Lietuvių fotografavimo įpročiai: užstalės palėbavimus keičia meniškos fotografijos

Lietuvių fotografavimo įpročiai: užstalės palėbavimus keičia meniškos fotografijos

Per pastaruosius 10 metų Lietuvos gyventojų fotografavimo įpročiai pasikeitė kardinaliai – skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimai sparčiai mažėja, o buitines nuotraukas iš vakarėlių vis dažniau keičia meniški fotografiniai eksperimentai. Be to, pirkėjai renkasi vis profesionalesnę fotoįrangą ir nevengia į ją investuoti solidesnių sumų – veidrodinei fotokamerai Lietuvoje šiemet vidutiniškai išleidžiama per 2200 Lt.

„Didžiausias pokytis per dešimtmetį – žmonės pradėjo daugiau domėtis fotografija, žvelgti į ją profesionaliau. Jei anksčiau dauguma mūsų spausdintų nuotraukų buvo įvairūs užstalės palėbavimai, tai šiandien turime visai kitą, naują ir šviežią vaizdą. Dabar svarbu jau ne tik paspausti mygtuką. Prie to prisidėjo pastaraisiais metais įsikūrę daugybė būrelių, asociacijų, klubų, kurie vienija fotografiją mylinčius žmones. Vis daugiau jų mokosi fotografuoti, lanko kursus, konsultuojasi su profesionalais. Kartu atėjo ir fototechnikos žinių šuolis“, – pasakoja fotoprekių parduotuvės Fotofabrikas.lt įkūrėjas ir vadovas Laimis Inokaitis.

Augantį pirkėjų profesionalumą liudija ir statistika. Pastaraisiais metais nuosekliai mažėja skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų (buitiškai vadinamų „muilinėmis“) pardavimai, jas keičia sisteminiai ir veidrodiniai fotoaparatai. Dar viena tendencija – ištobulėjusi fototechnika per paskutinius 2 metus iš rinkos beveik išstūmė vaizdo kameras. Vaizdo įrašai ir net filmai kuriami kokybiškais veidrodiniais fotoaparatais, rašoma pranešime spaudai.

Per dešimtmetį ženkliai išaugo išlaidos fotoprekėms. Veidrodinį fotoaparatą įsigyjantis Lietuvos pirkėjas per pastaruosius 12 mėn. tam skirdavo vidutiniškai 2260 Lt. Šiuo metu paklausiausi – „Canon“ ir „Nikon“ pagaminti veidrodiniai fotoaparatai, kurie aiškiai dominuoja rinkoje. Per 9 šių metų mėnesius 56 proc. visų parduotų veidrodinių fotoaparatų buvo „Canon“, 35 proc. – „Nikon“, visų kitų gamintojų produkcijai teko 9 proc. Skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų kategorijoje be minėtų prekių ženklų taip pat populiarūs „Sony“ ir „Fujifilm“.

Prognozuojama, kad per artimiausius 2–3 metus skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimai ir toliau mažės, tačiau galima tikėtis, kad šalia sisteminių ir veidrodinių fotoaparatų išpopuliarės naujos fotoprekių kategorijos. Anot L. Inokaičio, kaip pavyzdį galima paminėti šiemet „Sony“ pristatytus objektyvus telefonams. Visgi, fotoįrangos ekspertas nemano, jog mobiliuosiuose telefonuose ir planšetėse įdiegtos kameros artimiausiu metu galėtų pakeisti veidrodinius fotoaparatus: „Galbūt jie taps kompaktiškesni, tačiau neabejojame, jog tobulės ir išliks populiarūs“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder