Jei elektroninės bilieto sistemos rangovai įvykdys taikos sutartyje su uostamiesčio savivaldybe ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) numatytus įsipareigojimus, dar šį mėnesį 18-oje stotelių įrengtos informacinės švieslentės turėtų pradėti rodyti ne "pieno riebumą", o realų autobusų važiavimo laiką.
Prireikė teismo
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad kiekviename autobuse yra įrengti spausdintuvai, kurie turėtų vykdyti bilietų išdavimo funkciją ir taip palengvinti darbą vairuotojams bei autobusuose parduodamų bilietų apskaitą, bet jie iki šiol neveikia. O iš 18 stotelėse įrengtų informacinių švieslenčių aštuonios iš viso nefunkcionuoja. Visose kitose pateikiamas netikslus autobusų atvykimo laikas.
Neradus kompromiso su rangovu - konsorciumu, sudarytu iš Lietuvoje veikiančios UAB "Atea", lenkų "Sygnyt S.A." ir slovakų "Emtest a.s." - Klaipėdos savivaldybė dar 2011-ųjų lapkritį kreipėsi į teismą, kad jis įpareigotų pašalinti bent jau akivaizdžius trūkumus.
PRISIKELS. Šie šalia autobusų vairuotojų įrengti aparatai jau netrukus turėtų pagaliau pradėti vykdyti savo tiesioginę funkciją - spausdinti bilietus.
Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Šių metų birželio 20-ąją Klaipėdos apylinkės teismas savo nutartimi patvirtino taikos sutartį, pagal kurią visos šalys pasidalino darbais, kad autobusuose įrengti aparatai būtų "fiskalizuoti ir įregistruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje". Taip pat sutarta, jog bus sutvarkytos aštuonios neveikiančios švieslentės, o likusios rodys faktinio autobusų judėjimo laiką, kuris nuo realybės negali skirtis daugiau kaip 30 sekundžių.
Švieslentės dar laukia
Pasak KKT vadovo Gintaro Neniškio, techniniai spausdintuvų klausimai jau sprendžiami, o švieslentės kol kas dar nesutvarkytos. Kadangi iki įsipareigojimams įgyvendinti skirto termino dar liko apie tris savaites, G. Neniškis tikisi, jog bus sutvarkytos ir švieslentės.
"Pagal optimistinį scenarijų pirmieji bilietų spausdinimo aparatai turėtų pradėti veikti jau kitą savaitę priemiestiniuose 25, 26 ir 28 maršrutuose. Jiems teikiamas prioritetas, nes čia dauguma bilietų yra perkama būtent autobusuose. Kadangi aparatai yra susieti sistema, tai leis turėti tikslius duomenis, kurioje stotelėje bilietas buvo parduotas, ir mes turėsime gana išsamų vaizdą apie keleivių srautus kiekvienoje maršruto vietoje", - sakė G. Neniškis.
Vėliau aparatai turėtų pradėti veikti ir visuose kituose autobusuose. Pasak KKT vadovo, jei uostamiesčio savivaldybės ginčas su Vyriausybės atstove Klaipėdos apskrityje baigsis tuo, jog autobusuose vėl turės būti pardavinėjami vadinamieji lengvatiniai bilietai, aparatai galės spausdinti ir juos.
Istorija
Valstybės kontrolė dar 2011-ųjų spalį pranešė nustačiusi, kad el. bilieto projektas Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje plėtojamas netolygiai ir nenuosekliai.
"Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų savivaldybėse elektroninio bilieto sistemų diegimo ir plėtros darbų per septynerius metus taip ir nepavyko baigti. Elektroninio bilieto projektui jau išleista 33,87 milijono litų, iš šios sumos nenaudota įrangos už 2,9 milijono litų. Prognozuojama, kad kaštai dar gali augti iki 41,55 milijono", - tada aiškino valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.
Klaipėdai išleista dalis siekia apie 2,7 mln. litų.
Konstatuota, kad savivaldybės el. bilieto sistemas kūrė vadovaudamosi savo vizija ir europinių fondų paramos sutarties reikalavimais, tačiau nepakankamai kontroliavo, kaip siekiama galutinių rezultatų, kaip valdoma įranga, kitas informacinis turtas. Nors el. bilieto sistemos turėjo leisti Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose naudotis tuo pačiu bilietu, jos taip ir liko nesuderintos.
Rašyti komentarą