Pirkinys
| Ne vieną klaipėdiečių kartą vežioję ikarusai netrukus išeis į užtarnautą poilsį |
Dar šiemet uostamiesčio gatvėse nebeliks Klaipėdos autobusų parko senųjų ikarusų.
Juos turėtų pakeisti planuojami įsigyti dvidešimt penki 10-12 metų senumo autobusai. Klaipėdos autobusų parko (KlAP) vadovai tikisi, kad pirmieji naujai įsigyti autobusai uostamiestį pasieks jau ateinančią savaitę.
Pasirinko geriausią pasiūlymą
Klaipėdos miesto Taryba pernai nusprendė 2 mln. litų suma padidinti Savivaldybei priklausančio KlAP įstatinį kapitalą. Už šiuos pinigus bendrovė įsipareigojo atnaujinti miesto susisiekimui skirtų transporto priemonių parką.
KlAP direktorės Jelizavetos Daugininkienės teigimu, parkas sulaukė penkių bendrovių pasiūlymų pirkti dėvėtus autobusus. Kadangi Savivaldybė visus minėtus pinigus į parko sąskaitą jau pervedė, vakar KlAP valdyba išrinko labiausiai įmonės ir miesto gyventojų poreikius atitinkančios kompanijos pasiūlymą.
Konkursą laimėjusi Vokietijos bendrovė "Busauto" pasiūlė už 2 mln. litų įsigyti 25 autobusus. Iš jų - penkis 18 metrų ilgio, 1992 metų gamybos "Mercedes" markės autobusus ir 20 trumpų, 12 metrų ilgio, 1993-1994 metų gamybos "Man" markės autobusų.
"Tikrai nesitikėjome už 2 mln. litų įsigyti tiek autobusų. Planavome, kad geriausiu atveju nusipirksime tik penkiolika ar aštuoniolika 10-12 metų senumo miesto tipo autobusų. Tačiau dėl didžiulės konkurencijos ir dėl to, kad iškart perkame keliolika autobusų, pardavėjai sumažino kainas", - sakė J. Daugininkienė.
Beje, visi minėti autobusai bus miesto tipo, ilgieji - pusiau žemagrindžiai, o trumpieji - žemagrindžiai. Jie bus balti, tik trumpieji kėbulų šonuose turės mėlynas, o ilgieji - žalias juosteles. Direktorė pažymėjo, kad visi naujai įsigyti autobusai bus šildomi.
"Tiesa, mes dar galime dešimt "Man" autobusų pakeisti į 1992 metais pagamintų dešimt trumpų "Mercedes" autobusų. Tačiau šį pasiūlymą dar svarstysime", - pažymėjo direktorė.
Nors dėvėti, bet itin tvarkingi
J. Daugininkienės teigimu, įsigyti pirmieji du ilgieji autobusai Klaipėdą pasieks jau kitą savaitę, likę trys - iki rugsėjo 1-osios. Tikimasi, kad trumpieji autobusai į miesto gatves išriedės iki lapkričio pradžios.
"Visi mūsų įsigyti autobusai, išskyrus du ilguosius, šiuo metu dar dirba viename iš Vokietijos autobusų parkų. Kelis iš jų mūsų darbuotojai apžiūrėjo. Tai itin techniškai tvarkingi, miesto gatves papuošiantys autobusai", - žada KlAP direktorė.
Ji pažymėjo, kad konkursą laimėjusi Vokietijos bendrovė įsipareigojo savo lėšomis apmokėti autobusų transportavimą į Klaipėda, pašalinti visą ant jų esančią reklamą, atlikti techninę apžiūrą ir sutvarkyti rastus gedimus, perprogramuoti elektronines švieslentes. Du techniniai KlAP darbuotojai vyks į Vokietiją specialiems apmokymams.
Parkas jaunėja
Anot KlAP direktorės, uostamiestį pasiekus visiems naujai įsigytiems autobusams, Klaipėdos gatvėse senųjų vengriškų ikarusų nebeturėtų likti. "Tiesa, keletą geriausių ikarusų paliksime rezerve", - sakė J. Daugininkienė.
Šiuo metu kasdien miesto gatvėse važinėjasi apie 50 KlAP autobusų, dar 25 stovi rezerve. Klaipėdą pasiekus naujai įsigytiems autobusams apie 40 miesto maršrutus aptarnausiančių parko autobusų bus 7-12 metų senumo. Dar anksčiau iš Švedijos labdara gautų 26 mieste važinėjančių autobusų amžius - 15-20 metų.
J. Daugininkienė pažymėjo, kad artimiausiu metu atnaujinti parko garažo nebeketinama. Tačiau bendrovė savo lėšomis ketina į naujesnius pakeisti likusius tarpmiestinius "Ikarus" markės autobusus.
"Šiuo metu dar 10 ikarusų aptarnauja tarpmiestinius reisus. Planuojama po truputį pakeisti ir juos", - teigė KlAP direktorė.
Albertas BARAUSKAS

Rašyti komentarą