Ambicingi darnaus judumo planai: ties dviračių greitkelius

Ambicingi darnaus judumo planai: ties dviračių greitkelius

Tikimasi, kad iki 2030-ųjų Klaipėda pasikeis neatpažįstamai: bus ištobulinta dviračių takų sistema, užmiestyje gyvenantys žmonės greitai ir paprastai pasieks miesto centrą, senamiestyje atsiras vietų be CO2.

Visuomenei jau pradedamas pristatyti darnaus judumo veiksmų planas. Nors jis turėtų būti įgyvendintas per dvejus metus, tačiau, pasak valdininkų, sunkiai tikėtina, kad per tokį trumpą laikotarpį mieste kažkas pasikeis. "Taigi plano rengėjai pateikė gaires iki 2030 metų", - paaiškino Klaipėdos miesto savivaldybės Urbanistikos skyriaus vyriausioji specialistė Lina Požanovskienė.

Projektą parengė MB "Pupa-strateginė urbanistika", Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir UAB "Civitta". Pastarosios bendrovės projektų vadovė Ieva Markucevičiūtė išskyrė tris pagrindinius uždavinius: viešojo transporto plėtrą, bevariklio transporto skatinimą ir darnų automobilių eismą.

Bus siekiama, kad viešasis transportas būtų ir greitas, ir lengvai pasiekiamas. Pasak I. Markucevičiūtės, miestas dar turi nuspręsti, ar miestą kertančia pagrindine trasa važiuos tramvajus, ar autobusas, tačiau svarbiausia, kad šis būtų atskirtas kad ir borteliu nuo kitų transporto priemonių.

Tikimasi užtikrinti geresnį susisiekimą su priemiesčiais, taip pat žadama skatinti kelių transporto priemonių naudojimą, tarkime, važiuojant iki vieno taško automobiliu, toliau kelionę tęsti viešuoju transportu ar dviračiu.

Taip pat projekto kūrėjų dėmesys krypo į variklio neturintį transportą - dviratį, ir žmogų. Norima sutvarkyti senamiesčio grindinį, taip pat kai kur turėtų atsirasti zonos be CO2.

Projekto rengėjai taip pat siūlo Klaipėdoje išskirti lokalius centrus - tankiai apgyvendintus gyvenamuosius rajonus, ir užtikrinti, kad juose atsirastų visos reikalingos paslaugos: gydymo paslaugos, maisto parduotuvės ir kt. Tokiu būdu būtų sumažintas kasdienių kelionių skaičius bei pagerinta gyvenimo kokybė gyvenamuosiuose rajonuose.

Taip pat klaipėdiečiai bus raginami dažniau rinktis dviračius. Tam tikslui žadama nutiesti dviračių greitkelius. Projekto rengėjai siūlo visų pirma tokį kelią nutiesti Taikos prospektu, tačiau komiteto nariai pasiūlė tokius greitkelius vienu sykiu tiesti ir Šilutės plentu bei Minijos gatve.

Projekte taip pat žadama įrengti dviračių stovus, o gyvenamuosiuose rajonuose - saugyklas. Tačiau posėdyje nuskambėjo pasiūlymas tokių saugyklų įrengti ir šalia valstybinių įstaigų, gyventojų aptarnavimo objektų.

Rengėjai siūlo kreipti dėmesį ir į darnų automobilių judėjimą. 36 proc. kelionių vyksta automobiliais. Pasak I. Markucevičiūtės, derėtų eismą labiau priderinti prie šviesoforų, esant sudėtingoms oro sąlygoms.

Taip pat norima įdiegti kelių eismo saugą didinančių priemonių: greičio matuoklių, vaizdo kamerų, bortelių, saugumo salelių, greičio ribojimo platformų, sutvarkyti perėjas, įrengti ten kryptinį apšvietimą. Taip pat rengti daugiau edukacinių renginių vaikams.

Projekte taip pat numatomos ir prieplaukėlės vandens transportui. Su tokiu prašymu kreipėsi AB "Smiltynės perkėla", kuri ateityje žada mieste įrengti viešąjį vandens transportą.

Visuomenė projekto rengėjams galėjo teikti savo pasiūlymus, tačiau žmonės nebuvo aktyvūs.

Rengiant projektą buvo atsižvelgta ir į gyventojų skaičiaus kitimo prognozes. Manoma, kad netolimoje ateityje pietinėje miesto dalyje gyventojų sumažės 15-30 proc., o šiaurinėje dalyje padvigubės. Daugės ir žmonių, gyvensiančių priemiesčiuose.

Projekto vertė - daugiau nei 84 tūkst. eurų. Skaičiuojama, kad projekte pateiktų užmojų iki 2030-ųjų įgyvendinimas kainuotų beveik pustrečio šimto milijonų eurų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder