Teigiantys nukentėję nuo uostamiestyje veikiančios agentūros "Nuoma plius" klaipėdiečiai negali patikėti, kad teisėsauga nepažaboja ne pirmus metus keistokais metodais dirbančių žmonių.
Tuo metu agentūros vadovė Ina Gaižutienė aiškina nedaranti nieko neleistino.
"Mes esame tarpininkavimo agentūra. Ir sutartyje numatyta, kad mes tik įsipareigojame informuoti apie nuomojamus butus, bet neįsipareigojame apgyvendinti. Mes - ne "Hilton" viešbutis", - visus kaltinimus neskaidria veikla atremia verslininkė.
Suviliojo maža kaina
Rugsėjo pradžioje naršydama skelbimų portaluose klaipėdietė Lina (pavardė redakcijai žinoma - Aut. past.) pasakojo aptikusi skelbimą, kuriame siūlomas patrauklus butas už gana padorią kainą - 300 litų.
"Pasiūlymas labai suviliojo. Kai paskambinau skelbime nurodytu telefonu, atsiliepusi moteris patikino, kad butas laisvas, tačiau norint jį išsinuomoti reikia ateiti į agentūrą, įsikūrusią Taikos pr. 42, ir pasirašyti sutartį. Tuomet aš labai aiškiai pasakiau, kad man nereikia agentūros paslaugų ir mane domina tik šis konkretus butas", - pradėjo pasakoti Lina.
Visgi, pasak jos, kadangi agentūros "Nuoma plius" atstovė minėjo, jog jų paslaugos, sudarant sutartį, kainuoja 150 litų, Lina sutiko sumokėti šią sumą vien už tai, kad gautų pageidaujamo buto savininko kontaktą.
"Kadangi pati tuo metu negalėjau nuvykti, į agentūrą nusiunčiau vyrą. Jis pasirašė su agentūra sutartį ir sumokėjo 100 litų pradinį įnašą. Už tai agentūros darbuotoja davė ne tik to buto, kuris domino, savininko telefoną, bet pridėjo sąrašą kitų nuomotojų adresų ir telefonų", - pasakojo klaipėdietė.
Agentūrai telefonų nedavė
Deja, gana nepigiai gautas "laimikis" nenudžiugino. Anot pašnekovės, paskambinus nurodytu telefonu, atsiliepė moteris ir, išgirdusi, kad skambinama dėl buto nuomos, nieko nesakiusi numetė telefono ragelį ir tą vakarą daugiau į skambučius nebeatsakė.
"Prisiskambinti pavyko tik kitą rytą. Atsiliepusi moteris nuoširdžiai papasakojo, kad ji buvo palikusi savo mobilųjį telefoną pas seną mamą ir ši vos neišsikraustė iš proto, kai visą vakarą skambino žmonės, teiraudamiesi, ar išnuomoja butą. Moteris mane patikino, kad ji nesikreipė į jokią agentūrą ir nenuomoja jokio buto. Esą skelbimą apie nuomojamą butą ji internete buvo įkėlusi prieš metus ir sėkmingai jį išnuomojo", - išgirdusi tokią informaciją Lina sakė supratusi, kad pakliuvo į aferistų pinkles.
Tuomet, įdomumo dėlei, ji paskambino dar keliais nurodytais telefonais iš sąrašo, kurį prie sutarties pridėjo agentūros "Nuoma plius" darbuotoja.
"Kai kurių telefonų iš viso niekas nekėlė, o kitais atsiliepę žmonės tikino nenuomojantys jokio buto arba jau seniai jį išnuomoję. Visi dievagojosi nesikreipę į jokią agentūrą ir nedavę jų darbuotojams savo kontaktų. Štai tuomet ir supratau, kad sumokėjome 100 litų už nieką. Neblogas "biznio" planas - pakanka, kad per dieną ateitų keli klientai, ir turi neblogą uždarbį", - verslo modeliu stebėjosi Lina.
"Taip dirba tik aferistai"
"Vakarų ekspreso" žurnalistai taip pat pabandė paskambinti moteriai, kurios neva nuomojamas butas ir tapo jauku Linai privilioti į agentūrą. Išgirdusi, kokiu klausimu skambiname, moteris sakė negalinti patikėti, kaip niekas nebaudžia tokių aferistų.
"Į jokią agentūrą nesikreipiau. Butą sėkmingai išnuomojau prieš metus ir jokių naujų nuomininkų neieškau. Negaliu patikėti, kad už nieko nevertą informaciją dar iš žmonių tokius pinigus lupa. Čia tik aferistai taip gali dirbti. Juk normali agentūra mokestį iš kliento ima tik tuo atveju, jei randa jam tinkamą butą", - svarstė nenorėjusi viešumos pensinio amžiaus moteris.
Mokestis negrąžinamas
Sutartyje, kurią Linos vyras pasirašė su agentūros "Nuoma plius" darbuotoja, nenurodytas nei agentūros pavadinimas, nei adresas. Tik rašoma, kad klientas prašo agentūros tarpininkauti dėl nuomos bei už tai pasižada sumokėti 150 litų.
"Mokestis yra vienkartinis ir negrąžinamas. Agentūra įsipareigoja klientui ieškoti būsto 20 kalendorinių dienų, bet neatsako už pokalbio rezultatus su nuomotojais. Jeigu klientas atsisako žiūrėti siūlomą butą, agentūra turi teisę daugiau paslaugų neteikti", - be kita ko, rašoma sutartyje.
KLIENTAI. Ieškoti būsto galima bet kokiais metodais, tačiau nesvarbu, kur skelbsitės savo skelbimą - internete ar ant stulpo, agentūrų darbuotojams tampate potencialiu klientu. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Taip pat paminėta, kad apie naujus pasiūlymus klientas bus informuotas SMS žinute.
"Kas iš tų jų pasiūlymų, jeigu jie negaliojantys arba visiškai neatitinkantys mano lūkesčių. Logiškai mąstant, atsikratyti klientu nėra sudėtinga - pakanka trijų asmenų šeimai pasiūlyti apžiūrėti bendrabučio tipo butelį su bendra virtuve ir, klientui atsisakius tai padaryti, sutartis nutrūksta, o sumokėti pinigai lieka. Neblogas darbo modelis", - negalėjo atsistebėti Lina.
Skundų - aibės
Tik po to, kai suprato esanti apmulkinta, klaipėdietė aptiko internete krūvą skundų dėl tos pačios agentūros veiklos. Internete besiskundžiantys žmonės pasakoja panašias istorijas, kaip pasirašė sutartį, sumokėjo pinigus, gavo sąrašą telefonų, kurie realiai yra niekiniai: butai seniai išnuomoti arba visai nenuomojami. Kai kurie skundų autoriai pastebi, esą šioje agentūroje dirbančios moterys dažnai keičia darbo vietą bei agentūros pavadinimą.
"Sveiki, dabar šita "šaraškinų" kontora persikėlusi adresu: Taikos pr. 42-1, Klaipėda. Prie durų firmos pavadinimas "Nuoma plius", o ant kvito - "Butų nuoma". Apgavikai totalūs", - piktinasi vieno skundo autorius.
"Ir mes nukentėjom, paėmė pinigus ir daugiau nieko. Kur reikia kreiptis? Tikrai reikia kažką daryti su ta agentūra, kiek galima plauti pinigus? Ir dar pasako, kad tu nieko nepadarysi, nes pasirašei sutartį ir su visomis sąlygomis sutikai", - antrina kitas.
"Aš tik vieno nesuprantu, kaip teisėsauga leidžia gyvuoti tokioms agentūroms, kaip "Butų nuoma"? Ar yra Lietuvoje teisėsauga, ar vien tik korupcija? Kaip tokios darbuotojos, kurios ima pinigus už orą, gali dirbti? Žmonės, prieš kreipdamiesi į agentūras, pirmiausia skaitykit internete komentarus ir nepakliūkit į tokias pinkles", - protina trečias.
Sulaukė keršto?
Savo nesėkmingą bendradarbiavimo istoriją su tos pačios agentūros darbuotojomis paviešinusi klaipėdietė Jolanta Cibulskienė įtaria net sulaukusi jų keršto.
"Internete atsirado skelbimas, kad Kaune nuomojamas butas ir parašytas mano telefono numeris. Tad dabar skambučių neatsiginu dieną naktį. Kas daugiau galėjo šitaip pasielgti?", - nemalonia situacija piktinosi J. Cibulskienė.
Šios klaipėdietės istorija kone identiška, kaip ir kitų besiskundžiančių minėtos agentūros veikla. Interneto skelbimų portale susiviliojusi nerealiai pigiai nuomojamu puikiu butu, ji taip pat prisiskambino į agentūrą "Nuoma plius" ir taip pat pasirašė sutartį, kad gautų telefono numerį bei sumokėjo vienkartinį mokestį.
"Aš bent prieš pasirašydama sutartį išsireikalavau, kad darbuotojos prie mano akių pačios paskambintų ir pasitikslintų, ar tikrai butas laisvas. Paskambino, davė man pačiai kalbėti. Moteris telefonu sakė, kad vakare galėsiu pasiskambinti ir apžiūrėti, bet vakare niekas telefono nebekėlė. O ryte, kai prisiskambinau, pareiškė, kad butas jau išnuomotas. Įtariu, kad jos turi moterį - tariamą buto savininkę, kuriai gali bet kada paskambinti ir imituoti pokalbį. Realiai jokio buto gali ir nebūti", - svarstė J. Cibulskienė.
Klaipėdietė kreipėsi net į policijos pareigūnus, bet esą šie patikino niekuo negalintys padėti - neva žmonės patys kalti, kad pasirašo tokias sutartis, kurios negarantuoja jokių paslaugų.
"Policija pinigų neišmušinėja"
Ant to paties kabliuko užkibęs Aurimas Šetkauskis taip pat įtarė, kad telefonais, kuriuos duoda agentūros darbuotojos, neretai atsiliepia ne butų savininkai, o juos imituojantys žmonės.
"Tokias išvadas man leidžia daryti tai, kad paskambinus skirtingais telefonų numeriais atsiliepė ta pati moteris, kalbanti lietuviškai, bet su rusišku akcentu. Iš 15 sąraše nurodytų butų nė vieno taip ir nepavyko apžiūrėti. Motyvai labai juokingi - pavyzdžiui, viena "buto savininkė" sakė negalinti to padaryti, nes lyja lietus. Paskui iš viso nebekėlė ragelio..." - nesėkmingas buto paieškas su agentūros "Nuoma plius" darbuotojų pagalba prisiminė A. Šetkauskis.
Pasak jo, kai jis suprato esąs apmulkintas ir nuėjo į agentūrą išsireikalauti pinigų, darbuotojos iškvietė policiją.
"Policijos pareigūnams išdėsčiau savo istoriją, o jie tik pasakė, kad pinigų neišmušinėja", - atsiduso A. Šetkauskis.
Pavargo nuo skundų
Agentūros "Nuoma plius" vadovė I. Gaižutienė neslėpė jau pavargusi nuo nepatenkintų klientų skundų, tačiau teigė nedaranti nieko neleistino.
Pasak jos, agentūros darbuotojos apie nuomojamus butus surenka informaciją iš skelbimų laikraščiuose, interneto portaluose, laiptinių skelbimų lentose etc.
"Mes tikrai tuos adresus patikriname. Be manęs, dirba dar trys darbuotojos, vienos iš jų pareiga - nuo 9 val. ryto patikrinti visus adresatus, ar butas dar nuomojamas. Jei ne - išbraukti ir įrašyti naujus", - darbo metodiką aiškino I. Gaižutienė.
Vadovės įsitikinimu, jei paskambinęs nurodytu telefonu žmogus išgirsta, kad butas jau išnuomotas, nebūtinai tai yra tiesa.
"Ir šiandien turiu per 20 nuomotojų, kurie tikrai nuomoja butą. Galite perskambinti ir patikrinti. Tačiau gali būti ir taip, kad iš tų 20 bus tokių, kurie sakys iš viso nieko nenuomojantys, kiti sakys, kad seniai išnuomojo. Daugelis taip sako, nes nemoka mokesčių. Reikia dar mokėti kalbėti su žmonėmis. Yra tokių, kurie nenori nuomoti per agentūrą, nes bijo mokesčių. Kartais patariame savo klientams paskambinus nesakyti, kad telefono numerį gavo iš agentūros", - aiškino I. Gaižutienė.
Taip pat vadovė dievagojosi, esą kiekvieną nuomotoją informuoja, jog jo duomenis pateiks savo klientams.
"Jei žmonės su tuo nesutinka, mes jo neišbraukiame iš sąrašų, tik klientus perspėjame, kad šis nuomotojas nenori agentūros tarpininkavimo. Negaliu patikėti, kad mus kaltina, jog turime fiktyvius nuomotojus. Kam mums fiktyvūs, jei realių netrūksta? Sutinku, pastaruoju metu konfliktų kyla. Tie žmonės, kurie ieško butų, jau ateina pas mus su problema - jie neturi kur gyventi. Bet mes ne dievai ir negalime visų apgyvendinti taip, kaip jie nori: pigiai, greitai ir prie "Akropolio", - kalbėjo I. Gaižutienė.
"Gali kreiptis"
Perpasakojus telefonu susidariusią situaciją, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis specialistas viešiesiems ryšiams Vitas Jonas Ūsas svarstė, esą vargu ar tokiais atvejais jo atstovaujama tarnyba vartotojams gali kuo padėti.
Tačiau kai patikslintus klausimus nusiuntėme raštu, atsakymas buvo toks: "Vienareikšmiškai atsakyti į Jūsų klausimus dabar negalime, nes reikia žinoti ir išnagrinėti visas aplinkybes. Vartotojai dėl galimo savo teisių pažeidimo gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir jų prašymai būtų nagrinėjami neteismine ginčų sprendimo tvarka".
Rašyti komentarą