Pranešimą apie nelaimę tarnybos gavo prieš 8 valandą ryto. Iš pradžių buvo teigiama, kad kranas su žmonėmis įkrito į vandenį. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad kabina su dviem kraną demontavusiais žmonėmis nukrito ant metalinio pontono ir abu žmonės žuvo.
Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjas Vytautas Ročys teigė, kad nelaimė įvyko apie 7.30-7.40 val. Inspektoriaus teigimu, žmonės buvo itin dideliame aukštyje - daugiau nei 30 metrų. VDI duomenimis, žmonės dirbo prie krano kabinos. Darbuotojams demontuojant konstrukcijas mašinų skyriuje, kabina nukrito kartu su žmonėmis. Abu žuvę darbuotojai - gimę 1962 metais.
Vakarų laivų gamykla informavo, kad, pagal pasirašytą sutartį su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, gruodžio mėnesį planuoti pirso rekonstrukcijos darbai, todėl kranas turėjo būti demontuotas. Krano demontavimo operacija buvo vykdoma jau keletą dienų. Pagal numatytą planą, ketvirtadienį turėjo būti demontuotas krano mašinų skyrius, buvo vykdomi parengiamieji darbai.
"Sunku pasakyti kaip, bet atliekant parengiamuosius mašinų skyriaus demontavimo ir nukėlimo darbus, krano mašinų skyrius nukrito su jame buvusiais žmonėmis. Įvykio metu žuvo du mūsų dukterinės įmonės "Vakarų techninė tarnyba" darbuotojai. Žuvę darbuotojai buvo patyrę profesionalai, seniai dirbę įmonėje. Užjaučiame žuvusiųjų šeimas ir gedime kartu... Kodėl įvyko šis nelaimingas atsitikimas, šiuo metu negalime atsakyti. Mums visiems tai didelis klausimas. Pradėtas tyrimas, po kurio tikimės sužinoti visas įvykio aplinkybes", – sakė Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Dėl kokių tiksliai priežasčių įvyko nelaimė, kokios buvo visos aplinkybės, VDI aiškinsis atlikdama nuodugnų tyrimą - ar buvo darbuotojai informuoti apie darbo pavojus ir saugą, ar buvo padaryta viskas, kas turėjo būti padaryta.
V. Ročys atskleidė, kad įvykis galėjo būti dar skaudesnis - ant krano dirbo trys darbuotojai, tačiau vienam pasidarė bloga, jis nusileido žemyn, o netrukus įvyko nelaimė.
Tai jau trečia skaudi nelaimė uosto įmonėse per per tris savaites. Praėjusį penktadienį kitoje uosto įmonėje žuvo nuo doko nukritęs darbininkas iš Ukrainos, lapkričio pabaigoje dar kitoje įmonėje dirbęs ukrainietis prarado regėjimą. Lietuvoje šiais metais užfiksuoti 36 mirtini incidentai darbovietėse, Klaipėdos apskrityje - 9.
"Ši įmonė nėra iš tų, kurios nesilaiko reikalavimų. Tačiau mūsų inspektoriai dabar viską narstys po kaulelį visus niuansus. Bus nuodugnus patikrinimas. Jeigu praeina savaitė ar mėnuo ir vėl uoste įvyksta nelaimė, vadinasi, kažkas nėra iki galo padaryta. Praktika rodo, kad dokumentėlius darbuotojai turi visus, bet kažkurioje grandyje kažkas negerai. Uoste įmonių yra labai daug, klausimas, ar jų vadovai vykdo tokį darbų saugos planą, koks jis turi būti", - svarstė V. Ročys.
Rašyti komentarą