CKT dar tebedirba priešakinėse linijose

CKT dar tebedirba priešakinėse linijose

Miestiečiai jau po truputį pradeda atsipalaiduoti, o UAB Centriniame Klaipėdos terminale (CKT), į kurį plaukia keltai iš Vokietijos, Švedijos, Danijos, situacija vis dar gana įtempta. Atvykstančius keltus pasitinkantys medikai, talkinami kariškių, deda daug pastangų, norėdami skubiai patikrinti atvykusius keleivius. Taigi CKT vis dar tebėra priešakinėse fronto linijose.

Terminale darbuotojų darbai organizuojami taip, kad kuo mažiau būtų galimybių užsikrėsti virusu, ribojamas parduodamų keleivinių bilietų kiekis, papildomai vykdomos paviršių valymo paslaugos, pakabinti dezinfekavimo įrenginiai, ekranuose pateikiama informacija, keleivių buvimo vietose padidintas oro apsikeitimo srautas ir t. t. Dar ir dabar kiekvieną dieną keltą pasitinka Nacionalinio visuomenės sveikatos centro atstovai, kariškiai. Jie lipa į keltus vilkėdami specialius kostiumus ir tikrina visus keleivius: ima tepinėlius, matuoja temperatūrą. Išvykstant iš terminalo visus patikrina ir policininkai.Nepaisant ir taip jau gana nelengvų sąlygų, čia dar vyksta ir pirso ilginimo darbai.

CKT generalinis direktorius Karolis Grigalauskas sako, kad apsaugos priemonių terminalo darbuotojams netrūksta, nes dar vasario pradžioje, kai padėtis Italijoje darėsi labai įtempta, buvo priimti sprendimai pirkti visas reikalingas apsaugos ir dezinfekcijos priemones. Terminalo vadovas neslepia, kad pirmosios karantino savaitės buvo gana sudėtingos, ir džiaugiasi, kad pavyko užtikrinti visų atsakingų institucijų bei terminalo klientų koordinuotą darbą. Sudėtingos situacijos buvo sprendžiamos operatyviai ir efektyviai.

Pradžioje buvo tikrai sunku, nes reikėjo apsaugoti ir savo darbuotojus, ir keleivius. Teko keleivius rūšiuoti pagal tai, kuriai savivaldybei jie priklauso, tuos, kurie privalėjo karantinuotis, vežti autobusais ir t. t. Žinoma, buvo visko ir įvairių nesusipratimų. Reikėjo operatvyviai reaguoti į Vyriausybės nurodymus. Vyko nuolatinis veiksmų koordinavimas su Klaipėdos meru Vytautu Grubliausku, Savivaldybės administracija, Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnais, Nacionaliniu sveikatos centru, 3-iąja Klaipėdos poliklinika, kariškiais. CKT vadovas sako, kad dabar keltų keleiviai tvarką žino, yra kur kas sąmoningesni, supranta, kad būtinas privalomas tikrinimas.

"Mes stengėmės padėti visoms institucijoms, kurios dirba pas mus. Skubiai atlikome nemažai pakeitimų, kurių reikėjo. Norisi padėkoti visų institucijų atstovams, darbuotojams, įgulų nariams už geranorišką bendradarbiavimą ir situacijos suvaldymą. Sėkmingai galėjome užtikrinti savalaikę kontrolę ir apsaugoti savo darbuotojus, dirbančius terminale, bei sumažinti nepatogumus atvykstantiems ir išvykstantiems keleiviams", - sakė K. Grigalauskas.

Žinia, keliavimas, išvykimas ir atvykimas keltais yra vis dar gerokai apribotas. Pagal Vyriausybės nutarimą keleiviai iš Švedijos jau turėjo nebeplaukti nuo balandžio 1 d., bet žmonių, iki minėtos datos įsigijusių bilietus, buvo tiek, kad jie dar kurį laiką plaukė ir toliau. Keltai iš Vokietijos Kylio uosto atvyksta reguliariai be jokių sutrikimų.

"Žinoma, keltuose keleivių yra mažiau, nei keltai galėtų jų plukdyti, taip siekiant sumažinti jų riziką užsikrėsti. Priklausomai nuo kelto tipo, vienas jų gali atplukdyti ir daugiau kaip 500 keleivių su vairuotojais, o keltų kasdien atplaukia du, kitomis dienomis ir daugiau. Pasikalbėjus su Visuomenės sveikatos centro atstovais, keleivių skaičius juose yra sumažintas kone perpus. Šiuo metu stengiamasi, kad keleivių ir vairuotojų skaičius būtų apie 200. Dar terminale aptarnaujama linija iš Danijos, bet jos keltai plukdo tik nelydimas transporto priemones. Šie keltai dirba tuo pačiu intensyvumu, kaip ir prieš paskelbiant karantiną", - sakė K. Grigalauskas.

Pirso darbai nesustojo

Toliau tęsiami Uosto direkcijos organizuoti krantinių 80A ir 81A pirso, prie kurio švartuojami keltai, ilginimo dabai. 2021 metų pabaigoje CKT, kuriam šiemet sukanka šešeri metai, galės priimti naujus ilgesnius DFDS kompanijos šiuo metu statomus keltus. Pirso rangos darbai perėjo į galutinį etapą. Jie dėl karantino nėra stabdomi, tačiau atsiliekama nuo grafiko, bet tikimasi, kad visi darbai bus baigti šiemet. Pirso pailginimas iš esmės yra naujos palo-salelės, kuri su dabartiniu pirsu bus sujungta metaliniu tilteliu, pastatymas. Projekto darbų vertė - apie 2 mln. eurų.

Krantinėje, prie kurios švartuojasi laivai, yra įrengta statybų aikštelė. Joje konstruojami ruošiniai, kurie paskui nuplukdomi ir montuojami palo įrengimo vietoje.

Vykstant palo rangos darbams būtina rangovo ir keltų kapitonų darbų koordinacija. Privaloma atidžiau vykdyti švartavimo operacijas. Sudėtingiausia projekto dalis, kai buvo kalami poliai ir atliekami darbai po vandeniu, jau baigta. Rangovas darbus atliko neviršydamas bendro foninio garso, todėl skundų iš žmonių negavome. Pats sėdėdamas savo kabinete palo rangos padidintų garsų ar triukšmo negirdėjau. Šiuo metu baigiama konstruoti monolitinė palo aikštelė", - pasakojo CKT vadovas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder