Kerintys „Romantizmo atspindžiai“

Kerintys „Romantizmo atspindžiai“

„Romantizmo atspindžiai“ gegužės 25 d., penktadienį, 18.30 val. į Klaipėdos koncertų salę kviečia visus romantinės muzikos gerbėjus. Čia koncertuos Klaipėdos kamerinis orkestras, vadovaujamas Mindaugo Bačkaus. Šįkart jo scenos partneris bus pripažintas prancūzas Jeanas Marcas Luisada, muzikos kritikų tituluojamas kaip vienas iš gražiausią ir turtingiausią garsą kuriančių pianistų. 

Pirmąkart KKS koncertuosiantis solistas daugiau nei prieš 3 dešimtmečius laimėjo F. Chopino pianistų konkursą Varšuvoje, atvėrusį jam kelią į tarptautinį pripažinimą. Kvietimai pasirodyti garsiausiose pasaulio koncertų salėse su žymiausiais orkestrais tebeplaukia iki šiol. J. M. Luisada koncertavo su Londono simfoniniu orkestru, Prancūzijos nacionaliniu orkestru, Lenkijos simfoniniu orkestru „Sinfonia Varsovia“, Tokijo filharmonijos simfoniniu orkestru ir kitais garsiais pasaulio orkestrais. Pianistas yra nuolatinis žymių tarptautinių muzikos festivalių dalyvis Ispanijoje, Norvegijoje, Prancūzijoje ir kitose pasaulio šalyse.

Nenuostabu, kad F. Chopino konkurso laureatas savo repertuare turi daug šio garsaus lenkų romantiko muzikos. Jai bus skirta visa koncerto „Romantizmo atspindžiai“ dalis, kurioje skambės solinės mazurkos,  noktiurnai bei Koncertas fortepijonui ir orkestrui e-moll.

 

„Chopino muzika labai paprasta, tačiau paliečia iš karto. Tarsi nekaltybė. Pradėjus dirbti su kūriniu, ši nekaltybė dingsta, atsiranda užduotis vėl ją pasiekti. Mane ši muzika palieka tokį pat beginklį, koks beginklis jaučiuosi prieš mirštantį kūdikį. Manau, ji reikalauja brandos, gyvenimo patirties, mokėjimo rasti ir pasiekti giliausius jausmus“, – viename interviu yra sakęs pianistas.

Beje, vienas J. M. Luisada‘os pedagogų buvo legendinis pianistas Paul Badura-Skoda, kurio muzikavimo su Klaipėdos kameriniu orkestru klausėmes prieš keletą metų. O pas J. M. Luisadą Paryžiuje mokėsi lietuvių pianistas ir tapytojas Viktoras Paukštelis. Viename interviu jis yra pasakęs, kad „mano mokytojas dėl vieno sėkmingai išgauto garso galėtų net pasiaukoti. Muzika jam – kaip religija, kaip dievoieška. Imponavo tai, kad, skirtingai nei kai kurie Lietuvos pedagogai, Jeanas Marcas buvo vienu metu ir koncertuojantis pianistas, ir muzikos profesorius – jo gyvas pavyzdys davė pamokų daugiau nei dėstoma teorija. Pas Jeaną Marcą vienu metu mokydavosi gera dešimtis studentų. Beveik visos pamokos vykdavo jo namuose.“ V. Paukštelis prisimena, kad jo profesorius neįsivaizdavo gero pianisto be intelektualinio pamato: knygų, filmų, meno parodų. 

Dar įdomus faktas, kad J. M. Luisada ir jo juodaplaukis labradorų retriverių veislės šunelis Bogis buvo ištikimiausi draugai. „Netekęs Bogio, pianistas ilgai jautėsi sukrėstas. Šuo buvo ir draugas, ir tam tikra pianisto įvaizdžio dalis, nes be Bogio Paryžiuje iš esmės jis nekoncertuodavo: labradorų retriveris jį lydėdavo net į iškiliausias sales ir įsitaisydavo po fortepijonu.“

V. Paukštelio iniciatyva ši jo profesoriaus J. M. Luisados ir Klaipėdos kamerinio orkestro programa skambės ne tik Klaipėdoje, bet ir gegužės 26-ąją nuostabiame Paliesiaus dvare (Ignalinos rajonas). Koncertus pradės Johanno Sebastiano Bacho Brandenburgo koncertas Nr. 3. Orkestras dar atliks lietuvių romantiko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio Styginių kvartetą. Jo II dalyje girdėsime kiek idilišką ar idealizuotą tėvynės prisiminimų paveikslą ir prasiveržiantį skausmingą ilgesį. Tokių jausmų kompozitorius patirdavo Leipcige, svetimame krašte, kur net paukščiai apkarpytuose parkuose nesuprantamai „vokiškai“ čireno.

Organizatoriai kviečia praleisti vakarą su kerinčiais „Romantizmo atspindžiais“!

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder