Pažadai Klaipėdai sostinėje greitai pamirštami

Pažadai Klaipėdai sostinėje greitai pamirštami

Prieš mėnesį uostamiestyje lankęsis premjeras Algirdas Butkevičius žadėjo, jog per dvi savaites bus priimti principiniai sprendimai dėl probleminių Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcijų. Tačiau pažadai taip ir liko pažadais. Negana to, Vilniuje jau pradėjo strigti ir Minijos gatvės bei Baltijos prospekto sankryžos finansavimo reikalai. [CITATA]

O Jakų žiedo antrojo etapo rekonstrukcijos sukurtas "trombas", kuriame rytinio ir vakarinio piko metu susiformuoja automobilių spūstys, nepaisant premjero išreikšto pasipiktinimo, bent jau artimiausiu metu tikrai nebus operuojamas.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas tvirtina, jog kol kas nuo ultimatumų ketina susilaikyti, tačiau diplomatiškas pretenzijas uostamiesčio valdžios atstovai Vyriausybei žada pareikšti jau šiandien.

Vietoje darbų - abstrakcijos

Rugpjūčio 29-ąją vykusio premjero vizito metu miesto Taryba pritarė tam, jog būtų teikiama paraiška Baltijos pr. ir Minijos g. rekonstrukcijai finansuoti. Ši sankryža pirmiausiai yra reikalinga tam, kad galėtų funkcionuoti naujasis Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas, o miestiečiams ypač reikalingų Baltijos ir Taikos prospektų bei Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžų rekonstrukcijų perspektyvą gaubia migla.

"Šių sankryžų rekonstrukcija turi būti prioritetinių projektų sąraše", - prieš mėnesį merui sakė premjeras, o vėliau "Vakarų ekspresui" žadėjo, jog konkretūs sprendimai dėl šių objektų bus priimti per dvi savaites.

Praėjusią savaitę "Vakarų ekspresui" pasiteiravus tame pačiame susitikime su meru dalyvavusio Vyriausybės kanclerio Almino Mačiulio, kas buvo padaryta ir nutarta dėl minėtųjų sankryžų rekonstrukcijos finansavimo, šis ėmė kalbėti abstrakcijomis.

"Dar tik tariamasi dėl 2014-2020 metų finansavimo Europos lygmenyje, tad kalbėti apie konkrečius finansavimo šaltinius dar negalime. Tačiau mes jau dėliojame finansavimo programą, manau, kad tikrai tai, kas sutarta, bus padaryta", - kalbėjo kancleris.

Negana to, jis pabrėžė, kad numatant finansavimą reikia vadovautis ir ekonominio naudingumo kriterijais - esą reikia paskaičiuoti, ar iš tikrųjų minėtose sankryžose yra tokie dideli transporto srautai, ar jie tikrai dar labiau padidės atsiradus Keleivių ir krovinių terminalui.

Stringa netikėtoje vietoje

Klaipėdos meras "Vakarų ekspresui" tvirtino, jog pirmadienį su savivaldybės administracijos vadovais kaip tik kalbėjo apie tai, jog iš sostinės iki šiol nesulaukta jokių ženklų dėl strateginių objektų, kuriuos finansuoti žadėjo buvusi Vyriausybė, o dabartinis premjeras irgi neišsižadėjo šių įsipareigojimų.

"Pažadai ir duodami tam, kad būtų vykdomi. Trečiadienį į Vilnių vyks savivaldybės administracijos direktorė ir vicemeras. Planuojami susitikimai ir su Vyriausybės, ir su ministerijų atstovais. Kelsime ir šį klausimą. Manau, kad atėjo laikas ir oficialiai, bet mandagiai, diplomatiškai užklausti, kada pagaliau bus priimti atitinkami sprendimai. Suprantu, kad kol kas negalima kalbėti apie konkrečius finansavimo šaltinius, tačiau esminiai sprendimai dėl prioritetų turi būti padaryti", - sakė V. Grubliauskas.

UŽDARAS RATAS. Kelininkai aiškina, kad problemas Jakų žiede sukelia problemiškos Baltijos prospekto sankryžos, o Vyriausybė bent jau kol kas nesiruošia net numatyti, kada ir kaip gali būti finansuojamos šių sankryžų rekonstrukcijos. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Jis prasitarė, kad netikėtų sunkumų kilo ir vykdant Minijos gatvės bei Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos projektą.

"Savivaldybė padarė visus namų darbus, pritarė paraiškos dėl Europos Sąjungos paramos teikimui, tačiau viskas kažkodėl užstrigo Susisiekimo ministerijoje", - sakė meras.

Jis tvirtino, jog dėl šio klausimo artimiausiu metu kalbėsis su minėtos ministerijos vadovybe.

Jakų žiede - šviesoforai?

"Šitiek pinigų sudėta, kraujas užvirė pamačius šį vaizdą", - taip apie rytinius vaizdus prie Jakų žiedo prieš mėnesį vykusio susitikimo su meru metu kalbėjo premjeras ir žadėjo, kad kviesis projektuotojus bei kelininkus, kad jie spręstų kelyje Palanga-Klaipėda susidarančių automobilių spūsčių problemą.

Vyriausybės kancleris A. Mačiulis informavo, jog premjeras davė atitinkamą pavedimą Susisiekimo ministerijai. Šios atstovai "Vakarų ekspresui" jau aiškino, jog viskas deleguota spręsti Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Pastarosios atstovai jau nukreipė į Jakų žiedo rekonstrukcijos projektą rengusią bendrovę "Kelprojektas". Jos projektuotojai jau anksčiau tvirtino, jog viską padarė tinkamai, neva problemos atsirado dėl pradėtos Joniškės gatvės rekonstrukcijos, esą padidinusios automobilių srautus kelyje Palanga-Klaipėda.

Jie ir dabar laikosi nuomonės, kad nepakankamą eismo pralaidumą lemia Joniškės gatvės rekonstrukcija. Esą dėl to automobilių srautas padidėjo iki 15 proc. Dabar dar konstatuojama, kad dalis vairuotojų, atvažiuojančių nuo Kauno pusės, nesinaudoja pirmojo etapo metu pastatyta estakada dėl Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiede susiformuojančių transporto priemonių spūsčių ir į Klaipėdą važiuoja per Tilžės gatvę.

Visgi projektuotojai siūlo du galimus "greito poveikio sprendimus". Vienas jų - įrengti šviesoforus Jakų žiedinėje sankryžoje, o važiuojamąją žiedo dalį nuo Kauno pusės iki išvažiavimo į Palangą praplatinti iki trijų eismo juostų.

Antrasis variantas - įvažiavimo nuo Palangos pusės kelią išplatinti iki dviejų eismo juostų, kaip kad buvo iki rekonstrukcijos. O kad nepablogėtų eismo sąlygos vairuotojams, įvažiuojantiems į žiedą nuo Klaipėdos pusės, prie šio įvažiavimo kelio siūloma įrengti šviesoforus, kurie veiktų tik vakarinio piko metu. Kad nepablogėtų eismo sąlygos įvažiuojant į žiedą nuo Kauno pusės, rytinio piko metu šį kelią taip pat siūloma reguliuoti šviesoforu.

Įgyvendinus kurią nors iš šių idėjų projektuotojai siūlo atlikti "detalius ilgalaikius Jakų žiedinės sankryžos ir miesto infrastruktūros, įtakojančios žiedinę sankryžą eismo tyrimus", pagal kurių rezultatus būtų daromi sprendimai, "užtikrinantys gerą eismo kokybės lygį".

Visgi Kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius teigia, jog pirmiausia bus laukiama Joniškės gatvės rekonstrukcijos pabaigos. Pastarąją numatoma užbaigti iki lapkričio.

"Nenorime priimti skubotų sprendimų ir išmesti pinigų į balą arba padaryti dar blogiau. Blogiausia būtų, jei užsikimštų pats žiedas, tad jau niekas iš niekur į jį nebeįvažiuotų. Esmė ta, kad miestas neišsprendžia savo problemų su žiedinėmis sankryžomis ir ties Jakais susiformuoja iškreipti srautai. Mano nuomone, dviejų juostų įvažiavimo kelyje nuo Palangos sugrąžinti negalima, nes tada vėl smarkiai išaugtų avaringumas - stovintysis antrojoje juostoje užstoja vaizdą sustojusiam pirmojoje", - sakė P. Tekorius.

Tuo metu Klaipėdos meras tokius teiginius vadina išvedžiojimais ir iešmininko paieškomis.

"Jei jau sakoma, kad spūsčių ties Jakų žiedu priežastis yra kitos Klaipėdos žiedinės sankryžos, tai gal pagaliau būtų galima skirti finansavimą jų rekonstrukcijai? Joniškės gatvės rekonstrukcijos įtaka man atrodo kaip opijus liaudžiai, kai ieškoma iešmininko ir nenorima pripažinti projektuotojų klaidų. Sprendimus čia daryti reikia nedelsiant", - sakė meras.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder