Algirdo Butkevičiaus siūloma įstatymo pataisa užtikrintų geresnį kelių finansavimą

Algirdo Butkevičiaus siūloma įstatymo pataisa užtikrintų geresnį kelių finansavimą

Seimo opozicijos lyderis socialdemokratas Algirdas Butkevičius Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas, kuriomis siekiama užtikrinti būtiną minimalų kelių sektoriaus finansavimą.

Pasak jo, projektu siekiama padidinti į Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo sąskaitą pervedamą akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, bei akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams, dalį.

Politikas siūlo numatyti, kad nuo 2013 m. sausio 1 d. būtų pervedama po 65 procentus kiekvienos rūšies akcizo pajamų, o nuo 2014 m. sausio 1 d. - po 75 procentus.

"Tai leistų didesnes investicijas, o jos į kelių sektorių duoda tokius pagrindinius netiesioginės naudos šaltinius: išlaidų dėl eismo įvykių sumažėjimas, nes įdiegus eismo saugumą gerinančias priemones sumažėja nukentėjusiųjų. Nutiesus naują kelią ar rekonstravus esamą, sutrumpinus trasą, panaikinus grūstis mažėja kelionės trukmė, pagerinus kelio eksploatacines savybes sumažėja kelių transporto priemonių eksploatacinės išlaidos. Nutiesus miesto aplinkkelį, išasfaltavus žvyrkelį ar įdiegus aplinkosaugines priemones, sumažėja neigiamas poveikis aplinkai, kuris irgi išreiškiamas pinigais", - sako projektą parengęs Seimo narys A. Butkevičius.

Pasak jo, norint laiku ir mažiausiomis kainomis atlikti valstybinės reikšmės kelių (21 258 km) priežiūrą ir jų plėtrą, reikia kasmet sutaisyti po 1750 km, arba 8,2 proc. nuo bendro valstybinės reikšmės kelių ilgio, o realiai 2012 m. plane -vos 0,58 proc.

A. Butkevičiaus duomenimis, Finansų ministerijos planuojamas kelių sektoriaus finansavimas 2013-2015 metais yra vidutiniškai 21,5 proc. mažesnis (391 mln. Lt per metus) nei 2002-2015 metų programoje apskaičiuotas minimalus būtinas finansavimas.

"Įvertinus 2013-2015 metų programoje numatytą minimalų būtiną vidutinį metinį finansavimą (1819 mln. Lt) ir esamą finansavimą bei kelių būklę, būtina nedelsiant spręsti blogėjančios kelių būklės klausimą, skiriant jiems didesnį finansavimą.(...) Jei 2013 m. pervedama akcizo dalis padidėtų nuo šiuo metu esančios 55 proc. iki 65 proc., tai programos įplaukos padidėtų 184 mln. Lt, o nuo 2014 metų padidinus pervedamą akcizo dalį iki 75 proc., įplaukos į programą padidėtų 369 mln. Lt, lyginant su 2012 m. planuojamomis įplaukomis", - sako A. Butkevičius.

Šiuo metu Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme numatyta, kad nuo 2009 m. sausio 1 d. į Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo sąskaitą yra pervedami 55 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, bei 55 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder