DIDŽIAUSIAS. Didžiausiam regatos burlaiviui "Sedov" išplaukti prireikė ir uosto vilkikų pagalbos.
Regatos dalyviai iš Klaipėdos uosto pajudėjo apie 12.30 val. Nepaisant to, kad pradėjo lyti ir buvo pranašaujamas škvalas, klaipėdiečiai atėjo išlydėti burlaivių, kuriais grožėjosi 5 dienas. Vienas laivo "Venus S" įgulos narys nuoširdžiai prisipažino, kad galėtų visus juos išbučiuoti, o ypač - senovinį rusų laivą "Shtandart".
Tiesa, ant pietinio molo susirinkusiųjų buvo kur kas mažiau nei 2009-aisiais, tačiau šiaurinis molas vis dėlto buvo "nugultas" skėčių. Buvo susidarę transporto kamščiai, patekti į šią vietą paskutiniesiems jau buvo sunku.
UŽSISPYRĘS. Japonas fotografas Bansonas Ly iš Amerikos fotografavo laivus tik starto metu.
Ne visi 84 burlaiviai, kurie atvyko į Klaipėdą, išplaukė į Lenkiją. Varžybas tęsia jų jau tik 73. Neplaukė ir trys Lietuvos laivai, dalyvavę šioje regatoje - jachtos "Lietuva" ir "Tineke" bei burlaivis "Brabander" ir dar keli kiti laivai.
Vienam iš regatos dalyvių - jachtai "John Smith" nepasisekė, nes jau rikiuojantis laivų paradui Klaipėdos uoste jos mašinų skyriuje buvo pastebėti dūmai, tad ji pasitraukė atgal prie krantinės, bet apie 14 val. išplaukė ir dar spėjo į startą.
IŠLYDINČIŲJŲ gretos ant pietinio molo buvo retos dėl lietaus.
Pirmas pro uosto vartus rikiuotėje plaukė Rusijos laivas "Kruzenshtern" su pakeltomis keturiomis nedidelėmis burėmis, antras - Lenkijos burlaivis "Dar Mlodziezy" su 1 bure, trečias - Švedijos "The Kronor af Stockholm" ("Trys Stokholmo karūnos") su pakeltomis beveik visomis burėmis. Jis savo klasėje III lenktynių etape užėmė I vietą. Ketvirtas turėjo plaukti Rusijos burlaivis "Sedov", didžiausias šios regatos laivas, tačiau ketvirtoji, nelaukusi savo eilės, uosto vartuose pasirodė Jungtinės Karalystės jachta "Leila", seniausias laivas, dalyvaujantis šioje regatoje.
LAIMĖTOJA. Anglijos jachtos "Black Diamond" įgula išplaukė pakiliai nusiteikusi. Trečiajame lenktynių etape tarp savo klasės laivų užimta I vieta.
Kaip fotografuojami burlaiviai
Norėdami įamžinti burlaivių grožį, į jūrą išplaukėme žvejybos laiveliu "X Day". Planavome grįžti po trijų su puse valandos, tačiau teko plaukioti aštuonias.
"LEILA". Ši Jungtinės Karalystės jachta - seniausias regatos laivas. Jam 125 metai.
Iš pradžių nejauku buvo ne tik dėl lietaus, bet ir dėl žaibų bei perkūnijos, o juo labiau kad prognozuotas didelis škvalas, atbaidęs dalį pageidavusiųjų išlydėti burlaivius, ir lietus beveik visą dieną.
Jeigu ne japonas fotografas Bansonas Ly (Banson Lee) iš Amerikos, iš San Francisko, galimas daiktas, to nerealaus vaizdo, kai startuoja burlaiviai visi iki vieno išskleidę bures, būtumėme ir nepamatę.
BURĖS. Jachtos su raudonomis burėmis nebuvo, bet viena turėjo geltonas bures.
Išplaukę iš uosto burlaiviai kas su burėmis, kas be pasklido po jūrą gana tolimais atstumais, tad laukto įspūdingo vaizdo nebuvo. Kai kiek aprimdavo lietus, pasinaudodami "langu" fotografai gaudė kadrus. Kadangi buvo darbo diena, ilgai plaukioti po jūrą nusiteikusių entuziastų daug nebuvo. Padaryti kokybiškų nuotraukų iš starto vietos niekas nebesitikėjo dėl lietaus.
ĮGULA. Iš Klaipėdos uosto išplaukia Vokietijos burlaivis "Roald Amundsen". Įgula pasirengusi visiems išbandymams.
Tačiau japonas užsispyrė, kad jam reikia starto vaizdų, ir viskas. Laivas "X Day", nuplukdęs į krantą norinčiuosius nutraukti kelionę, vargu ar būtų spėjęs iki 17 val. grįžti į starto vietą. Japonui buvo rodomos prognozės apie lietų, škvalą, bet jis nepasidavė.
STEBINO. Fotografas iš Lenkijos Andžejus Gurskis stebino savo fotografavimo būdu ir technika.
Kiti fotografai stebėjosi, kad jau prabuvęs jūroje tris valandas jis dar nepadarė nė vienos nuotraukos. Pamanė, kad yra vienas iš tų keistuolių, laukiančių savo kadro.
O kai oras išsigiedrijo, škvalas praėjo pro šalį ir starto vaizdai pribloškė, mažo laivelio keleiviai buvo dėkingi atkakliajam japonui. Beje, artėjant startui jis ant denio pasirodė ne su trimis fotoaparatais.
ĮVAIROVĖ. Daugiausia burlaivių plaukė su baltomis burėmis, bet buvo ir tokių.
Lenkijos fotografas Andžejus Gurskis (Andtzei Gosrski) laivo denyje demonstravo senovinę XIX amžiaus fotografavimo techniką. Į laivą jis atsigabeno visą laboratoriją. Kai kiti fotografai lakstė ir gaudė kadrus, jis stebino įlįsdamas po juodu užtiesalu ir ten kažką darydamas. Jis nematė viso to grožio. Kartkartėmis pamiršdavo pritvirtinti ant denio savo štatyvą su fotoaparatu, tad pasitaikius didesnei bangai jis griūdavo. Laimei, kolegoms visus kartus pavyko jį sugriebti.
FONAS. Gražiai atrodo baltaburiai laivai Klaipėdos uosto fone.
Startą "The Tall Ships Races 2017" regatai iš Klaipėdos į Ščeciną davė Karinių jūrų pajėgų patrulinis laivas "Dzūkas" .
Pirmieji 17 val. startavo A klasės burlaiviai, 17.30 val. - B klasės, 17.45 - C klasės, 18 val. - D klasės.
Mūsų laivelis plūduriavo už starto laivo "Dzūkas". Kai išsirikiavo visi 20 A klasės burlaivių su pakeltomis burėmis ir po starto pradėjo vienas po kito artėti prie mūsų, jausmas buvo neapsakomas. Ne mažiau įspūdingi buvo ir B klasės burlaiviai, ir šmirinėjantys mažieji laiveliai.
GROŽIS. Vertėjo 8 valandas plūduriuoti laivelyje, kad pamatytum tokį grožį.
Pažadėjo burlaivių ir kitais metais
VšĮ "Klaipėdos šventės" direktoriaus Romando Žiubrio pasiteiravome, ar kitais metais, kai nebus tokio puikaus Jūros šventės akcento - gražuolių burlaivių, neplanuojama ką nors panašaus organizuoti, kad ir gausaus Lietuvos jachtų būrio Danės upėje. Jis informavo, kad jau trejus metus gana intensyviai dirbama su asociacija "Baltic Sail".
VIENAS. Vienas burlaivis ir tai įspūdingas, o kai jų daug, gali ir galvą pamesti.
"Gana sudėtinga prisikviesti mūsų šventėse lankytis burlaivius. Jiems trūksta įpročio plaukti į Klaipėdos uostą, nors ir nelabai yra kur užsukti pasislėpti nuo audros. "The Tall Ships Races 2017" laivai, kai plaukė iš Turku (Suomija), galėjo ir neatvykti į Klaipėdą, jeigu būtų turėję kur užsukti pakeliui", - sakė jis.
NORVEGŲ burlaivis - tarsi baltoji gulbė.
Pasak R. Žiubrio, mūsų uostamiestyje susidomėjimas buriniais laivais vis auga. "Baltic Sail" renginiai yra planuojami per Jūros šventę. "Šiek tiek burlaivių pažadame kitais metais. Mūsų tikslas - kasmet per Jūros šventę priimti apie 10 burinių laivų. Stengsimės, kad to šarmo, stiebų ir burių, būtų Klaipėdoje per kiekvieną Jūros šventę", - kalbėjo "Klaipėdos švenčių" vadovas.
ATSISVEIKINA su Klaipėdos uostu burlaivis "Kruzenshtern".
Tuo, kad Lietuvos jachtos per šventes galėtų puošti uostą, R. Žiubrio manymu, pasirūpinti galėtų Klaipėdos kultūros ir turizmo informacijos centras. Anot jo, Klaipėda labai sėkmingai dirba su kruiziniais laivais, galbūt jau būtų metas daugiau dėmesio skirti būtent jachtų turizmui. Klaipėdiečiams norisi gyvybės Danės upėje. Anot pokalbininko, jachtų turizmas gal miestui netgi būtų pelningesnis komunikacijos, informacijos skleidimo prasme. "Manau būtų verta investuoti į Klaipėdos reklamą siekiant pritraukti buriuotojus", - sakė R. Žiubrys.
NEGAILĖJO. "The Tall Ships Races" organizatorė "Sailing Training International" Lietuvai, priėmusiai regatos laivus, negailėjo komplimentų.
Rašyti komentarą