Kodėl keltas į muziejų plaukia dažniau?

Kodėl keltas į muziejų plaukia dažniau?

Visą birželį AB "Smiltynės perkėla" keltas "Kintai" iš Šiaurinio rago žmones į Lietuvos jūrų muziejų ir atgal plukdo net 7 kartus per dieną.

"Smiltynės perkėlos" atstovai sako, kad toks sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į Lietuvos jūrų muziejaus poreikius, po to, kai jis pradėjo rengti ruonių pasirodymus lauke. Anksčiau perkėlos keltai tik nuplukdydavo žmones į pasirodymus, o birželio mėn., muziejaus prašymu, nuspręsta juos iš ten ir parplukdyti.

Žada naujovių

AB "Smiltynės perkėla" pardavimų ir klientų aptarnavimo vadovo Audriaus Statkevičiaus teigimu, šiemet bendrovė pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos jūrų muziejumi.

"Sutartis nėra įpareigojanti. Su muziejumi geranoriškai bendradarbiaujame daugybę metų, tad stengiamės vieni kitiems padėti, kad klientams būtų patogu, kad jie galėtų patogiai pasiekti Jūrų muziejų ir iš jo grįžti", - sakė jis.

Anot jo, pernai birželį būdavo trys tokie reisai, o liepą - keturi.

"Šiemet tik pridėjome papildomus kelis reisus. Šia linija pagal numatytą grafiką plaukia keltas "Kintai", - kalbėjo klientų aptarnavimo vadovas.

A. Statkevičiaus teigimu, šį maršrutą palaiko Klaipėdos savivaldybė, siekianti atgaivinti Smiltynę kaip kurortą, padaryti jį lengviau pasiekiamą. Kopgalis jau senokai yra pamėgta klaipėdiečių laisvalaikio praleidimo vieta, tačiau iki šiol buvo sunkiai pasiekiama. Tai esą išsprendė papildomi reisai.

Pokalbininkas tvirtino, kad keleivių srautai šiemet panašūs kaip ir ankstesniais metais, tačiau stebimas šioks toks bendras tiek keleivių, tiek perkeliamų automobilių skaičiaus didėjimas. Tradiciškai tikimasi, kad prasidėjus šiltajam laikotarpiui keleivių iškart padaugės.

Kiek keltas "Kintai", plukdantis į muziejų, sulaukia keleivių, esą irgi labai priklauso nuo orų ir nuo pasirodymų delfinariume.

"Tačiau tikrai stengiamės nesumažinti žmonių, kurie iš Senosios perkėlos keliasi į Smiltynę, galimybių. Šiuo metu analizuojame situaciją ir atsižvelgdami į rezultatus darysime pakeitimų liepą ir rugpjūtį", - sakė A. Statkevičius.

Naujasis keltas "Nida" dirba normaliu grafiku, suderintu tiek su Klaipėdos miesto, tiek su Neringos savivaldybėmis.

Pasak klientų aptarnavimo vadovo, liepą, rugpjūtį bendrovė visiems savo klientams žada įvairių naujovių, susijusių su keltų maršrutais, tačiau kalbėti apie jas pokalbininkas dar nenorėjo. Jis patikino, kad reisų į Jūros muziejų nepadaugės, bus 5-6.

Muziejų džiugina

"Mums iš esmės turėtų būti tas pats, kas atplukdo žmones, tačiau muziejaus lankytojams tai labai patogu. Mūsų "Facebook" paskyroje yra įdėta padėka "Smiltynės perkėlai". Žmonės džiaugiasi, kad gali iki mūsų atplaukti ir išplaukti, nereikia stovėti lietuje ar vėjyje. Mes esame patenkinti", - sakė Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė.

Ji pasidžiaugė tokia partnere kaip "Smiltynės perkėla". Keltininkai, pasak jos, būna lankstūs, kai muziejuje vyksta kokie nors renginiai. Pavyzdžiui, kai buvo organizuota Muziejų naktis, keltai specialiai atplukdė žmones į muziejų naktį ir išplukdė.

"Gal tai ir ne visai komercinis požiūris. Nors, manau, kad jie apskaičiuoja savo sąnaudas ir pajamas. Be to, kartais naudos duoda ir geri santykiai, teikiama pagalba vienas kitam", - sakė O. Žalienė.

Konkurencija egzistuoja

Visgi A. Statkevičius neneigė, kad konkurencija su mažaisiais laiveliais, taip pat plukdančiais žmones į Smiltynę, yra.

"Mes tikrai neketiname užgrobti rinkos. Tiesiog tenkiname savo partnerio Jūrų muziejaus poreikį - bendradarbiaujame su juo. Be to, patys matome, kad mūsų klientams to reikia, tad organizuojame tokį susisiekimą. Mes džiaugiamės turėdami tokį partnerį kaip Jūrų muziejus. Žinoma, tai darome ne veltui, žmonės juk įsigyja bilietus", - sakė "Smiltynės perkėlos" atstovas.

Jis tvirtino, kad kai kurių mažųjų laivelių savininkai, skleisdami neteisingą informaciją, pridaro "Smiltynės perkėlai" nuostolių. Žmonėms esą pasakoma, kad iš Smiltynės jie galėsią persikelti su keltu nemokamai.

"Tai netiesa. Mes parduodame bilietus į abi puses. Bilietas į Smiltynę ir atgal kainuoja 80 euro centų. Keleivių patogumui rekomenduojame pirkti bilietą iškart į abi puses. Tačiau, jeigu žmogus pageidauja, gali pirktis bilietą tik į vieną pusę už 40 euro centų. Keleivis, nesvarbu, į kurią pusę jis keliasi, privalo turėti bilietą ir parodyti kasininkui arba apsaugos darbuotojui. Tad kyla konfliktų, kai žmonės būna neteisingai informuoti, jog atgal jie turi būti keliami nemokamai", - sakė "Smiltynės perkėlos" atstovas.

A. Statkevičiaus teigimu, ne vasaros sezono metu bilietai Smiltynėje nebuvo tikrinami. Šiuo metu bilietai jau tikrinami tiek prie Jūrų muziejaus, tiek tradicinėje švartavimosi vietoje Smiltynėje. Ten veikia ir kasos, yra specialiai paskirtas žmogus, kontroliuojantis, ar keleiviai turi bilietus.

Sidebar placeholder