Atgimimo aikštės projektas: su garažu ar be jo?

Atgimimo aikštės projektas: su garažu ar be jo?

Užstrigęs ir gerokai pabrangęs Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektas dar šį mėnesį gali pasistūmėti į priekį. Klaipėdos savivaldybės taryba raginama apsispręsti - projektą įgyvendinti su požemine automobilių stovėjimo aikštele ar be jos.

Klaipėdos savivaldybės Projekto skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė patvirtino, kad pagal techninę užduotį ir konkursines sąlygas Atgimimo aikštės su požemine automobilių saugojimo aikštele techninis projektas jau paruoštas. Po teigiamos ekspertizės išvados projektas parengtas statybos leidimui gauti.

Jeigu politikai palaimins pirmąjį projekto variantą, jis kainuos apie 16 mln. eurų. Projekte numatyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę su 157-184 vietomis. Vien požeminės aikštelės statybos vertė siektų 10 618 000 (+500 tūkst. eurų archeologijai) eurų. Vienos automobiliui skirtos vietos kaina - nuo 60 tūkst. iki 70 tūkst. eurų.

Anksčiau buvo tikimasi, kad aikštelės įrengimas galėtų kainuoti 3,2 mln. eurų, bet po atliktų archeologinių ir geologinių aikštės tyrimų kaina kone patrigubėjo. Problema - nestabilus gruntas.

Tokia suma įžiebė ugnį tiek tarp politikų, tiek tarp gyventojų. Klaipėdos savivaldybė ne kartą buvo raginama projekto atsisakyti. Į pastabas buvo atsižvelgta, tad nuspręsta pateikti alternatyvą - antrąjį variantą be požeminės automobilių stovėjimo aikštelės.

Tokiu atveju reikėtų tik rekonstruoti Atgimimo aikštę. Tai kainuotų mažiau nei 5 mln. eurų. Priėmus tokią alternatyvą būtų siekiama konkrečiose gatvėse įrengti papildomų 300 vietų automobiliams stovėti.

Klaipėdos savivaldybės Projektų skyrius, atsižvelgęs į kaštų ir naudos analizę bei paskaičiuotą vienos vietos įrengimo kainą, politikams siūlo įgyvendinti antrąjį projekto variantą be požeminės automobilių stovėjimo aikštelės.

"Projekto kaina - nemaža, todėl parengėme alternatyvą, jeigu būtų nuspręsta projektą įgyvendinti nedarant požeminės automobilių stovėjimo aikštelės. Pastarąją alternatyvą veikiausiai būtų paprasčiau įgyvendinti. Jeigu politikai pasakys, kad požemis reikalingas, eisime tuo keliu.

Kaina, laikas, techninės problemos gali turėti įtakos projektui įgyvendinti. Padaugėjo rizikos atvejų. Norime, kad Taryba apsispręstų žinodama visą situaciją - tiek kainą, tiek visus rizikos faktorius ir terminus", - "Vakarų ekspresui" sakė E. Jurkevičienė.

Pasak jos, visos projekto veiklos turi būti įvykdytos iki 2023 m. rugsėjo 1 d. Ir nors laiko dar yra, E. Jurkevičienės teigimu, viskas privalės vykti itin sklandžiai, kitu atveju projekto įgyvendinimas gali susidurti su problemomis.

"Projektas sudėtingas - daug posėdžių, daug svarstymų, visuomenė rašė daug raštų į visas institucijas, kad to projekto nevykdytume. Kultūros paveldo departamento reikalavimas, kad techninio projekto metu būtų daromi išsamūs archeologiniai tyrimai... Vykome į Vilnių, aiškinomės. Sustabdymų buvo daug, todėl negalėjome projekto greitai paruošti.

Kai pamatėme, kokia gali būti galutinė projekto kaina, ieškojome naujų variantų, kaip atpiginti požemį, kokios yra alternatyvos.

Jeigu vėl būtų kažkokių pokyčių, laikas toliau tiksėtų, galimai ir projekto įgyvendinimo kaina toliau didėtų", - tikino E. Jurkevičienė.

Projektų skyriaus vedėja pridėjo, kad sulaukus Tarybos pritarimo būtų galima pradėti tvarkyti popierius statybos leidimui gauti ir skelbti rangos darbų konkursą. Visa tai veikiausiai užtruktų bent pusmetį.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder