Įdomu
Mokslininkai išvedė kino filmų komercinės sėkmės priklausymo nuo žiūrovų atsiliepimų apie juos formulę. Tai leis prognozuoti sulauksiamą pelną.
Daktaras Cezaris Idalgas drauge su kolegomis iš Notr Damo universiteto sugalvojo filmų kokybės vertinimo metodą, kurį, jo manymu, gali naudoti prodiuseriai, kino studijos - taip jos nustatys savo produkto vertingumą.
Mokslininkai šį modelį sukūrė atsižvelgdami, kiek žmonių ateina į premjerą, vieni ar grupėmis, laiką, per kurį nuo filmo demonstravimo pradžios žiūrovai nustoja į jį eiti. Šis laiko kiekis yra atvirkščiai proporcingas tikimybei, kad nauji žmonės apsilankys filme.
Naudodami šiuos duomenis, tyrinėtojai gavo kokybės rodiklį, kuris pateikia adekvatų komercinės filmo sėkmės įvertinimą. Šis rodiklis nesiremia viešosios nuomonės apklausomis. Tobulinant matematinį modelį atkreiptas dėmesys į du pagrindinius momentus: pirmiausia, vidutinis žiūrovas retai kada žiūri tą patį filmą dukart ir tai, kad potencialaus žiūrovo apsilankymas kine priklauso nuo pažįstamų ir draugų nuomonės, kurie jau žiūrėjo tą filmą.
Savo skaičiavimų patikimumą mokslininkai patvirtino lygindami 44 2003-iųjų metų didžiausių biudžetų filmų gautą pelną.
Scenarijai, sukrėtę Ameriką
Balandžio 6 dieną Amerikos scenaristų gildija paskelbė iškiliausių scenarijų sąrašą. Geriausias iš 101 filmo tapo "Kasablanka" (1942 m.). Tarp geriausiųjų buvo ir Mario Berneto bei Džoanos Elison pjesė "Visi ateina pas Riką", taip pat 1972 m. "Krikštatėvis", 1974 m. "Kinų kvartalas", 1941 m. "Pilietis Keinas", 1950 m. "Viskas apie Evą".
Rytinio gildijos sparno prezidentas Krisas Albersas sakė: "Sunku įsivaizduoti Amerikos gyvenimą be filmų, patekusių į šį sąrašą. Paminėti pavadinimai primena apie fantastiškas keliones, kurias patiriame žiūrėdami tas juostas".
Į geriausiųjų dešimtuką pateko "Eni Hol", "Sanseto bulvaras", "Džiaze vien merginos", "Krikštatėvis-2".
Kad sudarytų šį sąrašą, gildijos nariai peržiūrėjo daugiau nei 1400 scenarijų. Į finalą pateko 45 originalūs ir 56 adaptuoti scenarijai. Tarp jų daugiausia dramų - 60, komedijų - 26, maišytų žanrų filmų - 15.
Paminėti ir scenaristai rekordininkai, kurių scenarijų į sąrašą pateko net po keturis: Aleno, Vailderio ir Kopolos, po tris - Viljamo Goldmano, Džono Hiustono ir Čarlio Kaufmano.
Parengė Lina SKRUIBYTĖ
Rašyti komentarą