Užvakar šalyje įvyko dvi avarijos, kuriose pėsčiuosius sužalojo viešojo transporto vairuotojai. Abiem atvejais nukentėjusieji ėjo per pėsčiųjų perėjas. Vakare Kaune 58 metų vyro vairuojamas troleibusas perėjoje partrenkė 35 metų moterį ir jos 2 metų dukrytę. Moteris paguldyta į ligoninę, mažylė išleista gydytis ambulatoriškai.
Daug liūdniau baigėsi devynmečio klaipėdiečio bandymas kirsti pačiame uostamiesčio centre esančią Simono Daukanto ir H.Manto gatvių sankryžą. Berniukas 15.24 val. ėjo per pėsčiųjų perėją, degant žaliam šviesoforo signalui. Tuo metu jį ir partrenkė į eismą draudžiantį raudoną signalą dėmesio nekreipusio 58 metų vyro vairuojamas miesto maršrutinis autobusas. Daugybinę traumą patyręs vaikas skubiai nuvežtas į Vaikų ligoninę. Pasak jos vyriausiosios gydytojos Klaudijos Bobianskienės, nepilnamečiui lūžo raktikaulis, sutrenktos galvos smegenys. Medikai jo būklę vertina kaip neblogą.
Klaipėdiečiai jau ne kartą viešai skundėsi, kad didžiausią pavojų eismo saugumui mieste kelia lyg išprotėję lakstantys viešojo transporto vairuotojai. Greitai važiuojantys autobusai greičio nemažina net prieš pėsčiųjų perėjas.
Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininko Mindaugo Džermeikos teigimu, nors klaipėdiečių skundai dėl tokių vairuotojų nėra labai dažni, policija jų gauna nuolat.
„Mes tokius pranešimus visada registruojame ir tiriame. Tikslindami informaciją reikalaujame autobuso registratoriumi ar kamera filmuojamos vaizdo medžiagos, kur matyti, kas vyksta jo priekyje. Tačiau dažniausiai sužinome, kad kažkodėl tokio įrašo nėra. Jis „paslaptingai“ dingsta, nes aiškiai suprantama, kad jame užfiksuotas Kelių eismo taisyklių pažeidimas. Autobusų parkai nesuinteresuoti mums tokių įrašų duoti, nes nori, kad vairuotojai liktų policijos nenubausti. Čia jau galime kalbėti ir apie moralės stoką“, - „Vakaro žinioms“ sakė M.Džermeika.
Gintaras Neniškis, „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius:
Kad vairuotojai greitai miesto gatvėmis važinėja ir KET pažeidinėja priversti griežto grafiko, yra bobučių pasakos. Nė vienas vairuotojas nėra nubaustas už tai, kad pavėlavo. Priešingai, nuobaudos skiriamos atvažiuojantiems anksčiau. Nuo rugsėjo pirmosios tam tikrose atkarpose net pailginome važiavimo laiką.
Kiekvieno maršruto galinėje stotelėje vairuotojams yra skirta pakankamai laiko važiavimo metu atsiradusiam skirtumui išlyginti. Todėl vėluojant visada galima vėl į maršrutą išvykti laiku. Tačiau vairuotojai mano, kad šis laikas skirtas jų poilsiui. Taigi, jei atvažiuoja anksčiau, turi daugiau laiko parūkyti, pasivaikščioti, paplepėti. Jie labai skausmingai reaguoja, kai dalis šio laiko pradingsta. Vėluoja autobusas pora minučių ir vietoj 8 minučių jo vairuotojas gali stovėti tik šešias. Todėl ir skubama.
Kai kurie vairuotojai dar vadovaujasi ir sprinterių logika. Lekia, vos ne lenktyniauja ir nori atvažiuoti greičiau už kolegas. Todėl ir manau, kad problema yra ne tvarkaraščiai, o patys vairuotojai.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Rašyti komentarą