Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorės Šventosios uostui Airidos Čėsnienės teigimu, akvatorijos valymo darbai Šventojoje vyksta sklandžiai. Jų jau atlikta 31 proc.
Darbų vykdymo sutartį su Latvijos kompanija planuojama pratęsti iki birželio 1 d. dėl iš pradžių buvusių nepalankių meteorologinių sąlygų.
Dėl krantinių pritaikymo mažiesiems laiveliams švartuoti Šventojoje kyla abejonių, mat rangovas iki šiol dar nėra baigęs rengti projektinės dokumentacijos, kuri būtina norint pradėti darbus. Tačiau rangovės UAB "Hidrostatyba", dirbančios kartu su bendrove "Sweco Lietuva", atstovai tikina, kad darbai bus atlikti laiku.
Plaukiojančiosios prieplaukos jau gaminamos, kitą savaitę žadama jas pradėti vežti į Šventąją. Prieplaukų gamintojas savo įsipareigojimus "Hidrostatybai" vykdo.
Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, šiemet vasario 10 d. buvo pasirašyta sutartis su "Hidrostatyba", ji turėjo parengti projektinę dokumentaciją per 35 dienas, t. y. kovo vidurį, o dabar jau praėjo 85 dienos. Po techninio projekto turi būti parengiama darbo projekto dokumentacija, kurios ir trūksta.
Klaipėdos uosto vadovas mano, kad skubėti atlikti darbus Šventojoje, kurių vertė - apie 3 mln. Lt, "Hidrostatyba" nėra suinteresuota, kadangi dirbdama "Draugystės" geležinkelio stoties rekonstrukcijos darbus uždirbs 15 mln. Lt.
"Jeigu rangovas apsiėmė padaryti darbus, nors jie ir nėra tokie pelningi, privalo padaryti. Priešingu atveju mes imsimės sankcijų, reikalausim baudų, kurios numatytos sutartyje. Be to, turėtų būti gėda prieš palangiškius, šventojiškius ir kitus lietuvius. "Hidrostatyba" norėtų pradėti dirbti be darbo projekto, aš nesutinku. Rangovas turi vykdyti sutartinius įsipareigojimus, o ne kaltinti direkciją, kad jam neleidžia dirbti be techninės dokumentacijos. Šiandien "Hidrostatyba" neturi teisės vykdyti jokių kitų darbų, išskyrus paruošiamuosius žemės darbus", - kalbėjo Klaipėdos uosto vadovas.
Dėl rinkliavų dar neaišku
Šiuo metu svarstomas Vyriausybės nutarimo projektas dėl Šventosios uosto rinkliavų. Pasak A. Čėsnienės, dėl jo gaunama įvairių pastabų. Ko gero, šis projektas bus derinamas iš naujo, atsižvelgiant į gautas pastabas.
"Mes norėjome, kad Vyriausybė reglamentuotų maksimalius rinkliavų dydžius. Jie apskaičiuoti atsižvelgiant į tai, kiek dabar Uosto direkcija investuos lėšų, kokie bus eksploatacijos kaštai. Beje, netgi maksimalūs rinkliavų dydžiai nepadengtų Uostų direkcijos patirtų išlaidų. Be to, norėjome, kad susisiekimo ministras savo įsakymu nustatytų kitokias mažesnes rinkliavas užtikrinant Šventosios uostelio konkurencingumą, palyginti su kitais tokio tipo uosteliais Lietuvoje, bei atsižvelgiant į tai, kad šis projektas yra socialinis ir jo atsipirkimas mažas", - sakė A. Čėsnienė.
Direktorės Šventosios uostui teigimu, jeigu iki birželio 1 d. ar vidurio nebus priimtas Vyriausybės nutarimas ar ministro įsakymas, bus taikomos šiuo metu galiojančiomis Šventosios uosto rinkliavų taisyklės, kurios buvo patvirtintos 2007 m. Pastarosios rinkliavos, pasak direktorės, yra ekonominiu požiūriu nepagrįstos.
Rašyti komentarą