„Pameta“ pusiaukelėje
Plikiuose gyvenanti Dalia Silkauskienė apie nepatogumus važiuojant priemiestiniu 25-uoju maršrutu prabilo prasidėjus žiemai. Anot moters, tamsiu paros metu ypač nepatogu autobuso laukti atokioje ir nesaugioje Bangų gatvėje. Keleiviai mieliau važiuotų tiesiai į atnaujintą Klaipėdos autobusų stotį. „Ateina žiema, šalčiai. Kur dėsis po pamokų vaikai, mamos su vaikais ant rankų, pensininkai po procedūrų ir t. t.? Klaipėdos rajono savivaldybės administracija žino mūsų problemą, nes žmonės neduoda ramybės, skambina, teiraujasi. Bet pakoregavimų vis nesulaukiame“, – guodėsi moteris.
Anot jos, pernai rugsėjį žmonių balsas buvo išgirstas – devynis mėnesius autobusas kursavo į stotį. „Nuo šių metų birželio maršrutas vėl pakeistas ir mus vėl paupiais, pakapėm veža į Bangų gatvę“, – pasakojo D. Silkauskienė.
Ji pati inicijavo žmonių apklausą – Plikiuose surinko 180 gyventojų parašų, kurie pasisako už maršruto galutinį sustojimą autobusų stotyje. Į pagalbą puolė Slengių ir Jokūbavo gyventojai – iš viso surinkta per 270 parašų.
Į žmonių bėdas įsiklausę maršruto organizatoriai pastatė stiklinį paviljoną, tačiau tokią pagalbą D. Silkauskienė vadino „šalašine“, kurioje patys valdžios ponai vargu ar stovėtų.
25-ojo maršruto autobusas Turgus–Jokūbavas stoviniuoja 19-oje stotelių. Maršrutas driekiasi per tris savivaldybes – Klaipėdos rajono, Kretingos rajono ir Klaipėdos miesto. Klaipėdos rajone jis aptarnauja dalį Sendvario ir Kretingalės seniūnijų gyventojų.
Didėtų nuostoliai
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Violeta Brazlauskienė atvirai įvardijo, kad maršrutą nutęsus iki autobusų stoties, Klaipėdos rajono savivaldybė patirtų didelį nuostolį. „Mums ši problema žinoma. Tačiau į Bangų gatvę keleivius Savivaldybė veža taupydama pinigus. Jei galutinę stotelę darytume stotyje, reikėtų padengti visas tam tenkančias išlaidas – apie 30 000 Lt per metus. O tai Savivaldybei dideli pinigai“, – teigė Savivaldybės atstovė.
Anksčiau maršrutą Turgus–Jokūbavas administravo Klaipėdos autobusų parkas, tačiau dėl patiriamų vis didesnių nuostolių Savivaldybė nusprendė skelbti naują maršruto organizatoriaus konkursą. Deja, norinčiųjų neatsirado. „Mūsų Savivaldybė yra pasirašiusi sutartį su Klaipėdos miesto savivaldybe dėl maršrutų priemiestyje organizavimo, todėl 25-asis maršrutas buvo paskirtas organizuoti VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“. Autobusas važiuoja trijų savivaldybių ribose, tad trečdalį negaunamų išlaidų apmoka Kretingos rajono savivaldybė, du trečdalius – Klaipėdos rajono savivaldybė. Iš jų Klaipėdos keleivinis transportas apmoka Klaipėdos teritorijoje nuvažiuotą ridą“, – aiškino V. Brazlauskienė.
Anot jos, iš tų sutaupytų 30 000 Lt galėtų atsirasti naujas maršrutas į Klaipėdą per Dargužius, Kunkius, Mazūriškes ir kitas gyvenvietes. „Su Klaipėdos keleiviniu transportu dabar kaip tik deramės dėl autobusų į tokias gyvenvietes“, – informavo ji.
Išlaidas dengtų rajonas
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis išaiškino, kad 25-ąjį maršrutą nukreipus Liepų gatve į autobusų stotį (per teritoriją palei Klaipėdos valstybinę kolegiją), jis taptų reikalingas vien Klaipėdos rajono savivaldybės gyventojams. Tuo tarpu iš priemiesčio važiuodami Joniškės gatve į Bangų gatvę, transporto organizatoriai užtikrina reikiamą viešojo transporto atkarpą ir Klaipėdos miestui. Dėl to už šią atkarpą ir sumoka pati viešoji įstaiga. „Jei 25-ąjį maršrutą nukreiptume į stotį, mums tektų perorganizuoti kitą maršrutą, o 25-ojo maršruto atkarpą Klaipėdos mieste turėtų apmokėti rajono Savivaldybė. Apytikriai 2 000 Lt per mėnesį – nemaža suma rajonui“, – įsitikinęs G. Neniškis.
Jo teigimu, ryte į Bangų gatvę autobusas atvyksta 7.15 val. Iki 8 val. kitais autobusais visi norintieji laiku pasiekia reikiamas įstaigas. „Mūsų pastebėjimu, daugiau problemų kyla dėl grįžimo. Pavyzdžiui, tėvai rytais vaikus atveža savo transportu, o grįžti, žinoma, patogiau iš stoties – ten yra daugiau ką veikti. Bangų gatvėje išties kartais tenka ilgiau palaukti paviljone, nes autobusas kursuoja kas valandą ar dar rečiau“, – pastebėjo jis.
Klausimas politinis
G. Neniškis patvirtino, kad buvo eksperimentuota maršrutą nukreipiant į stotį. „Tačiau pavasarį pastebėjome, kad keleivių sumažėjo. Darėme prielaidą, kad ne visiems patogus sustojimas stotyje. Pavyzdžiui, Sendvario seniūnijoje pro tas pačias teritorijas kursuoja ir 26 maršrutas, kuris sustoja Atgimimo aikštėje. Jį ėmė rinktis ir Slengių, Gindulių gyventojai. Tai reiškia, kad žmonėms sustojimas centre patogesnis. Lygiai taip pat ir Bangų gatvė kai kam yra patogesnė“, – įsitikinęs jis.
Ar 25-asis maršrutas išvis pasiteisina? G. Neniškio teigimu, priemiestiniai maršrutai pelno tikrai neneša, tačiau juos organizuoti yra savivaldybių reikalas. „Iš Jokūbavo, taip pat nuo Plikių autobusas didelę atkarpą važiuoja nesustodamas, nes nėra stotelių. Tik nuo Baukštininkų tankiau driekiasi gyvenvietės. Tokiu transportu dažniausiai važiuoja tie, kurie neturi kitos galimybės susisiekti su Klaipėda“, – priminė jis.
Esą pagrindinis Klaipėdos miesto tikslas – tankinti priemiestinių autobusų kursavimo laiką, taip sudaryti patogias sąlygas keleiviams ir sumažinti iš priemiesčio važiuojančių automobilių srautą.
Tai jau pateisino 23 ir 24 maršrutai (iš Žaliojo slėnio ir Karklės), kurie į uostamiestį kursuoja po kartą ar du kartus per valandą.
„25-ojo maršruto problemą žinome. Buvo organizuotas pasitarimas, tačiau mes esame tik technikai. Klausimas politinis, ir kaip Klaipėdos rajono politikai nutars skirstyti finansavimą, mes taip ir vykdysime“, – teigė G. Neniškis.
- 2011 m. Klaipėdos rajono savivaldybė maršruto organizatoriams sumokėjo apie 62 000 Lt dotacijų, šiemet per 10 mėnesių – jau 43 560 Lt.
Rašyti komentarą