Pėsčiųjų perėjos nėra, bet ji kažkodėl matoma

Pėsčiųjų perėjos nėra, bet ji kažkodėl matoma

Intensyviu eismu pasižyminčioje uostamiesčio Bangų gatvėje rudens pradžioje panaikinta pėsčiųjų perėja vis dar egzistuoja - ne tik ja besinaudojusių žmonių prisiminimų, bet ir baltų dažų liekanų ant asfalto pavidalu. To pasekmė - avarinės situacijos.

Neseniai klaipėdietis Vygantas į "Youtube" svetainę, tiesa, pamiršęs pašalinti savus keiksmažodžius, įkėlė jo automobilyje esančiu vaizdo registratoriumi užfiksuotą vieną tokią avarinę situaciją minėtoje vietoje.

Prieš jo automobilį į gatvę toje vietoje, kurioje anksčiau buvo perėja, drąsiai žengė pagyvenęs vyriškis, paskui jį - ir dvi moterys. Pėsčiasis stebėjosi, kodėl vairuotojas nenorėjo sustoti jo praleisti - esą ten yra perėja.

Realybė tokia - oficialiai perėjos ten nėra, tačiau jos iliuziją sukuria nekokybiškai atlikti baltų "zebrą" žymėjusių dažų šalinimo darbai. Būtent likę linijų kontūrai pėsčiuosius ir klaidina.

Net negali būti

Sprendimas naikinti šią perėją buvo priimtas dar pernai.

"Ta perėja nėra geroje vietoje, be to, ir žmonių ja daug nevaikščiodavo. O kai, uždarius remontui Pilies tiltą, aplinkkelis buvo nukreiptas Bangų gatve bei Mokyklos gatvės tiltu, ji apskritai pasidarė pavojinga", - vieną iš naikinimo motyvų priminė Vytautas Paukštė, Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas.

Buvo ir kita priežastis - remiantis teisės aktais, pėsčiųjų perėjų įrengimas, be kita ko, negalimas pagrindiniame kelyje (gatvėje) prie keturšalių ir trišalių sankryžų, kai pagrindinis kelias (gatvė) keičia kryptį. Būtent taip ir yra Bangų gatvėje.

Pašalinti sunku

Tad buvo nuimti pėsčiųjų perėją žymintys kelio ženklai, tačiau dažai ant asfalto, kad ir apsitrynę, liko.

"Bendrovės "Lemminkainen Lietuva" Vilniaus padalinio, mūsų mieste atliekančio gatvių horizontaliojo ženklinimo darbus, paprašėme tuos dažus nutrinti. Deja, reikia pripažinti, kad tai nėra paprasta - asfaltas, ypač senesnis, yra akytas, korėtas, todėl dažai įsigeria. Didžioji dalis pašalinama, tačiau kai kas vis tiek lieka.

Panaši situacija buvo ir Naujojoje Uosto gatvėje - ten pėsčiųjų perėjos juostų likučius pavyko pašalinti tik per kelis kartus", - paaiškino Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausioji specialistė Nijolė Vedeikienė.

Efektyviau reiškia brangiau

Anot jos, žmonės neretai vadovaujasi įpročiais, ir, matydami perėjos likučius, įsivaizduoja, kad ji iki šiol egzistuoja. Šiaip ar taip, valdininkė tikisi, kad pavasarį dažų čia neliks.

"Tikimės, kad per žiemą tie likučiai išnyks galutinai, prie to turėtų prisidėti ir gatvių valymas. Bet kokiu atveju, kiekvieną pavasarį atliekame visų gatvių inspekciją, patikrinsime ir šią vietą", - žadėjo N. Vedeikienė.

Vyr. specialistės teigimu, pigesnis - paprasto dažų nugramdymo - metodas pasirinktas ne iš gero gyvenimo, o taupant pinigus. Panaikinti tokią perėją, kaip Bangų gatvėje, žyminčius baltus dažus gramdant kainuoja maždaug 350 Lt.

"Yra gerokai kokybiškesnis būdas - nufrezuojant viršutinį asfalto sluoksnį ir toje vietoje paklojant naują dangą, tačiau jis kainuoja nepalyginti daugiau", - aiškino Savivaldybės atstovė.

Perėjų vis mažėja

Perėjų kontūrus žyminčių dažų likučių iki šiol galima aptikti ir kitose Klaipėdos gatvėse, kur tos perėjos buvo panaikintos. Priminsime, kad pernai mieste nebeliko 15 perėjų. Jos panaikintos atsižvelgus į specialios komisijos rekomendacijas.

Tiesa, 2012-ųjų rugsėjį miesto gatves inspektavusi Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir VĮ Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistų komisija Savivaldybei rekomendavo naikinti 30 perėjų, miesto valdininkai apsiribojo perpus trumpesniu sąrašu.

Panašu, kad pėsčiųjų perėjų artimiausioje ateityje Klaipėdoje dar mažės - šiuo metu Savivaldybėje svarstomas miesto Kelių policijos biuro prašymas naikinti nereguliuojamas perėjas Šilutės plente - esą jų magistralinėje miesto gatvėje negali būti pagal teisės aktus.

Vietoje perėjų - perėjimai

Greičiausia čia, kaip ir Bangų gatvėje, liks ne perėjos, o perėjimai - būtent tokiu terminu prieš porą metų Lietuvos automobilių kelių direkcijos patvirtintose Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklėse apibrėžiama važiuojamojoje dalyje esanti "pėsčiųjų perėjimo per kelią (gatvę) vieta, nepažymėta kelio ženklais "Pėsčiųjų perėja" ir (ar) ženklinimo linijomis."

Vienas iš reikalavimų perėjimams - nuožulnus gatvės bortelis. Iš to perėjimą ir galima atpažinti. Policijos pareigūnų teigimu, tokios vietos galėtų būti net saugesnės už perėjas. Esą per perėją žmonės dažnai eina net nesidairydami, mat žino turintys pirmenybę, o štai perėjimuose tokia pirmenybė jiems nesuteikta.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder