Sekmadienį įsijungusios sirenos valdymo pultas yra ir Klaipėdos miesto savivaldybėje. Ji kaukė tol, kol „Klaipėdos naftos“ atstovas atvyko įsitikinti, kad sugedo būtent jų, o ne kita sirena.
„Įvyko techninis gedimas, nesankcionuotas sirenos įsijungimas. Tačiau kur yra žmogus, kuris gali į jį sureaguoti ir išjungti sireną? Šito algoritmo nėra,“ – sako Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas. Jis paragino parengti tvarką, kaip turėtų veikti tarnybos nesankcionuotais atvejais ir numatyti, kada turėtų įsijungti žmogiškasis faktorius, jeigu automatinis sprendimas yra negalimas ar neįmanomas.
Kaip paaiškėjo, pirmieji signalai apie suveikusias gyventojų informavimo ir perspėjimo sistemas atsakingą savivaldybės specialistą pasiekė iš Bendrojo pagalbos centro, į kurį skambino sunerimę gyventojai. Tada pradėta skubiai pradėta aiškintis, kam priklauso suveikusi sistema. Nors naujos kartos informavimo sistemą turinčių organizacijų ratas – nedidelis ir pakankamai operatyviai išskaičiuota, kieno sistema galimai suveikė ir kas turėtų pasirūpinti sirenos atjungimu, tai buvo padaryta pavėluotai. Iš esmės – dėl to, kad ankstų poilsio dienos rytą neatsirado žmogaus iš SGD terminalo, kuris patikrintų, ar tai nėra jų sirena.
„Šis atvejis kompromituoja visą civilinės saugos sistemą. Turime visi drauge pasirūpinti, kad tokie atvejai nepasikartotų, kad tokie įrenginiai būtų stebimi nenutrūkstamai 24 val. per parą“, - sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Kaip paaiškino atsakomybę už sutrikdytą klaipėdiečių poilsį prisiimančios AB „Klaipėdos nafta“ atstovai, išvakarėse buvo atliktas „tylusis“ gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos bandymas, jokių sutrikimų nepastebėta, be to, sirenos įprastai įjungiamos rankiniu būdu, kadangi „Klaipėdos nafta“ atstovas jos neįjungė - tai ir sąlygojo pernelyg didelį pasitikėjimą ir atsakingų specialistų neveiklumą.
„Norime išsiaiškinti situaciją ir padaryti, kad daugiau tai neįvyktų. Laikau tai labai rimtu inicidentu“, - sakė AB „Klaipėdos nafta“ vadovas Darius Šilenskis, patikinęs, kad bus imtasi veiksmų, kad piktavališkų veiksmų šioje situacijoje tikrai nebuvo.
Jam antrinęs SGD terminalo eksploatacijos vadovas Rimas Rusinas patvirtino, kad perspėjimo sistemos priežiūra ir reguliarus jos tikrinimas vykdomas pagal gamintojo rekomendacijas, bet nuo šiol įmonė darys viską, kad tokios situacijos nesikartotų. „Pamoka išmokta“, - tikino R. Rusinas.
AB „Klaipėdos nafta“ atstovai pažadėjo visokeriopą pagalbą Klaipėdos miesto savivaldybės tyrime.
Rašyti komentarą