Darnus judumas bus skatinamas dviračiais

Darnus judumas bus skatinamas dviračiais

Klaipėdos politikams ketvirtadienį buvo suteikta proga įvertinti kitąmet minimų Darnaus judumo metų priemonių plano projektą. Nors daugelis priemonių yra skelbiamos 2016-2018 metų miesto strateginiame veiklos plane, iš projektams žadamos 3,3 mln. eurų sumos bus atseikėta ir sveikatingumą bei judumą skatinantiems renginiams bei kultūriniams projektams.

Minėtame priemonių plano projekte išskiriamos 8 veiklos sritys, kurios susijusios ne tik su transportu ar dviračiais, bet ir viešųjų erdvių pritaikymu įvairioms visuomenės grupėms.

Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas tvirtino, jog vienas svarbesnių momentų miestą pritaikant specifinių poreikių turintiems asmenims - siekis sutvarkyti neretam senjorui ar neįgaliajam nepatogumų keliančias Klaipėdos sveikatos priežiūros centro (Taikos pr. 76) prieigas.

"Neįgalieji negali privažiuoti, ten sudėtingos sąlygos su laiptais ir aikštele. Kitąmet žadame daryti tvarkybos projektą ir metų gale pradėti darbus", - tvirtino S. Budinas.

Be to, žadama sutvarkyti buvusios A. Rubliovo pagrindinės mokyklos, kur dabar įsikūręs vadinamasis socialinis klasteris, prieigas bei kiemą. 2017 metais ten turėtų atsirasti patogus privažiavimas.

Be visų šių priemonių, visame mieste žadama ir "minkštųjų priemonių": nuovažos neįgaliesiems, kelio ženklų įrengimas ir kt.

Kitąmet miestui minint Darnaus judumo metus bus daromi žingsniai siekiant mažinti iškastinio kuro naudojimą.

"Mieste bus daugiau elektromobilių įkrovimo stotelių. 2 įkrovimo stotelės kitąmet numatytos įrengti ir Pilies gatvėje planuojamoje stovėjimo aikštelėje", - sakė S. Budinas.

Pavyzdį miestiečiams ir kitoms institucijoms valdininkai žada rodyti socialinės rūpybos, viešosios tvarkos ir kitus aptarnaujančius skyrius aprūpindami elektromobiliais. Juos planuojama nuomotis, o kad būtų pigiau, ketinama parduoti dabar naudojamus automobilius.

Žadama naujovių ir dviratininkams - nors didelių pokyčių kitąmet neplanuojama, numatoma rengti dviračių tako nuo Paryžiaus Komunos gatvės iki Jono kalnelio projektą, koreguoti dviračių-pėsčiųjų tako Danės upės slėnio teritorijoje nuo Klaipėdos gatvės tilto iki miesto ribos projektą, rekonstruoti ir pažymėti jau esamus takus.

Taip pat planuojama organizuoti konkursą ir kitąmet įgyvendinti dviračių mainų idėją. Be to, prie 22 mokyklų norima įrengti dviračių stovus, daugiabučių kiemuose galbūt atsiras dviračių saugojimo konteineriai, bus tvarkomi Sąjūdžio ir Poilsio parkai, optimizuojamas eismas Herkaus Manto gatvės ruože nuo Biržos tilto iki J. Janonio gatvės.

"Problematiškas dviračių takas yra Tiltų gatvėje, kur danga šiuo metu nesaugi dviračiams važiuoti, nors kasmet ji ženklinama ir žymima. Kitais metais numatome tako atitvėrimą borteliais ir sutvarkymą", - sakė S. Budinas.

Be to, planuojama rengti techninį pėsčiųjų tiltelio (tokio, koks buvo pastatytas remontuojant Pilies tiltą) per Danę prie Jono kalnelio projektą. Šitaip esą būtų atgaivintas Danės skveras.

Be visų grandiozinių planų, kitąmet nemažai dėmesio žadama skirti ir darnų judumą propaguojantiems renginiams - dviračių ir pėsčiųjų žygiams, sporto šventėms, maratonams, konferencijoms ir panašiai. Programoje minimi ir įdomesni projektai - pavyzdžiui, biblioteka ir kultūrininkai žada kuruoti tęstinį projektą "Stop-knyga", kurio metu autobuso laukiantys miestiečiai galės pavartyti stotelėse įrengtose lentynose sudėtas knygas.

Darnaus judumo nežadama pamiršti ir Danės upėje. Nesaugius upės ruožus planuojama paženklinti, o perspektyvoje bus sudarytos sąlygos nuplaukti net iki Tauralaukio.

Taip pat šiuo metu pasistūmėjo ir planai organizuoti viešojo transporto sistemą sujungiant Klaipėdos rajoną bei Palangą. Su pastarąja jau beveik pasiektas sutarimas, kad klaipėdiečiai ir palangiškiai vežėjai tarpusavyje derintų grafikus.

Kiti svarbūs planai - apribojimai stambių gabaritų transportui patekti į senamiestį (dėl to sutarta su prekybos centrais), viešojo transporto stotelių įrengimas, pėsčiųjų perėjų apšvietimas kryptiniu apšvietimu, gatvių ženklinimas ir kt.

Pristatydami planus politikai stebėjosi, kad mažai šnekama apie miesto autobusų ekologiškumo skatinimą - esą būtų galima svarstyti apie elektra varomų autobusų galimybę. S. Budinas aiškino, kad situacija analizuojama ir skaičiuojama, ar tai apsimokėtų, tačiau tokiai minčiai įgyvendinti reikėtų itin daug lėšų - pirminiais skaičiavimais, 30 elektrobusų galėtų kainuoti per 12 mln. eurų. Politikai šioje vietoje turėtų priimti esminį sprendimą.

Simonas Gentvilas valdininkus skatino patiems rodyti pavyzdį.

"Vadovaujate didelei organizacijai - 130 įstaigų su 10 tūkstančių darbuotojų. Gal būtų verta tarpusavyje pasivaržyti dėl darniausiai judančios įstaigos titulo?" - į S. Budiną kreipėsi politikas. Laimėjusias įstaigas neva būtų galima paskatinti priedais ar kitais būdais.

Žadama naujovių ir dviratininkams - numatomas rengti dviračių tako nuo Paryžiaus Komunos gatvės iki Jono kalnelio projektas, planuojama rekonstruoti jau esamus takus, prie mokyklų įrengti dviračių stovus, daugiabučių kiemuose - dviračių saugojimo konteinerius.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder