Mielos gyvūnų jauniklių nuotraukos didina darbo produktyvumą

Mielos gyvūnų jauniklių nuotraukos didina darbo produktyvumą

Mokslininkai surado pateisinimą tiems žmonėms, kuriuos darbdavys dažnai darbo vietoje užklumpa žiūrinėjančius mažų gyvūnų nuotraukas. Atlikto tyrimo rezultatai skelbia, kad žiūrėjimas į mielų gyvūnų jauniklių atvaizdus gali padidinti darbingumą, dėmesingumą ir kruopštumą.

Mokslininkai tvirtina, kad matant kūdikių veidelių nuotraukas žmonėms didėja rūpinimosi instinktas. Kai kurie tyrimai atskleidžia, kad mieli vaizdai skatina net didesnį draugiškumą. Hirosimos universiteto mokslininkai teigia, kad šie impulsai gali praversti ne tik rūpinantis kūdikiais, bet ir socia­linėje erdvėje atliekant užduotis, kai reikia susitelkti.

Eksperimento metu 48 koledžo studentai turėjo atlikti užduotį, panašią į žaidimą „Operacija“, - jie turėjo ištraukti 14 mažų detalių iš žaislinio „paciento kūno“. Po vieno žaidimo etapo pusė eksperimento dalyvių turėjo pažiūrėti į 7 mielas gyvūnų jauniklių nuotraukas. Kita pusė studentų žiūrėjo į suaugusių gyvūnų atvaizdus.

Tada visi dalyviai dar kartą atliko „operacijos“ užduotį. Tie studentai, kurie žiūrėjo į jauniklių nuotraukas, gebėjo ištraukti daugiau smulkių dalelių iš „paciento kūno“, nei jiems pavyko anksčiau. O tie, kurie žiūrėjo į suaugusių gyvūnų atvaizdus, užduotį atliko taip pat, kaip ir prieš tai.

Anksčiau atlikti tyrimai parodė, kad žmonės sulėtina savo kalbėjimą, kai pasakoja apie kūdikius. Japonijos mokslininkai dėl to padarė prielaidą, kad žiūrėjimas į mielus paveiksliukus gali turėti panašų efektą - sulėtinti tų studentų, kurie žiūrėjo į jaunik­lių atvaizdus, elgesį ir pagerinti jų kruopštumą žaidime. Be to, mokslininkai įtarė, kad tiems asmenims, kurie žiūrėjo mielas nuotraukas, turėjo padidėti rūpinimosi jausmai, lemiantys didesnį jautrumą atliekant užduotis, susijusias su pagalba kitam (net jei ta pagalba suteikiama netikram „pacientui“).

Norėdami patvirtinti šią teoriją, mokslininkai atliko tą patį eksperimentą su 48 naujais dalyviais, tačiau padarė kelis pakeitimus. Vietoj „operacijos“ užduoties jie turėjo žiūrėti į rodomus skaičiukus ir pasakyti, kiek kartų pasirodė tam tikras skaičius. Reikėjo pateikti kuo daugiau tikslių atsakymų per tris minutes - taip eksperimento dalyviams buvo pridėta ir įtampa dėl laiko. Šiuo atveju mokslininkai tiriamuosius suskirstė į tris grupes. Dvi grupės žiūrėjo į jauniklių arba suaugusių gyvūnų nuotraukas, o trečioji grupė žiūrėjo į gardžiai atrodančius sušių, kepsnio ar kito maisto atvaizdus.

Buvo patvirtintos pirmo eksperimento išvados - studentai, kurie žiūrėjo į gyvūnų jauniklių atvaizdus, skaičių užduotį atliko daug geriau.

„Mieli dalykai ne tik daro mus laimingesnius, bet taip pat paveikia ir mūsų elgesį. Tyrimas atskleidžia, kad mieli vaizdai pagerina užduočių, kurioms reikia kruopštumo, atlikimą“, - rašo tyrimo organizatoriai, kuriems vadovavo psichologas Hirošis Nitonas (Hiroshi Nittono).

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder