Krovinių terminalas uoste dirba jau 11 metų. Šiuo metu jame per metus kraunama apie 1 mln. t krovinių, nors jo projektinis pajėgumas - dvigubai didesnis. Jame kraunamas aviacinis kuras, benzinas, dyzelinas, kartais ir spiritas. Pasak E. Plauškos, garuoja tik benzinas. Teigiama, kad terminalas turi visas būtinas apsaugos priemones, visos 13 saugyklų turi plaukiojančiuosius pontonus, neleidžiančius garams patekti į aplinką. Krovinys iš cisternų į saugyklas keliauja vamzdžiais.
Tačiau pripažįstama, kad problemų gali kilti vykstant krovai į laivus.
Daugiausia skundžiasi Švyturio gatvės gyventojai, nes vėjas pučia į tą pusę, tačiau pastaruoju metu skundų esą sumažėjo, o šiemet negauta nė vieno.
Terminalo interneto svetainėje yra nurodytas telefono numeris, kam reikia skambinti norint pranešti apie kvapus ar kitą taršą. Operatorius užsirašo žmogaus skundą ir specialistai, pasiėmę dujų analizatorius, važiuoja su visą parą budinčia mašina į tą vietą, kur žmogus jaučia kvapą.
E. Pauška sakė, kad praėjusią savaitę nuo trečiadienio iki šeštadienio buvo valomos trys talpyklos. Jas reikėjo paruošti kitam kroviniui ir labai gerai išvalyti. Į jų vidų lindo darbininkai, tad jos buvo atidarytos.
"Taip, tai buvo blogai", - sakė E. Plauška ir pridūrė, kad kaltininkui skirta 600 eurų bauda. Kartu jis patikino, kad tokių atvejų pasitaiko labai retai.
Komiteto posėdžio metu pasibėdavota dėl to, kad Klaipėdos visuomenės sveikatos centras turi prietaisą, fiksuojantį tik 11 kvapo vienetų kubiniame metre, nors norminis kiekis yra 8 vienetai, o žmogus užuodžia ir vieną. Todėl komiteto narys Vidmantas Plečkaitis siūlė uostininkams nupirkti šiai įstaigai tinkamą prietaisą. Jis taip pat mano, kad oro užterštumą matuojančią stotelę, esančią prie "Švyturio" alaus daryklos, būtų galima perkelti į Švyturio gatvę.
"Dvi uosto įmonės dirba viename kieme. Dėl kvapų gyventojai dažniausiai kaltina didžiąją. Mūsų tikslas - ne ką nors kaltinti, bet dėti visas pastangas, kad tų kvapų būtų kuo mažiau. Jeigu kvapas per mišką pasiekia net Vasaros estradą, vadinasi, jis tikrai stiprus", - sakė komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila.
Komiteto posėdyje dalyvavę Švyturio gatvės gyventojų atstovai domėjosi, kodėl uostininkai smardina anksti ryte ar poilsio dienomis, kai gyventojai neturi galimybės prisikviesti kontroliuojančių institucijų. Tačiau E. Plauška aiškino, kad krova vyksta ne tada, kada kas nori, o tada, kai ateina krovinys.
Rašyti komentarą