Prieš metus, pernai spalį, Uosto direkcija buvo susikibusi su Savivaldybe dėl Nevėžio gatvės rekonstrukcijos. Direkcija pageidavo, kad Nevėžio ir Senosios Minijos gatvės rekonstrukcijos imtųsi Savivaldybė, o ji ketino finansuoti techninio projekto rengimą ir išpirkti nekilnojamąjį turtą. Norėta sutvarkyti įvažiavimo kelius į LKAB "Klaipėdos Smeltė" ir UAB Birių krovinių terminalo nuomojamas teritorijas.
Nevėžio gatvę buvo ketinama rekonstruoti dviem etapais. Per pirmąjį planuota įrengti dvi eismo juostas, per antrąjį - tris. Savivaldybė nesutiko būti šio projekto vėliavneše. Po ilgų diskusijų buvo nuspręsta, kad Uosto direkcija perims iš Savivaldybės abi minėtas gatves ir pati jas rekonstruos.
Tačiau uosto įmonėms pradėjus sparčiai plėsti savo veiklą, situacija keičiasi.
"Su miesto valdžia jau aptarėme klausimą, kad šiuo metu reikia tvarkyti jau nebe Nevėžio gatvę. Ji tuojau bus suskaidyta į kelias dalis su geležinkelio bėgiais, kurie eis į intermodalinius taškus. Vienas iš tokių taškų yra buvusi "Progreso" teritorija, į kurią kroviniai bus gabenami ne tik autotransportu, bet ir geležinkelio bėgiais", - sakė Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Priminsime, kad šiuo metu statoma estakada, turinti sujungti "Klaipėdos Smeltės" nuomojamą teritoriją su buvusia įmonės "Progresas" teritorija. Estakada turėtų atsirasti Nemuno gatvės tęsinyje, Senosios Smiltelės gatvėje. Ji turėtų būti baigta statyti kitų metų viduryje.
Nevėžio gatvę Uosto direkcija įsivaizduoja kaip uosto vidinę gatvę, ir esminiai planai dėl jos nesikeičia. Tik tiek, kad ją kerta du geležinkeliai ir pagal abipus gatvės esančių teritorijų šeimininkų planus galima spręsti, kad ateityje geležinkelių eismas toje vietoje gali žymiai didėti.
Paskutiniame Klaipėdos uosto tarybos posėdyje kalbėta apie tai, kad reikia ieškoti alternatyvos, kur galėtų būti tas išvažiavimas. Dar nenuspręsta, ar vis dėlto reikia palikti tam Nevėžio gatvę, nes kompanijos mato galimybę įvažiuoti į naujuosius terminalus būtent per šią gatvę, ar tam panaudoti dalį Kalnupės gatvės, ar daryti dar vieną geležinkelio viaduką Nemuno gatvės tęsinyje, Senosios Smiltelės gatvėje.
Taigi yra trys variantai, kuriuos Uosto direkcija yra įpareigota išnagrinėti ir pateikti išvadas Uosto tarybai. Kuris variantas bus pasirinktas, priklausys ir nuo kainos, ir nuo įgyvendinimo galimybių.
Šiuo metu jau patikslinta, kokias gatves Uosto direkcija norėtų perimti, ir dabar ji kreipsis į Savivaldybę su prašymu jas perduoti uostui.
Rašyti komentarą