Prieš skrydį patikrinkite bagažą: kokių el. prietaisų skraidinti negalima

Prieš skrydį patikrinkite bagažą: kokių el. prietaisų skraidinti negalima

Prieš skrydį patikrinkite bagažą: kokių el. prietaisų skraidinti negalima

Besiruošiantiems skristi dažnai kyla klausimas: ar visus turimus elektroninius prietaisus galima gabenti lėktuvuose ir kur geriausia juos laikyti – rankiniame ar registruotame bagaže? Specialistai pataria pasidomėti el. įrenginiams skirtais oro uostų saugumo reikalavimais ir įvertinti prietaisų būklę prieš skrydį, nes kai kurių negalima gabenti nei rankiniame, nei registruotame bagaže.

Svarbu tinkamai elgtis

Lietuvos oro uostų Saugos ir saugumo departamento direktorius Vidas Kšanas sako, kad aviacijos saugumo patikroje keleiviai dažnai pamiršta atskirti ar pateikti darbuotojams elektronikos prietaisus ir dėl to sugaišta daugiau laiko.

„Būna, kad keleiviai pamiršta didelę elektroniką – nešiojamus kompiuterius, planšetes, filmavimo kameras ištraukti iš kišenių ar kuprinių. Ne visi iš anksto žino, kad didelius el. prietaisus būtina išimti iš krepšių ir patikroje sudėti į atskirą dėžę, nedengti jokiais rūbais, krepšiais, kitais daiktais“, – sako ekspertas.

Taip pat, pasak V. Kšano, keleiviai dažnai pasiima neleistinų daiktų arba net nežino, kur ir kaip juos turėtų gabenti.

Leidžiama tik rankiniame bagaže

Ekspertas primena, kad kai kuriuos el. prietaisus galima gabenti vien tik rankiniame bagaže, vieni iš tokių - išorinės įkraunamos baterijos (angl. power bank) ir elektroninės cigaretės.

„Be to, skrydžio metu keleivis privalo užtikrinti, kad tokie prietaisai padėti saugiai, yra apsaugoti nuo netyčinio įsijungimo, o baterijos galingumas neviršija 100 Wh“, – sako Saugos ir saugumo departamento vadovas.

Kai elektroninio prietaiso, pavyzdžiui, nešiojamo kompiuterio, galingumas viršija 100 Wh, bet nėra didesnis nei 160 Wh, pasak V. Kšano, įrenginio gabenimą tiek rankiniame, tiek registruotame bagaže reiktų iš anksto suderinti su oro linijomis.

Galingi įrenginiai draudžiami

Kol lagaminai kelionei dar neparuošti, suklusti derėtų vežantiems profesionalią įrangą. Jei bet kokio įrenginio: drono, fotokameros ar filmavimo prietaiso galingumas neviršija 100 Wh, tokių įrenginių galima skraidinti net iki 20 vnt. ir rankiniame, ir registruotame bagaže. Tačiau, jei bent vieno iš gabenamų prietaisų galingumas viršija 160 Wh, jis į orlaivį išvis nepateks.

Vis dažniau keleiviai klausia dėl galimybės į kelionę lėktuvu pasiimti el. paspirtuką, tačiau dažniausiai tokie įrenginiai stipriai viršija leidžiamą baterijos galingumą, todėl lėktuve nėra leidžiami turėti.

„Didelės galios prietaisai dažniausiai turi labai talpias baterijas, o jos nuo slėgio pokyčių gali pradėti kaisti, plėstis. Salone dar būtų galima greitai pastebėti ir imtis atitinkamų priemonių, tačiau pavojus vis tiek išliktų. O juolab, jei tokie prietaisai būtų gabenami lėktuvo bagažo skyriuje, įsižiebus gaisrus jis būtų kur kas sunkiau valdomas, gali kilti grėsmė visiems skrydžio dalyviams. Nuo tokių atvejų siekiama apsisaugoti, todėl visų keleivių prašoma negabenti didesnių nei 160 Wh galingumo prietaisų“,– įspėja V. Kšanas.

Be to, saugumui užtikrinti, draudžiamų daiktų sąrašas vien tik galingais prietaisais neapsiriboja.

„Lėktuvu išvis negalima skraidinti su degančiu kuru sąlyčių turėjusių įrenginių, automobilio dalių. Kitaip tariant, tai daiktai, kurie gali sukelti rimtą gaisro grėsmę nuo mažiausios kibirkšties. Pavyzdžiui, bengališkos ugnelės, žiebtuvėlių kuras, suskystintų dujų balionėliai yra visiškai draudžiamų daiktų sąraše“, – sako saugumo ekspertas.

Pasak V. Kšano, jei kyla klausimų dėl konkretaus įrenginio, kurio saugumu nesate užtikrinti, visuomet pravartu apsidrausti ir iš anksto pasitikslinti aviakompanijos ar oro uosto internetiniame puslapyje, ar prietaisas atitinka aviacijos saugos reikalavimus.

Taisyklės gali skirtis pagal oro linijas

Verta prisiminti, kad skrendant skirtingomis oro linijomis reikalavimai bagažui taip pat skiriasi: ypač tai aktualu keliaujantiems žemų kaštų oro linijų maršrutais.

„Oro linijos turi teisę keisti ir keičia reikalavimus bagažo skraidinimui: periodiškai keičiasi, kiek vienetų ar kokių matmenų bagažą galima gabenti, tad prieš kiekvieną skrydį patariama pasitikrinti, ar niekas nepasikeitė“, - sako V. Kšanas.

Visgi, kaip atkreipia dėmesį ekspertas, nepaisant kintančių taisyklių, aviacijos saugos reikalavimai visiems oro transportu keliaujantiesiems yra vienodi: skysčiai rankiniame bagaže turi būti vežami ne didesnėse nei 100 ml talpose, sudėtose į permatomą maišelį. Ginklai ir įvairūs aštrūs daiktai rankiniame bagaže yra draudžiami, kaip ir, pavyzdžiui, žaisliniai pistoletai, tačiau tokius daiktus iki tam tikro dydžio galima skraidinti registruotame bagaže.

V. Kšanas taip pat ragina keleivius neabejoti dėl keliavimo su kūne esančiais širdies stimuliatoriais, dirbtinėmis galūnėmis ar metaliniais implantais ir patikina, kad dėl to saugumo patikroje neturi kilti jokių problemų.

„Keleivis tokiais atvejais gali perspėti saugos pareigūną, kuris priims sprendimą patikrinti keleivį rankomis, ieškikliu arba detalios patikros patalpoje“, – primena Lietuvos oro uostų ekspertas.

Jei dėl tam tikrų sveikatos problemų keleivis gabena sveikatai ar gyvybei palaikyti skirtus el. prietaisus, vaistus, skysčius ar kitus neįprastus daiktus, patartina turėti sveikatos pažymą, liudijančią tokių prietaisų būtinybę.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder