Locmanai į laivus irgi lipa su respiratoriais

Locmanai į laivus irgi lipa su respiratoriais

Uostas veiklos nutraukti negali. Žmonių judėjimą dar galima bandyti riboti, o laivų - ne. Jie užtikrina prekių judėjimą šalyje. Tad ir karantino sąlygomis locmanai ir toliau pasitinka juos, atplaukusius iš svečių šalių. Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna sako, kad jų nemažėja ir per koronaviruso pandemiją. Taigi ir uosto locmanai atsidūrė priešakinėse pozicijose. Kokių apsauginių priemonių imamasi locmanams apsaugoti, kokiomis nuotaikomis jie gyvena dabar?

Dauguma Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos darbuotojų dirba nuotoliniu būdu, tačiau didžioji dalis Uosto kapitono tarnybos (UKT) specialistų to negali daryti. Todėl Uosto direkcijos prioritetas šiuo metu - užtikrinti jų saugumą, prevenciją ir informavimą. 23 Klaipėdos uosto locmanai, kaip medikai ir policininkai, yra vieni iš nedaugelio žmonių, kurių darbai nesustoja, kadangi mūsų tautiečių, giminaičių, draugų, taip pat prekių, maisto ir vaistų judėjimo per Klaipėdos uostą, kartu neprognozuojamo Lietuvos ekonomikos lygio, jos gyvavimo galimybės užtikrinimas yra gyvybiškai svarbus visame žemyne.

Be saugos priemonių nebūtų įleistas į laivą

Laivų judėjimas Klaipėdos uoste kol kas vyksta be apribojimų. Kovo 28 d. į Lietuvos uostą įplaukė 15 laivų, išplaukė - 11, iš viso atlikti 26 locavimo darbai. Kovo 29 d. atitinkamai - 12, 16 ir 28, kovo 30 d. - 12, 12 ir 24. Beje, AB "DFDS Seaways" keltų kapitonai į uostą plaukia be locmanų.

"Turime nemažai laivų, darbų mums dėl krizės nesumažėjo. Kroviniai, kurių visiems reikia, eina. Eksportas taip pat nesustojo. Tai pozityvi tendencija", - sakė uosto kapitonas. Iš atplaukiančių laivų Uosto direkcijos Laivų eismo tarnyba iš anksto - prieš 24 valandas - gauna pranešimus ir dar patikslinimus prieš dvi valandas, kol laivas įplauks į uostą, ar jame nėra sergančių įgulos narių. To reikia tam, kad locmanas žinotų, kaip pasiruošęs turi pasitikti laivą - ar su visa apranga, ar tik su daline. Paklaustas, kokia ta locmano apranga, ar jam lipti į laivą virvinėmis kopėčiomis netrukdo respiratorius, A. Alekna atsakė: "Bėgant metams pripranti prie visko. Yra tokia situacija, kitaip elgtis negali. Jeigu locmanas neturėtų specialios aprangos, jo paprasčiausiai neįleistų į laivus. Laivų įgulos pačios bijo užsikrėsti ir taip pat saugosi. Gavome tokių reikalavimų, kad locmanai į laivus turi lipti tik su spec. apranga, atitinkančia nustatytus reikalavimus." Locmanams nurodyta laivuose laikytis 2 metrų atstumo, reikalauti, kad ant tiltelio nebūtų pašalinių žmonių - tik kapitonas, locmanas ir vairininkas. Taigi ir locmanai laikosi tokių reikalavimų, kurie rekomenduojami kranto žmonėms. Kol kas tokio atvejo, kad reikėtų lipti į laivą, kuriame būtų sergantis žmogus, dar nepasitaikė. Keleivius daugiausia plukdo keltai, o jų kapitonai turi leidimus plaukti be locmano. Buvo gautas tik vienas pranešimas, kad laivo superintendentas susirgo, todėl Klaipėdos locmanas lipo į laivą turėdamas visą apsauginę amuniciją, bet kapitonas informavo, kad superintendentui užsikrėtimas koronavirusu nepatvirtintas, jis buvo tik peršalęs. Jau yra įsakymas, kad laivų įgulos neturi būti išleidžiamos į krantą, išskyrus tuos atvejus, kai reikia keisti įgulos narius. Beje, ir patys laivų kapitonai nenori, kad įgulos nariai eitų į miestą, nes negali žinoti, ar jie kur nors nepasigaus viruso.

"Pačios įgulos suinteresuotos kuo mažiau kontaktuoti, kad neužsikrėstų. Laive palyginti yra saugu, jis plaukia jūra, jame pašalinių žmonių nėra. Uoste irgi niekur eiti nereikia, visas procedūras stengiamasi atlikti nuotoliniu būdu. Įgulos labai saugosi, kad iš kranto nepatektų infekcija, nes laivui plaukiant jūroje sunku tikėtis kokios nors greitos pagalbos", - sako Klaipėdos uosto kapitonas.

Darbo valandų neskaičuoja

A. Alekna paklaustas, kaip jis pats dirba, atsakė: "Šeštadienį, sekmadienį ir naktimis dirbu nuotoliniu būdu, o darbo dienomis - biure. Nei anksčiau, nei dabar mes darbo valandų neskaičiuojame, svarbu, kad laivai plauktų. Turi turėti galimybę tuojau pat spręsti iškilusias problemas. Džiaugiuosi, kad šiuo metu problemų neturime ir viskas vyksta sklandžiai. Viena naktis buvo labai vėjuota, bet paskui vėjas aprimo ir jis mums nieko nesutrukdė. Šiomis dienomis rūpinomės tanklaivio-dujų saugyklos "Independence" peršvartavimu, nes turi būti išvalyta po juo esanti duobė. Laivas laikinai stovės prie LKAB "Klaipėdos Smeltė" naudojamos krantinės."

Ir krante laikomasi tvarkos

Be locmanų, dar dirba 12 Laivų eismo tarnybos operatorių viršutiniame bokšto aukšte. Locmanai būna žemiau esančiose patalpose. Šiuo metu duotas nurodymas vieniems pas kitus nevaikščioti, kontaktuoti skambinant telefonu. Darbas organizuojamas taip, kad keičiantis pamainoms vieni išeitų anksčiau, kiti vėliau, kad nesusitiktų, kad nebūtų ilgesnio kaip 10 minučių artimesnio kontakto.

"Stengiamės daryti taip, kad ir locmanai kuo mažiau tarpusavyje kontaktuotų. Kol kas esame pasitvirtinę vieną tvarką, bet ateityje galbūt sugalvosime ir kokią nors dar geresnę sistemą. Svarbu, kad infekcijos specialistai nepasigautų mieste. Žinoma, nerimo yra, bet kol kas mes dirbame įprastiniu režimu ir problemų neturime. Stebime, kokias priemones taiko kiti. Juk ir gydytojai šiuo metu dirba labai sunkiai. Laikydamasis visų nurodytų reikalavimų gali užtikrinti savo sveikatą ir padaryti tuos darbus, kuriuos privalai.

Mes labai stengiamės, kad viskas vyktų gerai. Pats visa tai vertinu filosofiškai. Daugelis mano žmonių plaukė į jūrą, atlaikė štormus ir audras, jie nebijo nieko. Nereikia prarasti optimizmo, juk galų gale visa tai baigsis. Už lango pavasaris. Kuo greičiau suvaldysime situaciją, tuo visiems bus geriau. Manau, vasarą pradėsime visi po truputį atsigauti, o bėdos liks už laivugalio", - kalbėjo A. Alekna.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder