Bendrovėse
| "Laivitėje" pastatytas kateris "Viremida" gali plaukti 13-14 km per valandą greičiu |
AB "Laivitė", laivų remonto įmonė, šiemet supjaustė pirmą į metalo laužą nurašytą laivą, kitaip sakant, ėmėsi dar vieno naujo pagalbinio verslo.
Kur kas anksčiau pradėtas pagalbinis verslas - pramoginių katerių statyba - "Laivitei" nebuvo nuostolinga. Jau pastatyti 6 kateriai.
Laivams pjaustyti trūksta vietos
Kol kas "Laivitėje" kaip metalo laužas supjaustytas tik vienas tam nusipirktas laivas, buvęs transportinis refrižeratorius, kažkada plukdęs apelsinus, bananus ir galėjęs gabenti 3 tūkstančius tonų šaldytos žuvies.
Daugiausia laiko laivo pjaustymo procedūroje užima paruošiamieji darbai, tai yra visko, kas ne metalas ir kas dega, išardymas ir iškėlimas iš laivo. O pats pjaustymas laivų remontininkams nėra sunkus darbas. Manoma, jog būtų galima imtis ir šio verslo kaip papildomo. Bendrovės komercijos direktoriaus Kazio Tirvos teigimu, tačiau jis nebus itin plėtojamas, nes jam reikia daug papildomos vietos, o jos "Laivitei" ir taip trūksta - nėra kur remontuojamų laivų statyti.
Mažėja katerių savikaina
Pramoginių katerių statyba taip pat gali būti pelningas verslas. Bendrovės specialistai sako, jog jie dėl šio verslo nuostolių nepatyrė. Beje, "Laivitėje" dar remontuojamos ir laivų gelbėjimosi valtys.
Žinoma, pradėjus gaminti kiekvieną naują gaminį jo kaina visada yra didesnė už savikainą. Šiuo metu "Laivitės" katerių statybos savikaina jau mažėja.
Beje, pernai bendrovė gavo Europos Sąjungos sertifikatą, nes katerių statybos priežiūrą atlieka klasifikacinė bendrovė "Bureau Veritas" ir jiems statyti naudojamos tik sertifikuotos medžiagos.
Vieną katerio korpusą paprastai stato 5-7 žmonės, o kartais prireikia ir 11 darbuotojų. Korpusai gaminami iš plastiko. Jie dengiami keliais dervos ir stiklo pluošto sluoksniais, kol pasiekiamas 9-10 mm storis. Medžiagos perkamos Suomijoje.
Atsižvelgiant į klientų pageidavimus, parenkama skirtinga katerio įranga. Pačioje "Laivitėje" gaminami baldai laivams ir kateriams. Sakoma, jog juos specialistai gali padaryti atsižvelgdami netgi į kapitono figūrą.
Vienas "Laivitėje" pastatytas kateris jau išplukdytas į Daniją, kitas - į Vokietiją, o daugelis jų parduoti Lietuvoje. Šiuo metu "Laivitės" kateriais, be lietuvių, jau domisi ir švedai, ir olandai, ir danai. Pasak K. Tirvos, pavasarį ir vasarą kartais net tenka atsisakyti užsakymų statyti katerius, nes nespėjama jų įvykdyti.
Šiuo metu bendrovė stato vieną eksperimentinį katerį. Jis bus greitaeigis, turės du variklius, atvirą denį, bus skirtas pramoginei žvejybai. Jau nupirkti varikliai ir ruošiamasi pradėti statyti dar vieną serijinį katerį.
Naujas baras - serijiniams kateriams
Dabartinis katerių statybos cechas yra labiau tinkamas eksperimentiniams kateriams statyti, o ne serijiniams. Pastariesiems jame gerokai ankšta. Beje, serijiniams kateriams jau skirtas naujas baras - "Laivitei" priklausančioje teritorijoje ant Danės upės kranto esantis buvusio "Sirijaus" pastatas, Artojų g. 7. Ateityje ten persikels katerių statybos cechas ir bus statomi serijiniai kateriai.
Kas sieja su lėktuvais?
"Laivitėje" lėktuvų statyba neplėtojama. Čia iš sertifikuotų detalių pagal amerikiečių licenciją buvo surinktas lėktuvas "Comp Air 7", turintis 6 vietas.
Dar du nedidelius lengvus lėktuvėlius "Cessna", kurių vienas turi dvi vietas, o kitas - 4, bendrovė nusipirko. Vienas jų yra eksploatuojamas, o kitas pernai pradėtas remontuoti. Taigi "Laivitė" šiuo metu turi 3 lėktuvus. Lėktuvų surinkimo ir jų nuomos verslo "Laivitė" galbūt ir galėtų imtis ateityje, jeigu Lietuvoje atsirastų tokių lėktuvėlių paklausa. Beje, užsienyje yra tokia paslauga - oro taksi. O kol kas laivų remontininkai atlieka tik šio verslo žvalgybą. Beje, "Laivitės" darbuotojai vienu iš savo lėktuvų "Cessna" buvo nuskridę į parodą Norvegijoje. Tiesa, jam teko leistis Švedijoje pasipildyti kuro atsargas.
Beje, su lėktuvais "Laivitę" sieja dar ir tai, kad jos nuomojama teritorija klojama labai patvariomis betoninėmis plokštėmis iš buvusio Daukšių karinio oro uosto. Naujos plokštės labai brangios, nes jų betonui gaminti naudojama speciali technologija. Paprastas asfaltas bendrovės teritorijoje, kuria važinėja daug technikos, ilgai neatlaiko. O šios plokštės yra labai patvarios - išlaiko 20 tonų svorį viename kvadratiniame metre.
Šiuo metu plokštėmis jau išklota apie 40 proc. teritorijos. Žiemą darbai buvo nutraukti, tačiau atšilus bus tęsiami.
Išsinuomojo jūrų vilkiką
UAB "Baltlanta" nusipirko iš AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) seną Rusijoje statytą jūrų vilkiką. Jo būklė buvo prasta, laivas jau buvo virtęs metalo laužu. Tačiau "Laivitė" jį kapitaliai suremontavo.
Pati "Laivitė" turi du mažus vilkikus. Tačiau, kai reikia aptarnauti didelius laivus, padėti juos dokuojant, peršvartuojant blogomis oro sąlygomis, mažų vilkikų nepakanka, tenka nuomotis didesnius. Todėl ji išsinuomojo iš UAB "Baltlantos" vilkiką "Balta 1".
"Balta 1" įrengta šiuolaikinė navigacinė aparatūra. Laivas gali plaukti ir į jūrą, nuo kranto nutoldamas 20 jūrmylių. Jo galingumas - 1200 AG, tempimo jėga - 14 tonų. Vilkikas labai manevringas, turi du dvitakčius variklius "Ruskij dyzel", du sraigtus. Velenas sukamas be reduktoriaus pagalbos, todėl jo darbas patikimas.
"Balta 1" yra ir virtuvėlė, ir baras. Vilkiką, kai jis nebus reikalingas rimtiems darbams, ketinama panaudoti ir iškyloms, ir svečiams ar klientams paplukdyti.
. Sauliaus STONIO nuotr.
Katerių statybos ceche
Bendrovės teritorija klojama plokštėmis iš buvusio karinio oro uosto
"Balta 1" - jūrinis kateris, atstatytas iš metalo laužo
Pjaustomas laivas
Valentinas UBAS

Rašyti komentarą