Laivo "Alka" dešros turės būti sunaikintos

Ketvirtadienį Klaipėdos miesto valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba išsiuntė oficialų raštą AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL). Juo įspėjama, kad apie 70 kg maisto produktų laive "Alka", nuo kovo 20 dienos stovinčiame AB Vakarų laivų gamyklos teritorijoje, turi būti sunaikinta.


Tarnyba gavo anoniminį skundą, kad "Alkos" įgulos nariai maitinami verdamomis senomis dvokiančios dešromis. Laivas buvo patikrintas balandžio 13 d.


Klaipėdos miesto valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėjos Jūratės Mačiulienės teigimu, "Alkoje" rasta 16 kg rūkytų gaminių, mėsos produktų, kurių vartojimo terminai pasibaigę, dar 53 kg dešrų, mėsos neturėjo jokio ženklinimo. Tarnybos atstovai uždraudė naudoti apie 70 kg produktų. Vedėjos manymu, seni produktai turėjo būti nurašyti, o žmonės galėjo valgyti krante.


"Laivininkystė" neturi jokių oficialių žinių apie tai, tik įgulos nariai. Jeigu dešrelės buvo nesupakuotos, tai dar nereiškia, kad jos nevalgomos. Laukiame, kol šis klausimas bus išsiaiškintas, ir tada bus priimtas sprendimas", - trečiadienį sakė l. e. p. LJL generalinė direktorė Sigutė Noreikaitė.


Klausimo, ar įguloms šiemet buvo sumažintos maitinimui skiriamos pinigų sumos, ji nekomentavo. "Laivininkystės" darbuotojai sako, jog maitinimui skiriamos sumos per kelerius pastaruosius metus nebuvo sumažintos.


Laivo kapitonas Saulius Mačiukas ve.lt sakė negavęs nė vieno įgulos nario skundo dėl maitinimo, ir visi tie gandai apie supuvusią dešrą esą nesąmonė. Pats valgo tą maistą. Anot jo, kranto tarnybų specialistai nežino jūrinių reikalavimų, kad galima šaldyti produktus. Sausio 19 d. buvusi atlikta laivo sanitarinė patikra Suomijoje, kovo 3 d. - Anglijoje, ir jokių pastabų nepareikšta.


Kapitonas jautėsi esąs visiškai teisus ir piktinosi, kad Lietuvos uoste vyksta tokie keisti dalykai. Jo teigimu, trumpiausias "Alkos" reisas - 60 parų, todėl tenka valgyti šaldytą dešrą. Be to, kadangi laivas plaukdamas gerokai siūbuoja, dešros išfasuojamos ir sudedamos į dėžes, kad nekristų. Jis juokavo, jog tikrintojai Lietuvoje norėtų, kad laivas būtų perstatytas pagal jų reikalavimus.


Paklaustas, ar nesumažino pinigų, skiriamų įgulos matininkui, kapitonas nusijuokė ir atsakė: "Mes iki šio Lietuvoje maitinami pigiausiai, per parą žmogui skiriama 18 Lt ir reikia jį pamaitinti 4 kartus. Armijoje karių maitinimui skiriama daugiau."


Ketvirtadienį, kai S. Mačiukas atėjo į minėtą tarnybą, paaiškėjo, kur čia buvo šuo pakastas. Pasirodo, pagal senas higienos normas, skirtas būtent laivams, kurių reisai ilgi, buvo galima šaldyti visus produktus, įskaitant ir gatavus, ir taip pratęsti jų galiojimo terminą nuo 3 iki 6 mėnesių.


Tačiau pernai ta senoji higienos norma buvo pakeista - gatavus produktus šaldyti laivuose ir taip pratęsti jų galiojimo laiką draudžiama. Toks draudimas pradėjo galioti nuo pernai gegužės. Pasak J. Mačiulienės, anksčiau laivams taip buvo leidžiama daryti todėl, kad nebuvo tokių technologijų, pagal kurias apdoroti produktai gali būti laikomi ilgesnį laiką. Maisto skyriaus vedėja sakė, kol "Alkos" laivo kapitonas, kuris tik antrą kartą savo gyvenime su laivu užsuka į Klaipėdos uostą, nežinojo apie tokius pasikeitimus, todėl ir jautėsi teisus.


Kadangi higienos normos yra pakeistos, laivų įguloms rekomenduojama pirktis tokius produktus atsižvelgiant į gamintojo nurodomus vartojimo terminus.


Pasak J. Mačiulienės, svarbiausia, kad apsinuodijimų laive nebuvo, kad kapitonas suprato, kokie yra tie nauji reikalavimai, ir kad ateityje tokie dalykai nepasikartos. O tie 70 kg laivo produktų turi būti sunaikinti, jais žmonių maitinti negalima.


Dalia BIKAUSKAITĖ, ve.lt

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder