. Palaukia, kol technika visiškai sugenda, o tada remontuoja", - kalbėjo mechanikas.

Moko potencialius vadovus

2018 metais MSC Europoje įkūrė "MSC akademiją" - vidinių mokymų sistemą, skirtą perteikti grupės darbuotojams, kuriuos jų dabartiniai vadovai mato ateities MSC vadovais, vertingiausias žinias, įgūdžius. Jie supažindinami su visa MSC veikla, kuri labai įvairi. Sužino viską, kas yra susiję su konteinerinių ir kruizinių laivų verslu. Beje, žiūrima, kaip žmogus geba susivaldyti esant stresinei situacijai. Toks projektas įgyvendinamas visame pasaulyje, o pradėtas buvo Amerikoje.

Technikos direktorius Gintaras Sadauskis, LKAB "Klaipėdos Smeltė" dirbantis nuo 2002 metų, - vienas iš kelių MSC akademijos lektorių, supažindinantis su konteinerių terminalo krovos technikos darbo principais.

IŠ TREČIO KARTO. Gintaras Sadauskis augina sūnų ir dukrą. Jam patinka keliauti, slidinėti, sportuoti. Baigęs universitetą, jis pradėjo lankyti vadų kursus. Į kariuomenę jį turėjo priimti už trijų mėnesių. Užsiregistravo tuometinėje Darbo biržoje. Ji tris kartus jam siūlė "Smeltę". Trečią kartą sutiko padirbėti iki kariuomenės, o dirba jau 20 metų. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

4 kartus per metus dvylika MSC akademijos studentų, kuriuos parenka terminalų vadovai, iš daugelio ES ir kitų šalių, kur yra MSC atstovybės, atvyksta į Rygą dviem savaitėms. Kasdien jie klausosi 5-6 paskaitų. Po kiekvienos paskaitos pildo testus. Dėstoma apie 40 dalykų. Pabaigoje dėstytojai reitinguoja studentus, o jie - dėstytojus.

Be kitų lektorių, kurių būna apie 20, atvykusių iš įvairių šalių, studentai klausosi ir LKAB "Klaipėdos Smeltė" specialisto paskaitų. Vėliau mokymų kursas tradiciškai pratęsiamas Klaipėdoje, kur akademijos klausytojai supažindinami su praktine konteinerių terminalo bei konteinerių remonto (depo) veikla. Pasak G. Sadauskio, daug žmonių taip sužino apie Klaipėdos uostą.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder