Įdomių faktų apie Lietuvą netrukus sužinos Ispanijos, Italijos ir Prancūzijos gyventojai. Birželio - liepos mėnesiais Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos kvietimu Lietuvoje lankėsi katalonų telekomunikacijos įmonės "Neyzen Group" filmavimo komanda, Italijos nacionalinės televizijos "Rai 1" ir Prancūzijos laikraščio "L'Echo de la Dordogne" žurnalistai bei Prancūzijoje transliuojamos radijo laidos "P'e9rigueux 103" vedėja. Apsilankymo rezultatas - dokumentinis filmas, reportažas ryto laidoje, 10 radijo laidų bei visas laikraščio priedas apie mūsų šalį.
Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Vilma Ališauskaitė pasakojo, jog įvairių šalių žurnalistai į Lietuvą kviečiami nuolat. Užsienio šalyse veikiantys Turizmo informacijos centrai, kuriuose dirba lietuviai darbuotojai, tokiu būdu reklamuoja mūsų šalį.
Pasak V. Ališauskaitės, Lietuvoje besilankiusiems Ispanijos, Italijos bei Prancūzijos žurnalistams buvo aprodytos gražiausios mūsų šalies vietos Vilniuje, Kaune, Trakuose, Kernavėje, Klaipėdoje bei Neringoje. Lietuvaičius nustebino užsienio žurnalistų erudicija. Dauguma atvykusių jau iš anksto žinojo, ką papildomo nori pamatyti. Juos domino ne tik iš anksto suplanuoti maršrutai, bet ir įvairiausios ne visiems užsieniečiams žinomos smulkmenos - susitikimas su režisieriumi Arūnu Mateliu, Frenko Zapos paminklas, įvairios vyninės ar restoranai.
Lietuviška dokumentika
Žurnalistai apsilankę Lietuvoje įsipareigojo ją reklamuoti įvairiomis priemonėmis. Ispanijos filmavimo grupė ėmė interviu iš Lietuvos prezidentės, Kauno miesto mero, Vilniaus universiteto rektoriaus, "Švyturio" gamyklos vadovo, žymių Lietuvos menininkų. Šiuo metu jau kuriamas dokumentinis filmas apie Lietuvą, kuris 2010-2011 metais bus parodytas ne tik Ispanijos, bet ir Andoros bei Lotynų Amerikos šalių televizijose. V. Ališauskaitė užsiminė, jog dėl sukurto filmo rodymo ispanai veda derybas ir su Europos šalių televizijomis.
Italijos gyventojai jau liepos viduryje rytinę kavą gėrė klausydami žurnalistų įspūdžių iš kelionės po Lietuvą. Nacionalinės Italijos televizijos "Rai 1" rytinės programos "Labas rytas" metu ne tik buvo parodytas reportažas geriausiu eterio laiku, bet ir 8 minutes diskutuota apie Kuršių neriją, magiškas gintaro savybes. Italai prisiminė ir Jono Pauliaus II apsilankymą Lietuvoje.
Neįkainojama reklama
Prancūzijos atstovai į Lietuvą atvyko planuodami parengti dviejų puslapių straipsnį apie šalį 50 tūkst. tiražu leidžiamame Prancūzijos regioniniame laikraštyje ir sukurti dvi radijo laidas, tačiau svečius taip sužavėjo Lietuva, jog grįžus į Prancūziją buvo išleistas specialus 8 puslapių spalvotas laikraščio priedas ir sukurta 10 radijo laidų. Prancūzijos žurnalistus labiausiai sužavėjo Lietuvos didmiesčiai, pajūris, susitikimai su įdomiais žmonėmis, kulinarinis paveldas.
Anot V. Ališauskaitės, visi užsienio žurnalistų sukurti produktai - neįkainojama reklama Lietuvai. "Viena sekundė reportažo rytinėje italų laidoje "Labas rytas" kainuoja 4500 eurų. Tokio rinkodaros biudžeto mes neturime net trejiems metams. O visa tai gauname tik pakvietę žurnalistus į mūsų šalį", - džiaugėsi V. Ališauskaitė.
Skatins lietuvaičius
Valstybinis turizmo departamentas siekia sudominti ne tik užsienio šalių gyventojus, bet ir savo šalies grožį dažnai užmirštančius lietuvaičius. Todėl jau šį sekmadienį per nacionalinę Lietuvos televiziją startavo pirmasis televizijos laidų ciklas "Keliaukime po Lietuvą". Laidomis siekiama sudominti Lietuvos gyventojus atrasti šalį, pažinti jos regionus, istoriją, kultūrą, kurortuose teikiamas paslaugas.
Iš viso bus parodyta 15 televizijos laidų, skatinančių vietinį turizmą. Žiūrovai bus kviečiami aplankyti istorines, Žalgirio mūšio laikus menančias vietas Lietuvoje, atrasti patrauklias vandens turizmo vietoves, Jono Pauliaus II piligrimų kelio maršrutą, susipažinti su pagrindinėmis turizmo nišomis Lietuvoje.
Rašyti komentarą