Rimantas Sinkevičius teigia, kad lėktuvo iškėlimo darbai yra per brangūs, o sisteminių orlaivio klaidų tyrimas es1 neatskleistų, todėl, jo nuomone, „An2“ reikėtų palikti jūroje.
„Aš siūlysiu orlaivį palikti ten, kur jis yra. (...) Tai yra per brangu - vienas dalykas. Antras dalykas - tie orlaiviai eksploatuojami apie 50 metų ir kokių nors sisteminių klaidų tokio tipo orlaiviams per tuos 50 metų - jeigu jos ir buvo - tai jos jau atrastos. Manau, kad tai galėjo būti techninės priežastys, galbūt žmogiškosios klaidos, galbūt gamtinės sąlygos darė įtaką. Kokių nors sisteminių klaidų atrasti būtų sudėtinga. Matyt, priežastys galėtų būti ne sisteminės, o būdingos šitam orlaiviui“, - po Vyriausybės pasitarimo pirmadienį BNS sakė R.Sinkevičius.
Pasak jo, net ir iškėlus lėktuvą gali būti, kad avarijos priežasčių nepavyks nustatyti, kadangi savaitgalį atliekant piloto kūno iškėlimo darbus, lūžo orlaivio sparnai.
„Orlaivio iškėlimas yra brangus dalykas, nes reikėtų platformos, kuri pritaikyta plaukioti jūroje, plius, kaip žinote, pirmojo etapo metu dalis orlaivio - sparnai - nulūžo. Dėl šitų praradimų tos tikslios priežasties net iškėlus galima ir nenustatyt, tai tik būtų išnaudoti pinigai“, - tikino ministras.
Jis teigė, kad dėl lėktuvo iškėlimo Ministrų kabinetas turėtų apsispręsti antradienio pasitarime.
Premjeras Algirdas Butkevičius pirmadienį žurnalistams sakė, kad Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, jog lėktuvas turėtų būti iškeltas, tačiau reikia atsižvelgti į naujas aplinkybes.
„Politinė pozicija yra tokia: Vyriausybės priimtame nutarime aiškiai parašyta, kad jis turi būti iškeltas, bet, kaip žinote, kėlimo metu lėktuvo sparnai atplyšo ir, aišku, ekspertai turi pasakyti, kokios yra galimybės dabar jį ištraukti“, - teigė Vyriausybės vadovas.
Antradienį per Vyriausybės pasitarimą ketinama išklausyti naujausią informaciją šiuo klausimu bei išgirsti vyriausybinės komisijos rekomendaciją.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.
Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas, jis buvo iškeltas penktadienį. Antrojo piloto kūno orlaivyje narai nerado.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Rašyti komentarą