Didinti mokesčius sumaniusi Klaipėda: jei ras pritarimą, dvigubai mokėsime nuo gegužės

Didinti mokesčius sumaniusi Klaipėda: jei ras pritarimą, dvigubai mokėsime nuo gegužės

Idėja Klaipėdoje gerokai padidinti automobilių stovėjimo zonų tarifą tampa vis aiškesnė. Valdininkai skaičiuoja, kad vos 15-os centų valandos mokestis atvykusiems iš kitų miestų atrodo kone juokingai, o vietos gyventojai dėl tokios sumos tikrai nepaliks automobilių namuose. Svarstomas jau ne kitų metų sausio mėnuo – planuojama mokesčius įvesti nuo gegužės.

„Yra patvirtintas darnaus judrumo planas, numatytos kryptys, kaip galėtų sumažėti automobilių skaičius. Senamiestis turi formuotis kaip dviračių ir pėsčiųjų zona, norima pasiekti tikslą, kad į senamiestį žmonės važiuotų viešuoju transportu. Dabar automobilių tiek, kad, kaip pavyzdys, penkiolikos centų tarifas mėlynojoje zonoje tikrai nėra prevencija nestatyti automobilio“, – sako Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Vos ėmus svarstyti, kaip pakeisti mokamų zonų tarifus, dar nebuvo nuspręsta, kada turėtų įsigalioti permainos. O Klaipėdos valdininkai vis labiau linkę ilgai nedelsti ir jau šį pavasarį padidinti automobilių stovėjimo įkainius.

„Nuo gegužės 1-os dienos siūlytume Melnragėje, kur yra žalioji zona, pakeisti spalvų išdėstymo dislokaciją ir ten, kur kainuoja 30 ct, padaryti geltonąją zoną – kainuotų 60 ct, o Girulių plente, kur įrengtos naujos aikštelės, jas padaryti žaliąja zona ir palikti tą patį tarifą. Audros gatvėje, prie pat molo, kur vakarais vyksta tam tikras chaosas, siūlome padaryti brangiausią – raudonąją zoną“, – sako R. Mockus.

Raudonosios zonos tarifus jau nuo gegužės siūloma apmokestinti iki 22-os valandos visur be išimties, nors šiuo metu ilgiausias mokesčių rinkimo laikas numatytas tik vienoje senamiesčio dalyje.

Didinti mokesčius Klaipėdos savivaldybės atstovai siūlo motyvuodami tuo, kad jokiame kitame mieste tokių kainų nebėra. Esą trečias pagal dydį miestas toli atsilieka nuo sostinės ir Kauno kainų, nors šiltuoju metų laiku pajūryje sulaukiama tikrai didelio automobilių srauto.

„Net pakėlus raudonosios zonos kainą ji būtų mažiausia, lyginant su Vilniaus ir Kauno“, – tikina R. Mockus.

Prie per metus arti dviejų milijonų eurų surenkamų mokesčių už automobilių statymą, anot R. Mockaus, jei siūlymai būtų priimti, papildomai prisidėtų dar apie 250 tūkstančių eurų šiais metais. Visgi jau ne pirmą kartą svarstyti pateiktos permainos vėl įstrigo.

Tarybos narė Lina Skrupskelienė susidomėjo, gal kas nors skaičiavo, ar padidinti mokesčiai padės mažinti oro taršą. R. Mockus patikino, kad tikslių skaičiavimų neturi. Oro taršos mažėjimą ar didėjimą seka tik aplinkosaugininkai.

Tomas Meškinis, Vitės bendruomenės pirmininkas, sako, kad gyventojai mokesčius vertina skirtingai. Vieni teigia, kad dėl to automobiliai vietos gyventojams taps prabanga: ne visi išgalės mokėti papildomai mokesčius, kiti tikisi, kad mokesčiais padės valdyti automobilių srautus. Visgi bendra žmonių nuomonė – pirma reikia sutvarkyti kiemus, dviračių ir pėsčiųjų takus, o tada jau kalbėti apie mokesčių didinimą. Žmonės taip pat siūlo valdininkams pagalvoti ir apie nemokamą viešąjį transportą vietos gyventojams, tai esą paskatins nebesinaudoti asmeniniais automobiliais bent dalį žmonių.

Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje aptarti ir tolimi požeminės automobilių aikštelės planai. Anot savivaldybės administracijos vadovo Gintaro Neniškio, dabar padidintos rinkliavos dalis taptų investicija į ateityje planuojamą infrastruktūros gerinimą.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder