"Noriu grąžinti kalendorių. Visą perskaičiau - neįdomus"

"Noriu grąžinti kalendorių. Visą perskaičiau - neįdomus"

Aptarnavimo srityje dirbantiems žmonėms įnoringų klientų įgeidžiai arba bandymas demonstruoti savo galias ir valdžią dažnai kelia šypseną. Ilgametę darbo patirtį turintys specialistai stengiasi galvoti, kad tokie klientai turi psichologinių problemų arba yra tiesiog nelaimingi žmonės. Tačiau kad ir kokie būtų stiprūs šarvai, nepagrįsti priekaištai žeidžia labai stipriai.

Situacija sekmadienį viename prekybos centre: prie kasos priešais stovinti inteligentiškai atrodanti pensininkų porelė staiga pradeda plūsti prieš juos stovinčią močiutę, kuri pritrūkusi pinigų nori pardavėjai grąžinti keletą prekių.

"Ir kaip jums ne gėda? Pirmiausia pinigus susiskaičiuokite, tada prekes į vežimą kraukite, dabar gaišinate visų laiką..." - pradėjo rėkti inteligentiškoji ponia, nepaisant to, kad prekių grąžinimo procedūra neužtruko nė minutės.

Aprėkta močiutė labai mandagiai atsikirto, kad žmonėms visko gyvenime pasitaiko, ir pasiėmusi prekes nuėjo. Ponia dar bandė purkštauti, bet iš aplinkinių ir pardavėjos sulaukė anaiptol ne pritarimo, o tik paniekos.

"Jūs parodykite man čia nors vieną žmogų, kuris neturi laiko. Jei neturi laiko, argi valkiosies sekmadienį po prekybos centrus?" - neištvėrė kasininkė. O kai sugėdinti "teisuoliai" nuėjo, kasininkė pradėjo pasakoti, kad tokių isteriškų pirkėjų pasitaiko labai dažnai.

"Ir kas keisčiausia - visuomet labiausiai skuba ir visus moko gyventi pensininkai ir bedarbiai", - šypsojosi kasininkė.

Dešimties pėdkelnių buvo per daug

Prekybos ir aptarnavimo sferoje dirbantys žmonės, ko gero, jaučio odą galėtų prirašyti įvairiausių linksmų ir nelabai nutikimų apie neadekvatų pirkėjų ar klientų elgesį. "Vakarų ekspresui" jie sutiko papasakoti dalį tokių atvejų, tačiau visų pokalbininkų - jų pačių prašymu - vardai pakeisti.

"Pardavėjai su pirkėjų kultūros stygiumi susiduria nuolat, ypač tuomet, kai pastarieji sugalvoja susigrąžinti išleistus pinigus. Pavyzdžiui, vyriškis atnešė grąžinti plėšomą kalendorių, nepaisant to, kad spaudos grąžinti pagal įstatymus negalima. Motyvas: "Per kelias dienas visą perskaičiau - labai neįdomus..." Kita moteris prisipirko dešimt identiškų akcijinių pėdkelnių, o kitą dieną dvi atnešė grąžinti - esą aštuonios tiko, o dvi jau nelabai... Vyriškis, nusipirkęs visą arbūzą, kitą dieną atnešė jo skiltelę ir pareiškė: "Valgiau, valgiau, iš pradžių atrodė visai nieko, bet ši dalis man nebepatiko. Grąžinkite pinigus..." Paprastai tokius varome lauk ir tiek, tačiau kiti stovi, rėkia ir niekur neina, nesvarbu, kad jie neteisūs", - pradėjo pasakoti vieno uostamiesčio prekybos centro darbuotoja Danutė.

Taip pat ji prisiminė vyriškį, kuris atnešė atidarytus ir beveik suvalgytus ešerio su pomidorų padažu konservus ir pareiškė: "Čia ne ešerys. Aš pats žvejys, žinau, koks ešerio skonis..."

Pinigai už... žuvų galvas

Kita ne tokia smagi situacija nutiko, kai moteris atnešė susuktą maišelį ir pareiškė vakar pirkusi kelias šviežias menkes, o jos, pasirodo, pašvinkusios. Pardavėjos paprastai nesiginčija dėl žuvies šviežumo ir grąžina pinigus. Taip buvo pasielgta ir tą sykį. Tačiau kai pirkėja laiminga išėjo, pardavėjos išvyniojo maišelį ir ten rado tik... žuvų galvas.

"Kartą atbėgo įsiutusi moteriškė ir pareiškė, kad mūsų parduotuvėje nusipirko kruopų, užkrėstų kandimis. Nesiginčijome ir paprašėme atnešti kruopas ir čekį. Po kurio laiko moteris atnešė krūvą čekių: "Kadangi kandžių pilna visose namuose esančiose kruopose, apmokėkite man visų metų čekius", - pareiškė. O kai pradėjome aiškintis, pasirodo, ji tiksliai ir nežinojo, kuriame prekybos centre pirktos kruopos buvo su kandimis, o gal jų atsirado jau namų spintelėje. Pinigų, aišku, ji neatgavo", - pasakojo Danutė.


Ar prispjaudo į kavą?

Ko gero, dažniausiai klientų užgauliojimus tenka patirti kavinių ir restoranų darbuotojams. Šios sferos darbuotojai pasakoja, kad ypač žeminti aptarnaujantį personalą mėgsta moterys, iš Rusijos atvykę turistai bei iš užsienio trumpam grįžę ir pinigų parsivežę lietuvaičiai.

"Dažniausiai šitaip elgiasi tie, kurie tik vaizduoja esą turintys daug pinigų, bet iš tiesų tikrieji turtuoliai dažniausiai būna mandagūs. Nors yra buvę visokių atvejų. Kartą gerai žinomas Lietuvoje turtuolis atvažiavo į mūsų restoraną su svečiais ir atsivežęs rūkytos žuvies liepė ją supjaustyti ir patiekti ant stalą, nors tai ir prieštarauja restorano taisyklėms. Apie nepaklusimą negalėjo būti nė kalbos", - pasakojo jau daugelį metų padavėja viename uostamiesčio restorane dirbanti Lina.

Pasak jos, būna ir tokių klientų, kurie nepatenkinti mėto šonkaulius po visą salę. Padavėjai ypač nemėgsta tokių, kurie išsirinkę patiekalą pradeda reikalauti išimti iš jo pusę ingredientų ir pridėti kitų.

"Žinoma, jei draugiškai paprašo, pavyzdžiui, nedėti svogūnų - jokių problemų. Bet kai pradeda įsakmiu tonu nurodinėti, tenka stovėti sukandus dantis. Tačiau tikrai galiu patikinti, kad tokiems klientams niekas į lėkštes nespjaudo, kaip girdime dažnai kalbant. Tiesiog padavėjai turi nemėgstamų klientų sąrašą ir tokiems atėjus kiekvienas meldžiasi, kad tik neatsisėstų prie jo aptarnaujamo staliuko. Arba metame burtus, kas šiandien aptarnaus "tą furiją", - pasakojo Lina.

Nors ilgametė darbo patirtis jai leidžia daryti išvadą, kad užsieniečiai, atvykę iš Europos šalių, paprastai elgiasi labai pagarbiai ir itin giria lietuvišką aptarnavimą, tačiau sakė iki šiol prisimenanti vieną norvegą, kuris elgėsi su ja lyg su dresuota beždžione. Užsisakė kepsnį, kurį reikia gaminti mažiausiai 15 minučių, ir pareiškė - jei patiekalas bus atneštas per 10 minučių, duosiąs papildomai 200 litų.

"Mojuoja ta kupiūra prieš nosį ir tyčiojasi. O kai kepsnio nepavyko atnešti per 10 minučių, tuomet pradėjo reikalauti atidaryti vyno butelį per 10 sekundžių..." - norvego patyčias iki šiol prisimena Lina. Nors jis galų gale paliko padavėjai tuos 200 litų, tačiau jie tikrai nesušildė.

LIKUČIAI. Prekybos centrų darbuotojai su pirkėjų keistenybėmis susiduria tuomet, kai šie sugalvoja grąžinti prekes arba tai, kas iš jų liko. Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.


"Baisiausia - girtos moterys"

"Visi taksistai bijo girtų moterų, nes tai yra kažkas baisaus. Arba pradeda išsirenginėti ir priekabiauti, arba neaišku dėl ko kolioti. Esu ne kartą gavęs su rankine per galvą, kita subraižė nagais veidą. Juk nepradėsi su moterimi galynėtis. Pamenu, viena išgėrusi moteriškė, vos įlipusi į taksi, pradėjo išsirenginėti. Žiūriu - ateina jos vyras... Aš strykt iš mašinos, galvoju - reikia bėgti. Bet vyras puolė raminti, kad tai jam įprastas vaizdelis..." - pradėjo pasakoti devynerius metus taksistu dirbęs Donatas.

Per ilgametę darbo patirtį jis pastebėjo, kad patys nemaloniausi ir įnoringiausi klientai būna ne turtuoliai, o atvirkščiai - nepasiturintys, žemesnio socialinio sluoksnio atstovai.

"Ypač įžūlūs būna iš kaimų suvažiavę jaunuoliai, ypač, jei jų ne vienas, o keletas. Prisimenu, kai į taksi susėdo penki vaikinai ir nekreipdami dėmesio į mano replikas, kad galiu vežti tik keturis, liepė važiuoti. Pasiteiravus, kur, atrėžė: "Ne tavo reikalas." Paleidau variklį ir važiuoju... iki artimiausio policijos komisariato. O policijos pareigūnai žino nerašytą taisyklę - jei atvažiuoja taksistas, vadinasi, jam reikia pagalbos. Kaip mat iššoko keli policininkai ir suguldė visus "erelius" ant žemės. Dar jie bandė mane gąsdinti - esą su manimi dar susidoros. O aš prie nosies įkišau į pusnį savo vizitinę kortelę ir nuvažiavau. Spėkit, ar nors kartą paskambino?" - vaizdžiai pasakojo buvęs taksistas.

Ir nors, pasak jo, pasiturintys, individualiuose namuose gyvenantys žmonės dažniausiai būna ypač kultūringi - visuomet įlipę į taksi pasisveikina, išlipdami atsisveikina, tačiau kai išgeria, nebelieka nei statuso, nei kultūros.

Jis prisiminė, kaip kartą prie kavinės, kurioje vyko vestuvės, jaunikis įgrūdo į jo taksi vieną agresyvų svečią ir tepasakė rajoną, kur jį vežti. Girtas klientas nieku gyvu nesutiko atskleisti savo adreso, tad teko vaežioti jį po miestą gerą valandą, o šis plūdo taksistą visokiais nešvankiais žodžiais, kol galų gale pradėjo muštis. Teko išlaipinti ir pinigus "už pasivažinėjimą" iš kliento kišenės pačiam išsiimti.

TAKSI vairuotojai labiausiai bijo girtų moterų. Algirdo KUBAIČIO nuotr.


Taksistas - psichologas

PACIENTAI? Matyt, medicininis restoranas Rygoje buvo įsteigtas su užslėpta mintim, kad padavėjams gana dažnai tenka bendrauti ne su klientais, o su "pacientais". Jono TAMULIO nuotr.

Dažnai pasitaiko ir kitokios kategorijos klientų, kurie išsikviečia taksi tik tam, kad turėtų su kuo pabendrauti. Jis prisiminė vieną moterį, kuri paprašė nuvežti iki artimiausios parduotuvės ir nusipirkusi butelį degtinės paprašė kartu su ja pasėdėti ir pasikalbėti. Nelaimėlė nebežinojo, kur kreiptis, mat prieš dvi savaites pasikorė jos sūnus...

"Dažnai žmonės moka bet kokius pinigus, kad tik tu su juo kalbėtum. Taip gali valandų valandas po miestą be jokio tikslo važinėtis. Turėjau vieną klientą, kriminalistą, kuris išsipasakojo, kad skiriasi su žmona. Išsėdėjo mano taksi gal kokias penkias valandas, o aš jam dalijau patarimus, kaip išsaugoti šeimą. Galų gale nuvažiavome į parduotuvę - nupirko gėlių, vaikui žaislą, sumokėjo man už visas penkias valandas ir išsiskyrėme. Po kokių ketverių metų netikėtai jis pastebėjęs mano taksi privažiavo ir padėkojo už tą naktį, nes jam pavyko ne tik išsaugoti šeimą, bet ir susilaukti antrojo vaiko. Ši istorija mano taksisto darbo karjeroje pati maloniausia", - atviravo Donatas.

"Žemindamas kitą pakelia savivertę"

Mindaugas RADUŠIS, psichologas
Yra tiesiog tokia kategorija žmonių, kurie savivertės problemas sprendžia žemindami kitus ir demonstruodami savo esamas ar nesamas galias. O aptarnaujantis personalas idealiai tinka šiam vaidmeniui, mat jie privalo vadovautis įsigalėjusia nuomone, kad klientas visada teisus. Žinoma, kalbu tik apie tuos atvejus, kai kliento pretenzijos yra visiškai nepagrįstos ir neadekvačios. Tačiau yra ir dar kita žmonių kategorija, kurie iš viso turi labai daug pretenzijų visiems aplinkiniams. Čia jau reikėtų kalbėti apie asmenybės sutrikimus. Kartais dėl tokio elgesio gali būti kalta ir liga.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder