Turizmo departamento vadovė J.Kazlauskienė atėjo dirbti ir kalbėti
Departamentas pernai lapkritį paskelbė, kad ganėtinai nemažas skaičius kelionių organizatorių neatitinka įstatymuose nustatytų reikalavimų. Ar padėtis pasikeitė - tokių organizatorių sumažėjo? - „Vakaro žinios“ pasiteiravo Jurgitos Kazlauskienės.
- Ypač pagelbėjo tai, kad lapkričio 1 dieną įsigaliojo Turizmo įstatymas. Jei neklystu, pusšimčiui įmonių buvo pateiktos rekomendacijos, kad dėl tam tikrų įstatymų neatitikimų jos turi susitvarkyti, ir tam duota pusė metų. Jei per šį laiką jos nesusitvarkys, bus stabdomas kelionių organizatoriaus pažymėjimas.
- Kodėl, jūsų manymu, turizmo sektoriuje susiklostė tokia padėtis, kai viena po kitos bankrutavo bendrovės?
- Manau, dėl to, kad buvo tam tikrų įstatymo spragų, buvo ir tam tikro neveiksnumo. Turizmo departamentas, mano akimis žiūrint, gana gerai susitvarkė. Bent jau su tuo, ką jis galėjo padaryti. Juk pagrindinis dalykas yra apsaugoti vartotojus. Buvo mestos visos pajėgos - turistai saugiai parvežti namo, neatsitiko labai didelių bėdų. Tiesiog susiklostė labai nemaloni situacija. O ką daugiau departamentas galėjo padaryti su nesąžiningu verslu? Kol konkrečiu atveju buvo stebimi „Fresh travel“ dokumentai, viskas nebuvo taip blogai. Tačiau atsitiko, kaip atsitiko.
- Bet jei departamentui įstatymais nebuvo suteikta pakankamai kontrolės galių, gal tiesiog buvo galima netylėti ir įstatymų leidėjams apie tai pasakyti?
- Taip, departamentas galėjo labiau, intensyviau tas problemas eskaluoti, belstis į institucijų duris, kol tai nebuvo įvykę. Bet dažnai pas mus taip jau būna, kad kol neįvyksta kas nors tokio, mes būname šiek tiek akli ar nenorime girdėti. Bet kiek aš žinau, dar 2012 metais departamentas buvo kreipęsis į grupinius portalus, kai atsirado tas itin populiarus būdas keliones pirkti per juos. Jau tada buvo kreiptasi prašant įvertinti savo riziką. Pagal dabartinį įstatymą jie jau patenka į reguliavimo sritį. O iki tol jiems buvo pateiktos rekomendacijos, kad jei jau jie pardavinėja, tai turi ir atsakomybę prisiimti - su pirkėju sudaryti sutartį. Turistus irgi reikia šviesti, kokios yra jų teisės. Kad jie sudarytų sutartis, žinotų, kas yra tas tikrasis kelionių organizatorius, ką jis įsipareigoja.
- Ar ketinate būti griežtesnė?
- Ar aš taip atrodau? Esu tokio tipo žmogus, kuris mano, kad neišsprendžiamų problemų nėra. Yra tik nenoras jas išspręsti. Aš, atvirkščiai, noriu jas spręsti, bet manau, kad reikia ir dialogo, bendravimo su Ūkio ministerija, taip pat daugiau bendradarbiauti su diplomatiniu korpusu, plėsti Lietuvos draugų bendruomenę užsienyje. Manau, kad departamentas gal šiek tiek mažokai dirbo su ambasadomis.
Rašyti komentarą