Kodėl "Bavarija" pabėgo iš "Avarijos"?

Kodėl "Bavarija" pabėgo iš "Avarijos"?

Praėjusį šeštadienį aiškinomės, kas ir kaip parinko pavadinimus muzikinėms grupėms "Mango","Pikaso", atlikėjams Geltonai ir Deiviui, futbolo klubui "Atlantas", spaustuvei "Druka". Šiandien iš pradžių prisiminsime į labai tolimus laikus ir išpainiosime beveik detektyvinę istoriją, kaip iš Klaipėdos dingo Lenino gatvė ir kodėl "Bavarija" pasirinko tokį pavadinimą?

Leninas nušvito Viltimi

Tikiuosi, nedaug kas Klaipėdoje žino, kodėl uostamiestyje yra Vilties gatvė ir kas jai parinko pavadinimą? Jeigu įdomu, nedėkite laikraščio į šoną, o skaitykite toliau...

Kadaise tuometinės Klaipėdos miesto tarybos pirmininkas Vytautas Čepas dirbo pastate, kuris buvo įsikūręs gražioje gatvėje ne visiems gražiu Lenino vardu kelis dešimtmečius vadintoje.

Vytautui labai patiko ši gatvė, nes, kaip pats sako, ryte saulė patekėdavo viename gatvės gale, o leisdavosi - kitame.

- Todėl pasiūliau Lenino gatvei Dviejų Saulių pavadinimą, - prisimena V. Čepas. - Bet tuometinėje komisijoje dar dirbo nemažai stagnatorių ir mano pasiūlymą atmetė. Tada pasiūliau - gerai, jeigu jau taip, tai pavadinkime šią gatvę Vilties vardu, kad išliktų viltis, jog proletariato revoliucijos vadas daugiau niekada nebegrįš į Klaipėdos gatves.

Taigi, visus šiuos metus ir vaikštome šia miela Vilties vardu pavadinta gatvele ir net ačiū už tai V. Čepui nepasakome. Dar nevėlu. Kas ten žino, gal mūsų ainiai kada nors tai labiau įvertins, gal pervadins šią Vilties gatvę, pavyzdžiui. Vytauto Čepo bulvaru ar dar kitaip?

Kodėl "Bavarija" į "Avariją" nepateko

 

Atlikėjas Vilius Tarasovas noriai sutiko papasakoti grupės "Bavarija" pavadinimo gimimo aplinkybes.

- Iki mūsų grupės atsiradimo buvo tokia nerimta grupė, kuri grojo "tralialiuškas" ir vadinosi "Avarija". Po to, kai pasitraukė keli senosios grupės nariai, "Avarija" ieškojo permainų. Norėjo būti profesionalesnė. Pakvietė prisijungti ir mane. Verkiant reikėjo kažkokio virsmo. Ir kitokio muzikos stiliaus. Kaip tik tada atsirado ir rimtesnės dainos, tokios kaip "Noriu lėkt".

Vilius atsimena, kad jam papildžius grupės gretas pribrendo reikalas keisti ir pavadinimą. Taip prie pavadinimo "Avarija" prisidėjo raidė "B", kuri reiškė buvusi" "Avarija".

Pasakodamas grupės pavadinimo pasirinkimo istoriją, V. Tarasovas juokiasi, kad jokių sąsajų nei su Vokietija, nei su futbolu, nei su alumi nėra ir nebuvo.

- Tiesa, kartą mus susiejo su "Švyturio" alaus darykla, nes po to, kai išleidome trigubą platininę kompaktinę plokštelę, Lietuvos rinkai buvo pristatytas baltas alus, ir mums "Švyturio" alaus darykla padovanojo baltus smokingus. Taigi buvo laikotarpis, kai mus kažkiek "pritempė" prie alaus tematikos.

- O kas sugalvojo pavadinimą "Avarija", klauskite Zvonkaus ir Liesio, jie geriau papasakos, - pasiūlė Vilius.

Atstatė istorinį teisingumą

Kai ilgus metus Italijoje ir Šveicarijoje praleidęs tarptautinėje rinkoje puikiai žinomas verslininkas, finansininkas ir investuotojas Gintautas Bertašius kartu su žmona Vitalija grįžo į Klaipėdą ir buvusių sandėlių vietoje ėmė planuoti įkurti naują viešbutį, pavadinimas "Michaelson boutique hotel" pats atėjo į rankas.

- Mes paprašėme istoriko Kęstučio Demerecko atlikti istorinę studiją, kas konkrečiai buvo šitoje vietoje ir jis mums atnešė įrodymus, kad šitie pastatai buvo pastatyti žydų pirklio Chaimo Michaelsono. Taip pavadinimu buvo atstatytas istorinis teisingumas.

- Kreipėmės į dizainerį Antaną Jonušą, sukūrusį pirmąjį telekomunikacijų bendrovės "Omnitel" ženklą, - pasakoja G. Bertašius. - Užsiminėm, kad čia buvo sandėlis, bus viešbutis ir reikia sugalvoti gražų prekinį ženklą. Ir jis vieną dieną atneša tą žmogeliuką su raktais ir sako: "Va, raktai, žmogeliukas. Michaelson". Klausiu jo: "O kur viešbutis?" "Raktai, kambariai, saugumas, ir yra viešbutis, viskas siejasi", paaiškino jis.

Viešbučio pavadinimas užsieniečiams labai įsimenantis. G. Bertašiaus nuomone, visai be reikalo, kai kas tvirtina, kad Klaipėda istoriškai buvo vokiečių miestas. Klaipėda buvo tarptautinis miestas; čia be vokiečių gyveno anglai, škotai, prancūzai, švedai, olandai. Būtų gerai, kad miestas ir atgimtų kaip daugiakultūrinis miestas, sau ir mums visiems linki G. Bertašius.

"Combo" nepatiko funkcionieriams

 

Paprašytas pakomentuoti, kaip ir kas sugalvojo grupės "Studija" pavadinimą, jos lyderis Stepas Januška savikritiškai pripažino:

- Tai bus tik mano versija, nes gali būti, kad kiekvienas mūsų grupės narys viską papasakotų šiek tiek kitaip. Kai susikūrėme, buvome studentų ansamblis. Be pavadinimo. Mus pristatydavo kaip Klaipėdos fakultetų vokalinį instrumentinį ansamblį. Po to, kai tapome Klaipėdos kultūros rūmų vokaliniu instrumentiniu ansambliu, - prisimena S. Januška, - ir laimėjome keletą konkursų, parašėme prašymą Kultūros ministerijai. Mums suteikė jaunimo liaudies vokalinio instrumentinio ansamblio vardą.

Pavadinimas buvo tiesiog gremėzdiškas, ir ambicingi muzikantai susėdę ėmė svarstyti, kaip geriau pasivadinti. Visi buvo baigę Klaipėdos fakultetus, ir daugeliui žodis "Studija" buvo labai aiškus ir konkretus. Fakultetuose turėjo savo studiją, kurioje vykdavo visos repeticijos, ir jiems tai siejosi su vieta, su kūrybine laboratorija, kurioje visi jie gimė kaip muzikantai ir kur jie tobulėjo.

- Šalia žodžio "Studija" mums reikėjo dar vieno žodžio, kuris turėjo atspindėti mūsų muzikines ambicijas. Kadangi jos buvo labai didelės mes pagalvojome, kad mums labiausiai tiktų pavadinimas "Studija Combo" - pagal muzikinius terminus nedidelės sudėties orkestrėlis, kuriame būtinai turi būti pučiamieji instrumentai ir ritmo grupė su vokalistais, - tęsia pasakojimą S. Januška. - Bet kai mes nusiuntėme tą pavadinimą Kultūros ministerijai, atėjo tokie atgarsiai, kad "Combo" yra vakarietiškas žodis, ir jeigu norite pavadinimo, paaiškino mums, tada būkite tik "Studija".

Kaip kirviu - "Reidas"

 

Tik ne klaipėdietis ir netgi ne Vakarų Lietuvos gyventojas gali būti negirdėjęs apie "Balticum" kabelinės televizijos laidą "Reidas", kurią daug metų kuravo dabartinis Seimo narys, beje, buvęs "ekspresietis" Gintaras Vaičekauskas. Kas jį supiršo su dabartine žmona Giedre, jis gal ir pamiršo, o štai kam šovė į galvą palaiminti "Reido" pavadinimą, atsimena.

- Mano žmona sugalvojo. Giedrė, - pavadinimo autorystės nesisavina G. Vaičekauskas.

Vladas Straupas pasiūlė: "Tegul laidos pavadinimas būna - "Autopatruliai", - prisimena Gintaras. - Aš sakau, na, jau ne, šito tai jau tikrai nebus. Man tai priminė rusiškų laidų apie eismo įvykius pavadinimus.

- Aš labai gerai atsimenu tą akimirką, kai Gintaras užsiminė, kad renka pavadinimą naujai laidai apie kelių patrulių darbą, - prisimena Giedrė Vaičekauskienė. - Aš esu ilgų distancijų bėgikė: jeigu jau pradedu kažkokį projektą, visada galvoju, kad jis turi tęstis ilgai. Todėl pavadinimas "Reidas" man pasirodė labai tinkamas, nes reidas gali vykti nuolat, bet kurią savaitės dieną. Norėjau, kad mano vyras kuo ilgiau turėtų darbą. Ir laida "Reidas" gyvavo net 15 metų.

Autoriaus pastaba: atminkite, mieli vyrai, kartais tikrai verta įsiklausyti į savo žmonų nuomonę.

Beje, Giedrė sugebėjo pati parinkti pavadinimą ir savo pačios vedamai laidai "Ieškokime geriausio".

- Galvojau, jeigu pavadinčiau "Ieškokit geriausio", aš tarsi duodu užduotį žiūrovams. Jie turi ieškoti, bėgioti, vargti. Reikėjo kažkokio bendrystės jausmo, todėl man labai patiko "ieškokime geriausio". Pasiūlymas buvo konkretus ir bendruomeniškas: "Ieškokime kartu. Ieškokime geriausio". Laida gyvavo keletą metų.

Kavos architektai

Kokių tik angliškų pavadinimų mes neturime Klaipėdoje. eini centrinėmis gatvėmis ir, skaitydamas iškabas, gali lietuviškai pamiršti. Ką darysi, kai kurie tautiečiai galvoja, kad angliškas arba lotyniškas pavadinimas jau savaime garantuoja verslo sėkmę.

Tereikia save pristatyti kuo įmantriau, mąsto jie, ir bizniukas klestės, eurai, svarai, doleriai ir frankai upeliu tekės. O ten visai šalia, žiū, jau ir kisieliaus upės su visais medaus krantais.

Nedaug trūko, kad dar vieno uostamiesčio pastato fasadą būtų nutūpusi dar viena, ne kiekvienam praeiviui suprantamu "Red cup" pavadinimu pavadinta kavinukė. Bet, laimei, ne šį kartą.

Mūsų visų džiaugsmui, Manto gatvėje duris atvėrė kavinė gražiu pavadinimu "Kavos architektai".

Kavinės savininkai kaunietė Lina ir klaipėdietis Vytautas Alšauskai labiausiai džiaugiasi, kad jiems pavyko kava sudominti paprasčiausius žmones.

Lina su Vytautu susipažino studijuodami Vilniuje. Po trejų metų Lina perėjo į kitą specialybę - tekstilės dizainą, o Vytautas baigė architektūrą ir daug metų dirba šioje srityje, projektuoja. Linai artimas interjero dizainas, tekstilės sprendimai.

- Rinkomės iš kelių pavadinimų, - pasakoja Vytautas, - o pavadinimas "Kavos architektai, dabartinis, nepaisant, kad yra gal kiek per griozdiškas, bet mums artimas. Mes labai ilgai ieškojome lietuviško pavadinimo, o šį pavadinimą mums pasiūlė mūsų draugai.

Kaip "rybportas" tapo "Smeltė"?

 

Tai tikras stebuklas ir jis įvyko. Šiandien sunku patikėti, kad šalia kitų oficialių ir sausų jūrinių įmonių pavadinimų tarsi gėlė, prasikalusi pro asfaltą, atsirado tokia akiai ir širdžiai miela "Klaipėdos Smeltė"

Buvęs "Klaipėdos Smeltės" generalinis direktorius Eugenijus Špėlys puikiai atsimena įmonės pavadinimo pasirinkimo detales:

- Pavadinimą sugalvojau aš asmeniškai. Tuometinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Jonas Biržiškis pageidavo, kad Klaipėdos jūrų žvejybos uosto naujasis vardas būtų lietuviškas ir susijęs su konkrečia vietove, kurioje įsikūrusi įmonė. Pasiūlėme "Smeltė", bet kai norėjome šį gražų lietuvišką pavadinimą užregistruoti, paaiškėjo, kad pavėlavome. Toks pavadinimas jau egzistavo. Tada mums pasiūlė pridėti miesto pavadinimą ir pasivadinti "Klaipėdos Smeltė".

"Vakarų ekspresas" netapo "Vakarais"

Panašiai nutiko ir "Vakarų ekspresui". Kurdami dienraštį norėjome pasivadinti "Vakarai", nes iki karo mieste tokiu pavadinimu buvo leidžiamas laikraštis. Bet tuometinėje Spaudos kontrolės valdyboje išgirdome liūdną naujieną: tokiu pavadinimu jau buvo pavadintas naujas žurnalas. Tiesa, jis buvo leidžiamas labai trumpai ir netrukus išleido paskutinį kvapą. Bet mums nuo to nepalengvėjo, nes mes jau leidome laikraštį, kurio pavadinimą buvome priversti pailginti iki "Vakarų ekspresas".

Picos už pavadinimą

Jei kas abejojate, kad už tinkamą pavadinimo parinkimą yra galimybė būti apdovanotu pasprasčiausia pica ir to užtenka, jums trūksta fantazijos.

Kartą dienraštyje "Vakarų ekspresas" praktiką atlikinėjo studentė iš Kauno Reda. Ji puoselėjo mintį Kaune atidaryti piceriją ir įsitikinusi, kad redakcijoje darbuojasi labai kūrybiški žurnalistai, pasiūlė savotišką konkursą geriausiam pavadinimui. Reporterė Dalia Grikšaitė pasiūlė pavadinimą "Čiau Pica". Pavadinimas Redai patiko, Picerija tokiu pavadinimu veikė Kaune, netoli Karo istorijos muziejaus.

Ir Dalios dėka žurnalistai, netgi tie, kurie nepasiūlė nieko padoraus, buvo apdovanoti gal kokiomis penkiomis picomis. Argi nevertėjo stengtis?

"Apelsinas" - mielas simboliukas, vitaminas

 

Jaukioje "Apelsino" sporto klubo aplinkoje pakalbinau vadovą Tomą Kesminą. Kai pasiteiravau, kodėl "Apelsinas", o ne koks nors kitas įmantresnis pavadinimas, T. Kesminas paaiškino paprastai:

- Studijavau verslo vadybą, todėl puikiai žinojau, kad jeigu yra pasirinktas geras logotipas, vykęs pavadinimas ir tu į visa tai protingai investuoji, po to visa tai duos rezultatų.

Kai Tomas "Vingio" prekybos centre atidarė pirmą sporto klubą, susirašė keliolika pavadinimų ir atliko elementarų tyrimą. Vienam parodė, kitam, žodžiu, pasireitingavo. Buvo visokiausių sumanymų, pavyzdžiui, tokių kaip "Omega".

Apelsino ženklas, T. Kesmino nuomone, jam pasirodė jausmingas ir mielas, saldus ir skanus. Vitaminas, šilta oranžinė spalva. Reklamos specialistams "Apelsino" koncepcijos idėja patiko. Kas turėjo daugiau patirties reklamos srityje, vertino "Apelsiną" teigiamai.

Beje, profesionaliems sportininkams kažkodėl patrauklesni buvo užsienietiški žodžiai, tokie kaip "džymai - gymai" ir panašiai, prisimena T. Kesminas.

- "Apelsino" prekinio ženklo dizainą sukūrė dizaineris Sigitas Vilimas. "A" raidės konceptą aš jau turėjau, o Sigitas stipriai mano idėją pašlifavo, - tęsia T. Kesminas. - Ant amerikiečių sportinės aprangos užrašuose "USA" dažnai būdavo įkomponuota penkiakampė žvaigždė.

- Oranžinė spalva labai miela, ją mėgsta vienuoliai budistai. Labai palanki situacija saktinti pardavimą. Kiekvienam naujokui, atėjusiam sportuoti, dabar galime padovanoti apelsiną. Apelsinas tapo mielas simboliukas, savotiškas talismanas, - sėkmingu pasirinkimu džiaugiasi Tomas.

Ekologiškos "KAR KAR" vardo ištakos

Nuotykių parko "Kar Kar" direktorius Mindaugas Žilys puikiai prisimena, kad renkant pavadinimą nuotykių parkui kitokie variantai, išskyrus "KAR KAR" net ir nebuvo svarstomi. Tuo metu partneriai buvo "Klaipėdos pienas".

- Tuo metu bendrovėje darbavosi labai stiprūs vadybininkai, - prisimena Mindaugas Žilys, - kurie tuo metu labai kryptingai į rinką įvedinėjo ekologiškus ledus "Kar Kar". Nors tas projektas jau galima sakyti, nepasiteisino, tačiau tuo metu jie ekologiškus produktus gretino su vaikų atrakcijomis nuotykių parke. Atsirado aiški vizija, kad tai bus nuotykių parkas, vaikai, ledai.

"Klaser" neskambėjo

Oficialus "Audi" atstovas, UAB "Klasera" generalinis direktorius Vladas Pleskovas apie pavadinimo kilmę papasakojo labai trumpai:

- Pirminis pavadinimas buvo dviejų žodžių "Klaipėdos servisas" junginys - "Klaser", bet jis neskambėjo, todėl man ir keliems kolegoms labiau priimtinas pasirodė "Klasera", - pasakoja V. Pleskovas, - mums reikėjo dirbti su vokiečiais ir reikėjo lengvai įsimenamo ir trumpo pavadinimo.

Deivės vardas ir tiek...

Statybų bendrovės "Kleta" vadovas Arūnas Kuraitis pavadinimo pasirinkimo visiškai nesureikšmina:

- Čia nėra pavadinimas, paprasčiausiai iš senovės Graikijos mitologijos išsirinkome deivės vardą. Mes manėme, kad pavadinimas turi būti trumpas, skambus, kuris greitai ir lengvai įsimintų.

A. Kuraitis paaiškino, kad visada, kurdamas naują projektą ir renkantis pavadinimą į kūrybinį procesą įtraukia visus kolektyvo narius.

"Solorina" skamba gražiai

Oficialaus "Toyota" atstovo Lietuvoje "Solorinos" generalinis direktorius Antanas Bartkėnas buvusį įmonės pavadinimą "Vakarų Lada" keitė į "Solorina" tik dėl to, kad šis žodis pasirodė skambus ir melodingas.

Dabar jau daugeliui klaipėdiečių šis žodis įaugęs į atmintį ir ne vienas, išgirdęs "Solorina" žino, kad kalba sukasi apie populiarių japoniškų automobilių pardavimų saloną.

Be jokių "Tabu"

"Tabu" baro įkūrėjai: Andrius Kasperavičius ir Aurimas Gečas mąstė, kaip susieti baro pavadinimą su šalia esančia koncertų sale.

- Kadangi mes su partneriu visada balsuojame, tai pavadinimas "Tabu" pasirodė labiausiai priimtinas iš keliolikos kandidatų.

Menų fabrike veikianti kavinė "Raketa", Andriaus žodžiais tariant, taip pat galėjo būti pavadinta kitaip. Buvo kilusi pagunda pavadinti "Perkūnu". Bet priimtinesnis pasirodė pavadinimas "Raketa" ir klaipėdiečiai, kurie pamėgo šią vietą, kito pavadinimo jau ir neįsivaizduoja.

Būna ir taip

Šiandien daugeliui klaipėdiečių žinoma žurnalistė, renginių organizatorė Dalia Grikšaitė apie pavadinimų atranką turi daug linksmų istorijų. Ypač jai įsiminė viena situacija.

- Buvo toks nuotykis, kai į mus kreipėsi vienas kolektyvas ir paprašė surasti jiems naują pavadinimą. Senasis jiems atrodė per griozdiškas, neįsimenantis ir neatitinkantis jų veiklos pobūdžio. Ir nelietuviškas.

Dalia su kolegomis kelias dienas rimtai užsiėmė tikru smegenų šturmu, norėdami surasti patį patį geriausią atitikmenį. Atrodė, kad sprendimas jau čia pat. Bet pačią paskutinę akimirką muzikine veikla užsiiminėjančios bendrovės vadovai persigalvojo. Ir, galų gale, nusprendė likti su senuoju pavadinimu. Tuo, kuris jiems iki tol labai nepatiko. Nuo kurio jie ir patys buvo pavargę ir kurio aplinkiniai nesuprasdavo, dėl jo sudėtingumo ir dviprasmiškumo.

Painiava dėl "Banginių"

Algirdas Aušra uždarosios akcinės bendrovės pavadinimą "Banginis" paveldėjo iš kitos bendrovės prieš 25 metus.

- Kažkada "Baltijos" žvejų kolūkyje buvo pristeigta įvairių UAB-ų, o paskui nebeliko kur jų dėti, - juokiasi A. Aušra. - Uždaryti juos irgi buvo problematiška.

Pavadinimas "Banginis" A. Aušrai nebuvo labai arti širdies. - Pretenzingas, labai įpareigojantis, jam pasirodė per daug rėksmingas, bet paaiškėjo, kad keisti gan sudėtinga, nes jau visur uoste įregistruotas,

- Keblumų buvo kilę, kai "Senukai" Klaipėdoje atidarė "Banginio" parduotuvę, - pasakoja A. Aušra. - Mums skambindavo klientai, klausinėdavo apie kažkokias prekes, klausdavo kada bus kažkokie fejerverkai. Mat daugeliui, kurie teiraudavosi apie parduotuvę "Banginis" duodavo mūsų bendrovės telefono numerį. Kažkas siūlė ieškoti teisybės, bet kam? Mums skambindavo kaip į "Senukus", tai yra parduotuvę "Banginis", o mūsų "Banginis" - bendrovės pavadinimas.

"Eldoradas" netapo aukso rojumi

Paklaustas, ar kartu su šeimos nariais dalyvavo parenkant pavadinimą barui "Eldoradas", garsus Klaipėdos spaustuvininkas Saulius Jokužys buvo kategoriškas:

- Vaikai, kai ką nors pradeda daryti tampa žiausiai savarankiški. Kadangi dukra su žentu norėjo man, kaip tėvui įrodyti, kad jie ir patys sugeba kažką sukurti, tikėjosi, kad restoranų verslas yra savotiškas Eldorado, kad ten paslėpti lobiai, klestėjimas ir blizgesys..

(Ispaniškai - El Dorado - "paauksuotas" - legendinė aukso pilna šalis Pietų Amerikoje, kurios ilgai ir nesėkmingai ieškojo europiečiai. - Red. pastaba).

- Ir niekas negalvojo kiek daug mazolių reikia nutrinti, kol atrasi Eldorado šalį, - apibendrina S. Jokužys.

Kaip kilo pasaulinio garso ženklai

Apple

 

Apple - tai obuolys, bendrovės įkūrėjo Styvo Džobso (Steve Jobs) mėgstamas vaisius. Po trijų mėnesių bergždžių pastangų sugalvoti pavadinimą naujai korporacijai, jis savo partneriams pateikė "ultimatumą": "Jei iki dienos pabaigos nepasiūlysite nieko geresnio, kompaniją pavadinsiu "Apple" (tą valandėlę jis kaip tik kramsnojo obuolį). Visi nusijuokė ir išsiskirstė. Baigiantis darbo dienai Styvas įrodė, kad nejuokavo.

Paskui buvo sukurtas ir logotipas - tas pats S.Džobso prakąstas obuolys. Vėliau, renkant pavadinimą gaminamam produktui, buvo pasirinkta firmos vadovo mėgstamų obuolių rūšis - "Macintosh". O gal pavadinimą "Apple Computer" S. Džobsas nusižiūrėjo nuo "Beatles" įkurtos garso įrašų studijos "Apple Records"?

Yandex

Yandex - tai abreviatūra, reiškianti "Yet Another indexer" ("dar vienas indeksuotojas"). Šis pavadinimas gimė tolimais 1993 metais, likus ketveriems metams iki pačios paieškos sistemos atsiradimo, kai būsimosios kompanijos "Yandex" generalinis direktorius Arkadijus Voložas ir technologijų direktorius Ilja Segalovičius kūrė nestruktūrizuotos informacijos paieškos sistemos, atsižvelgiančios į rusų kalbos gramatines formas, technologiją. Dėl vaizdingumo kūrėjai nutarė vietoj angliškų "Ya" pavadinime palikti rusišką raidę "Ja".

"Twitter"

Darbinis "Twitter" pavadinimas buvo "Status". Bet steigėjams jis ne itin patiko, ir jie pasitelkė žodyną. Pasak Džeko Dorsio (Jack Dorsey), jie ieškojo žodžio, perteikiančio fizinį pojūtį "tarsi šnabždėtumėtės su visu pasauliu" ir galop apsistojo ties "twitch" (timpčioti), turėjusiu kelti asociacijas su vibruojančiu telefonu, kai gaunamas pranešimas. "Bet ir "twitch" buvo ne visiškai tai, ko ieškojome, tas žodis nekėlė reikalingų asociacijų. Ir tuomet vėl įlindome į žodyną, peržiūrėjome gretimai esančius žodžius, aptikome "twitter" (čiauškėjimas) ir supratome, kad tai yra, ko reikia".

Šuniuko garbei

Internetinių žaidimų kūrimo bendrovė "Zynga" pavadinta firmos savininko Marko Pinkuso (Mark Pincus) buldogo vardu.

"Google"

Garsiausios pasaulyje paieškos sistemos "Google" pavadinimo šaknis yra pasiskolinta iš matematinio termino "googol", reiškiančio skaičių 1 su šimtu nulių. Pirmasis Sergejaus Brino (Sergey Brin) ir Lario Peidžo (Larry Page) "kūdikio" pavadinimo variantas buvo "Back Rub". Tačiau "Google" jiems pasirodė tinkamesnis pavadinimas galingai paieškos sistemai, suteikiančiai galimybę naudotis didžiuliu informacijos kiekiu. "Google" per keletą metų įgijo tiksliausios, greičiausios ir populiariausios paieškos sistemos reputaciją. Dabar sunku net įsivaizduoti, kad pirmasis kompanijos "Google" biuras buvo įsikūręs ją įsteigusių draugų sename garaže.

"Yahoo"

 

Paieškos sistema "Yahoo" buvo įkurta 1994 m. ir pavadinta "Džerio vadovas po pasaulinį tinklą" (Jery's guide to the World Wide Web). Naujas jos pavadinimas "Yahoo!" buvo pasiskolintas iš Džonatano Svifto (Jonathan Swift) knygos "Guliverio kelionės", kurioje jehu - buki ir nekultūringi laukiniai. Be to, "Yahoo" yra dar ir akronimas, iššifruojamas kaip "Yet Another Hierarchical Officious Oracle" (dar vienas hierarchinis neoficialus pranašas).

"Skype"

Pavadinimas "Skype" priklauso estų Ahti Heinlos (Ahti Heinla), Prito Keisalu (Priit Kasesalu) ir Jano Talino (Jaan Tallinn) plunksnai. Tiesa, "Skype" kūrėjais dažnai neteisingai įvardijami visai kiti žmonės, danas Janusas Frisas (Janus Friis) ir švedas Niklasas Zenstriomas (Niklas Zennstrom). Iš tiesų jie yra verslininkai ir investuotojai, bet tikrai ne kūrėjai. "Skype" buvo pradėtas aktyviai kurti 2002 m., gavus solidžias "Draper Investment Company" investicijas. Darbinis programos pavadinimas buvo "Skyper" (sutrumpintas išsireiškimas "Sky peer-to-peer") ir tik baigiant darbą ji buvo pavadinta "Skype", nes domenas "Skyper" jau buvo užimtas...

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder