Mada egzistuos visada. Amžinai. O aukštoji mada nunyks. Ji buvo sukurta aristokratams, o šiandien tikrų aristokratų jau beveik neliko. Vyksta mados demokratizacija, tačiau veiklos laukas tikriems kūrėjams visada egzistuos. Keletas jų ir kurs ypatingus drabužius.
Ar nemanote, jog tai, kad mada prieinama visiems, negatyviai veikia išties vertingų, išskirtinių produktų vertinimą?
Tai normali visuomenės raida! Jūs kalbate kaip buvę bolševikai!
Kokie audiniai bus aktualūs ateityje? Kokios technologinės naujovės mūsų laukia?
Dabar daugybė laboratorijų užsiima naujų audinių išradinėjimu. Vyksta eksperimentai ieškant būdų sukurti "protingą" audinį. Jis "kvėpuos", pagal aplinkos sąlygas saugos šilumą arba kondicionuos. Žodžiu, bus daugybė naujovių.
Kokios spalvos dabar madingos?
Jos keičiasi pagal metų laikus. Kaip ir drabužių ilgis. Kai ekonomika stabili, sijonai trumpi, kai nestabili - ilgėja. Kai moterų šukuosenos tvarkingos, - politikoje viskas gerai. Aukštos šukuosenos žada rimtų politinių permainų. Marija Antuanetė turėjo 1,20 metro šukuoseną. Jai tiesiog nukirto galvą.
Papasakokite, kaip jūs kuriate?
Aš vienintelis dizaineris pasaulyje, kuris gamina visą produkciją pats. Aš neturiu pagalbininkų. Esu tikintis žmogus. Todėl niekada niekieno neprašau pagalbos. Ir dievinu tai. Dievas man davė dvi rankas, ir aš gerbiu šią dovaną.
Lygiai taip pat aš kuriu drabužį. Visos mano suknelės sukurtos po vieną egzempliorių. Todėl jų nori visi pasaulio muziejai. Bet jų nėra. Per 50 metų aš sukūriau 3000 suknelių. Dizaineriui kūrybos etapas turi kelis aspektus. Mada, apranga - tai regėjimas. Kvepalai - tai žavesys. Alkoholiniai gėrimai - skonis. Taip juda visų žmogaus pojūčių procesas.
Prabangiam armanjakui "Joy" jūs sukūrėte butelio dizainą. Girdėjau, kad vienas jo egzempliorių buvo parduotas aukcione už 16 tūkst. eurų...
Tai išskirtinis gėrimas kalbant apie skonį. Jam reikėjo sukurti tokį apvalkalą, kad ir jis teiktų malonumo. Ir ne tik regimojo, bet ir taktilinio. Tai pojūčių žaidimas. Šis butelis atspindi mačo dvasią. Tai vyriškas gėrimas.
Su kuo jį derinti, kad nesugadintum skonio?
Jokių kvepalų! Kartą Paryžiuje buvau aukštos klasės restorane, įėjo amerikietė, ir nuo jos dvelktelėjo Dior kvepalais "Poison"... Visi atsistojo ir išėjo. Siaubas! Patys geriausi patiekalai ir vynai tuojau pat įgavo tą kvapą!
"Joy" degustacija turi būti priskirta kokiam nors reikšmingam gyvenimo įvykiui. Kad moters, kurią tu myli, akyse degtų liepsnelės. Atitinkamas maistas. Cigaras po valgio. Ir mažytė taurelė šio gėrimo. Paskui tereikia įsiklausyti į šį skonį - ir jis viską pasakys pats. Tai panašu į fejerverką.
Paco Rabanne - garsus vardas ne tik mados istorijoje; jis - architektas, astrologas, knygų autorius ir mistikas... |
Dosjė
2000 m. P. Rabanne pranešė visam laikui paliekąs aukštąją madą. Ji tapo pernelyg brangi netgi prancūzams. Pasak meistro, kai jis žengė pirmuosius savo, kaip dizainerio, žingsnius, pasaulyje buvo apie 50 tūkstančių moterų, galėjusių sau leisti išskirtinius - naute couture - apdarus. Dabar jų likę vos 200. Daugelis mados namų jau seniai nieko neparduoda, o tik nuomoja Holivudo žvaigždėms.
2001 m. Ispanijoje Rabanne surengė retrospektyvinę parodą su mados šou - nuo pirmosios plastikinės suknelės, sukėlusios sumaištį 1964 m. Parodoje, apėmusioje 40 veiklos metų, Rabanne pasirodė ne tik kaip drabužių modeliuotojas, bet ir kaip skulptorius, architektas ir net ezoterinių knygų autorius.
Francisco gimė 1934 m. vasario 18 d. San Sebastiano mieste (Ispanija). Jo močiutė buvo pamaldi krikščionė, linkusi į okultizmą, gydžiusi rankomis bei užkalbėjimais, mama - socialistė, ateistė, materialistė. Francisco tėvas, generolas, buvo sušaudytas frankistų 1937 m. Laimėjus Franko režimui, mama penkiametį berniuką išsivežė į Prancūziją.
1952 m. Rabanne įstojo į Nacionalinę meno mokyklą, architektūros fakultetą, Paryžiuje, o kad susimokėtų už mokslą, kūrė aksesuarus Balenciagos mados namams (jo mama buvo Balenciagos vyriausioji asistentė).
Palaipsniui Rabanne išplėtė savo veiklos lauką - kūrė rankines, papuošalus, diržus Givenchy, Dior, Yves Saint Laurent mados namams.
Pirmąkart jis šokiravo publiką 1966 m., kai pristatė 12 suknelių iš modernių audinių. Stebint damoms su perlų vėriniais ir jų solidiems palydovams, ant podiumo pasirodė juodaodės merginos metalinėmis suknelėmis. Publiką ištiko šokas. Dalis pasipiktinusių žurnalistų paliko salę. Likę žiūrovai stebeilijosi į merginas, dėvinčias aštrius gelžgalius, kurie drėskė jų kūnus. Tačiau išvermingos manekenės, nepaisydamos nieko, šoko toliau...
Ši kolekcija atnešė Rabanne populiariausių Paryžiaus dizainerių pripažinimą ir nulėmė jo neramią, maištingą ateitį. 1967-aisiais Paryžiuje jis atidarė savo mados namus.
1999/2000 m. aukštosios mados rudens-žiemos kolekcija buvo paskutinė. Ją vainikavo garsiojo "Ultraviolet" kvepalų pristatymas. Po to savo mados namų vairą jis perdavė jauniems modeliuotojams...
Parengė Olga Beleičeva
Rašyti komentarą