Vėl kratosi pėsčiųjų tilto

Vėl kratosi pėsčiųjų tilto

AB "Lietuvos geležinkeliai" vėl kreipėsi į Klaipėdos savivaldybės administraciją reikalaudama perimti savo žinion pėsčiųjų tiltą per geležinkelį. Miesto Tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetas vakar tam nepritarė, tačiau galutinį verdiktą skelbs visa Taryba.

2010 m. Klaipėdoje baigtas statyti pėsčiųjų tiltas per geležinkelį nuo Kretingos g. iki Šaulių g. atsiėjo 13 mln. litų (3,76 mln. eurų). Pagal partnerystės sutartį su Savivaldybe "Lietuvos geležinkeliai" statybai skyrė 15 proc. sumos, likusi dalis buvo finansuota Europos Sąjungos lėšomis.

Šiuo metu pėsčiųjų tiltas nuosavybės teise priklauso valstybei ir AB "Lietuvos geležinkeliai" valdo jį pagal patikėjimo teisės sutartį. "Lietuvos geležinkeliai" jau keletą kartų kreipėsi į Savivaldybę dėl jo perdavimo. Bendrovė nurodė, kad tiltas yra skirtas miesto gyventojų saugiam ir patogiam susisiekimui užtikrinti, o tai nėra tiesioginė įmonės veikla. Bendrovės manymu, kokybišką ir savalaikę tilto priežiūrą gali užtikrinti Savivaldybė ar jai priklausančios įmonės.

Klaipėdos savivaldybės administracijos specialistų skaičiavimais, pėsčiųjų tilto eksploatavimo išlaidos (valymas, apsauga, elektros sąnaudos) per metus kainuotų miestui 50 000 Eur. Be to, reikėtų remontuoti tilto dangą. Remonto išlaidos sudarytų apie 4 000 Eur. Tokios lėšos miesto biudžete šiais metais nėra numatytos, tad perėmimas, jeigu tam pritartų Taryba, būtų įmanomas tik ateinančiais metais.

Minėtojo komiteto nariai kategoriškai paprieštaravo tokiam sprendimo projektui.

"Geležinkelio eksploatacija yra "Lietuvos geležinkelių" verslas. Todėl jie ir turi užtikrinti saugų gyventojų perėjimą per geležinkelį. Buvo kalba, kad iškels stotį, kad pastatys sienutę prie parko triukšmui sustabdyti, tačiau geležinkelininkai nieko nepadarė per tiek metų. Ką mes gautume mainais už tai, kad perimtume tiltą?" - klausė komiteto narys Vidmantas Plečkaitis.

Lilija Petraitienė vienintelė balsavimo metu susilaikė. Jos manymu, miestas su geležinkelininkais turėtų derėtis ir siekti sau naudos, bent jau pareikaluti, kad dabartiniai savininkai patys tiltą suremontuotų.

Beje, 2014-aisiais geležinkeliečiai net buvo pagrasinę, kad pėstiesiems uždraus vaikščioti tiltu. Tada Savivaldybė inicijavo bylą, o Klaipėdos apylinkės teismas pernai sausį paskelbė, kad apriboti gyventojų judėjimo tiltu negalima.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder