Judresnėse gatvėse - pėsčiųjų saugumo salelės

Judresnėse gatvėse - pėsčiųjų saugumo salelės

Praėjusiais metais neapsiėjus be pėsčiųjų žūčių Klaipėdoje, miesto Kelių policijos pareigūnai pateikė savivaldybei siūlymus, ką būtų galima padaryti gerinant eismo saugumo situaciją.

Uostamiesčio savivaldybės Miesto ūkio departamentą pasiekė Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro siūlymai imtis įvairių eismo saugumo priemonių gatvėse.

Dauguma jų susiję su pėsčiųjų saugumu. Esminis toks - pareigūnai kai kuriose gatvėse, kur yra po dvi ar tris eismo juostas kiekviena kryptimi, norėtų matyti vadinamąsias pėsčiųjų saugumo saleles.

Net tris jų policininkai siūlo įrengti Smiltelės gatvėje - perėjose ties "Smeltės" progimnazija, ties "Sodros" pastatu bei ties "Berželio" autobusų stotele.

Saugumo salelės galėtų atsirasti ir Taikos prospekte - dabartinėje perėjoje ties "Saturno" prekybos centru ir perėjoje ties Bijūnų gatve, taip pat Sausio 15-osios gatvėje - ties Birutės gatve ir ties Rumpiškės gatve. Be to, pastarojoje vietoje siūloma pačią perėją perkelti 5 metrus toliau nuo sankryžos.

Tokios pačios salelės taip pat pageidautinos Naujojo Sodo gatvėje ties viešbučiu "Amberton Klaipėda" ir Minijos gatvėje ties Rusijos Federacijos konsulatu.

Kitas svarbus siūlymas - perėjose įrengti kryptinį apšvietimą, leisiantį artėjančių automobilių vairuotojams anksčiau pastebėti per gatvę einančius žmones.

Tokia naujovė siūloma Smiltelės gatvės perėjoje ties "Berželio" stotele, Statybininkų prospekte ties E. Balsio menų gimnazija ir ties Gedminų gatve, Debreceno gatvėje ties 46-uoju namu ir "Iki" parduotuve, Taikos prospekte ties Naujakiemio, Debreceno gatvėmis ir "Pempininkais", Sausio 15-osios gatvės perėjose ties Bijūnų ir Rumpiškės gatvėmis, Herkaus Manto gatvėje ties M. Mažvydo alėja, I. Simonaitytės biblioteka ir Senamiesčio pirminės sveikatos priežiūros centru.

Be to, Debreceno gatvėje, pareigūnų nuomone, turėtų būti atnaujinti greičio slopinimo kalneliai. Smiltelės gatvėje, ties sankryža su Pietine gatve, žadama uždrausti sustoti ir stovėti automobiliams.

Šilutės plente, perėjoje ties "Arsenalu", siūloma išmontuoti du pėstiesiems skirtus šviesoforus, nes jie esą klaidina žmones.

O štai Gedminų gatvė sulaukė išties revoliucinio pasiūlymo - naikinti visus šviesoforus.

"Čia jie paseno ir techniškai, ir morališkai. Vietoje reguliuojamų pėsčiųjų perėjų siūlome įrengti iškiliąsias perėjas, o maksimalų leistiną greitį visoje gatvėje riboti iki 30 km/h. Šios priemonės į mokyklas einančių vaikų saugumą užtikrintų ne prasčiau nei šviesoforai, kurių signalų eismo dalyviai dažnai net nemato", - įsitikinęs Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.

Tiesa, miesto valdininkai tokioms radikalioms permainoms dar nesubrendo.

"Šviesoforų sistema Gedminų gatvėje veikia, visi jau priprato, todėl viską griauti būtinybės nėra. Yra tikrai blogesnių vietų, kuriose reikėtų imtis eismo saugumo gerinimo priemonių", - "Vakarų ekspresui" pakomentavo savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Dideliu entuziazmu jis netryško ir kalbėdamas apie pareigūnų siūlymas naujoves perėjose.

"Yra taip, kad policininkų pasiūlytos perėjos, kuriose būtų galima įrengti saugumo saleles ar kryptinį apšvietimą, nesutampa su perėjomis, kuriose gerinti padėtį siūlo Klaipėdoje viešėjusi speciali Lietuvos automobilių kelių direkcijos komisija.

Kiekviena institucija padėtį mato skirtingai, todėl rytoj sėsime su pareigūnais prie stalo ir viską aptarsime. Kovo pabaigoje bus skirstomos Kelių priežiūros programos lėšos, dalį jų būtų galima panaudoti ir perėjoms. Tiesa, ne visoms, o keletui", - teigė L. Dūda.

 

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder