Geležinkelio keliamas triukšmas varo į neviltį

Geležinkelio keliamas triukšmas varo į neviltį

Nuolatinį traukinių keliamą triukšmą ir vibraciją kenčiantys šalia virš Herkaus Manto gatvės esančio geležinkelio viaduko gyvenantys miestiečiai - nežinioje. Nuo 2005 metų visi prašymai spręsti problemą atsimuša tarsi į sieną, o "Lietuvos geležinkeliai" didelio ryžto gyventojų bėdas spręsti nerodo.

Bėgiai, kuriais kasdien važiuoja krovininiai ir keleiviniai traukiniai, priklauso "Lietuvos geležinkeliams". Dar prieš 12 metų vietos gyventojas Antanas Blynas kreipėsi į įmonės vadovybę, kuri žadėjo problemą spręsti.

Priversti laukti

Klaipėdietis sulaukė atsakymo, esą bus pasistengta padėtį taisyti - mažinti traukinių greitį, ant bėgių sumontuoti triukšmą slopinančių prietaisų. Tačiau įmonė pabrėžė, kad nėra pajėgi visko padaryti viena, todėl nukreipė į miesto Savivaldybę.

"Tikimės, kad klausimas bus iškeltas pasikeitus įmonės vadovybei. Kreipėmės į Savivaldybę, ėjome į Tarybos posėdį ir iškėlėme klausimą. Surinkome 650 gyventojų parašų ir juos įteikėme merui", - sakė A. Blynas.

Klaipėdos savivaldybės tarybos nario Tomo Meškinio manymu, miestas tokių investicijų nepatemptų. O ir uostamiestis iš to negauna naudos, kadangi tai yra aptarnaujamas valstybės objektas. Ūkio ir aplinkosaugos komiteto atstovo teigimu, visos lėšos problemos sprendimui turi būti skiriamos iš valstybės pinigų.

APSAUGA. Prie Klaipėdos geležinkelio stoties gyvenantys miestiečiai norėtų, kad juos nuo triukšmo saugotų garsą slopinanti siena. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

"Miesto Savivaldybę galima kaltinti tik dėl neveiksnumo. Meras su administracijos atstovais turėtų nuolatos kreiptis. Galbūt reikia atsistoti šalia bėgių su plakatais?" - situaciją komentavo T. Meškinis.

Pasak A. Blyno, gyventojai į miesto Tarybos posėdžius ėjo dukart. Jie iš administracijos direktoriaus Sauliaus Budino gavo raštą, esą pretenzijos persiųstos "Lietuvos geležinkeliams" ir Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui. Atsakymas buvo pažadėtas artimiausiu metu.

Praėjo du mėnesiai, o gyventojai vis dar laukia. Tiesa, viena gyventoja patikino susisiekusi su "Lietuvos geležinkelių" infrastruktūros atstovais. Jų teigimu, problema žinoma, tačiau projektui skirtų pinigų neliko - jie buvo skirti triukšmo slopinimo sienelei ant viaduko sumontuoti.

Nesibaigianti problema

Nuo nuolatinio traukinių keliamo triukšmo kenčia ir garsus Lietuvos tapytojas Edvardas Malinauskas. Tačiau dailininkas netiki, kad ilgą laiką neišspręsta problema staiga bus sutvarkyta.

"Vibracija verčia iš lovos. Nuskilo namo kampas, pamatai nusileido 10 centimetrų. O kas padengs nuostolius?" - klausė jis.

Politikams iškilo abejonių, ar traukiniai iš tiesų neviršija leidžiamo greičio ir krovinių svorio.

"Čia laikomi traukinių vagonai atvežami nuo Melnragės, tada pakraunami ir vežami į uostą. Bet ar reikia važiuoti į miestą, prie senamiesčio, kur lūžta pastatai? Galbūt kai kurie pastatai yra netgi avarinės būklės. Tai gali įrodyti tik ekspertai", - sakė T. Meškinis.

Pasak jo, apsauginė sienelė žadama jau ilgai. Viena jau pastatyta virš Herkaus Manto g. esančio viaduko, tačiau gyventojams tai didelio pagerėjimo neatnešė.

"Mažuose miesteliuose, kur mažai gyventojų, visur uždėtos aukštos tvoros. Mieste gyvena daugybė gyventojų ir nėra jokių apsauginių tvorų, nėra pėsčiųjų tako... Daugiau nei 10 metų viskas nurimę ir stoties dar neiškėlė. Bėgiai turėtų būti iš gumos, kad izoliuotų garsą", - neabejojo T. Meškinis.

Jo teigimu, yra pakankamai laisvų vietų, kur būtų galima įrengti išsikrovimui skirtas aikšteles. Tačiau vietoje to toliau trikdoma gyventojų ramybė ir neužtikrinamas saugumas.

Pavojus sveikatai, prabunda vaikai

Ten pat gyvenanti Klaipėdos jūrininkų ligoninės gydytoja Giedrė Kviecinskienė perspėja, kad nuolatinis traukinių keliamas triukšmas ir vibracija gali turėti skaudžių pasekmių ateityje.

"Žmogus turi būti sveikas ir gyventi sveikoje aplinkoje. Sveikata - tai ne tik fizinė, bet ir psichologinė. Vibracija ir triukšmas yra neigiami dalykai. Jie sukelia ne tik emocinę įtampą, bet ir fizinius organizmo pakitimus. Atsiranda nuolatinis stresas ir neišsimiegojimas, susierzinimas kelia didelį diskomfortą", - sakė gydytoja.

G. Kviecinskienės teigimu, visa tai turi daug įtakos ir pačių mažiausiųjų - kūdikių - vystymuisi. Maža to, pastaraisiais metais širdies bei kraujagyslių sistemų sutrikimai yra viena dažniausių mirties priežasčių Lietuvoje.

Kone sunkiausius padarinius tenka iškęsti Špogų šeimai, kurių namą ir geležinkelio bėgius skiria vos 12 metrų. Pasak trijų vaikų mamos, triukšmo nesumažino net specialios priemonės.

"Vaikai nuolatos naktį prabunda. Kokia jų pažanga mokykloje? Aš jų net barti negaliu. Aš blogai jaučiuosi, nes šioje situacijoje esu bejėgė. Sudėjome garsą izoliuojančius langus su paketais, sumokėjome daugiau nei 5 tūkstančius eurų, įklimpome į skolas. O triukšmas sumažėjo tik minimaliai. Ypač baisu, kai traukiniai važiuoja naktį", - sakė Vilma Špogienė.

Jos, kaip sveikatos priežiūros specialistės, manymu, triukšmą ir vibraciją sunkiausiai pakelia būtent vyresnio amžiaus žmonės, vaikai ir nėščios moterys. Gyventoja liko nusivylusi institucijomis, kurios šiuo klausimu rodo abejingumą.

Pasak V. Špogienės, šalia Herkaus Manto g. esanti teritorija turėtų būti triukšmo prevencijos zona - joje ribinės normos viršijamos keletą kartų. Beje, gyventojai pastebi ir cheminę taršą - iš vagonų nubyrančias trąšas.

"Kai važiuoja traukiniai, šalia esančioje Klaipėdos paslaugų ir verslo mokykloje reikia nutraukti paskaitą, nes studentai negirdi, kas jiems yra sakoma. Tik baigus važiavimui gali būti tęsiamos paskaitos", - pridėjo T. Meškinis.

"Kai kurie gyventojai norėtų kraustytis gyventi kitur, bet niekas nenori pirkti namų toje vietoje. Tačiau taip problema vis tiek nebus išspręsta", - sakė ten pat gyvenanti Vitalija Milašienė.

Viršijo normas

Visuomenės sveikatos centras (VSC) šios savaitės pradžioje sulaukė triukšmo ir vibracijos lygio matavimo rezultatų, kurie buvo atlikti Klaipėdos paslaugų ir verslo mokykloje.

[CITATA]

Paaiškėjo, kad maksimalus garso slėgio lygis matuotose auditorijose viršijo higienos normos reikalavimus. Normas viršijo ir traukinių sukeliama vibracija.

"Vienoje auditorijoje užfiksuotas 18 decibelų garso slėgio lygio viršijimas, kitoje - 5. Bet koks viršijimas yra higienos normų pažeidimas. Vibracija vertinama šiek tiek kitaip, bet ten taip užfiksuotas pažeidimas", - sakė VSC Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė.

Ji patikino, kad rezultatai pasieks "Lietuvos geležinkelius", Savivaldybę ir pačią mokyklą. Dabar bus kreipiamasi į gyventojus, kad būtų sudarytos sąlygos atlikti triukšmo ir vibracijos lygių matavimus jų namuose.

"Vakarų ekspresui" susisiekus su "Lietuvos geležinkeliais" ir paaiškinus situaciją sulaukta atsakymo, jog padėtis pagerės po geležinkelio tilto remonto darbų, kurie baigiami šią savaitę.

"Problemą dalinai planuojama išspręsti įrengiant triukšmo garso slopinimo sieneles ant šiuo metu remontuojamo Herkaus Manto gatvės viaduko. Baigus geležinkelio tilto remonto darbus dalis traukinių srauto iš ir į Draugystės geležinkelio stotį bus nukreipta per Pagėgius, todėl sumažės traukinių srautas Klaipėdos stoties kryptimi", - rašoma "Lietuvos geležinkelių" pranešime.

Jame pridėta, jog "Lietuvos geležinkeliai" savo galimybių ir kompetencijų ribose skiria didelį dėmesį triukšmo problemoms spręsti. Siekiant sumažinti triukšmo lygį aplinkoje, bendrovė prevenciškai imasi ne tik geležinkelių infrastruktūros statinių ir įrenginių tinkamos priežiūros, bet ir jų eksploatacijos techninių parametrų gerinimo priemonių, atnaujina riedmenų parką.

INFORMACIJA

"Vakarų ekspresas" anksčiau rašė, jog problema vis dar sprendžiama ir Nemuno gatvėje, kur vienas namas nuo bėgių nutolęs vos 15 metrų. Ten taip pat gyventojai kenčia nuo nuolatinio triukšmo ir vibracijos. Problemai spręsti sudaryta net darbo grupė. Įvairios institucijos apie tai diskutuoja jau šešerius metus, bet galutinio sprendimo taip ir nepriima.

Dėl analogiškų problemų neretai skundžiasi ir Girulių gyventojai.

"Tai yra ne mūsų teritorija"

Artūras ŠULCAS, Klaipėdos vicemeras

Savivaldybė situaciją žino. Apie tai informuojame situacijos kaltininkus - "Lietuvos geležinkelius". Mūsų siūlymas - taikyti minkštąsias amortizacines priemones, statyti sieneles. Savivaldybė tuo užsiimti negali, nes tai yra ne mūsų teritorija.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder