Ši rūšis bilietų branginama ne tik todėl, kad būtų užlopytos skylės miesto biudžete, bet ir tam, kad kuo daugiau keleivių rinktųsi elektroninius bilietus.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijoje apibendrinus 9-ių šių metų mėnesių pajamas ir išlaidas bei preliminariai įvertinus galimus kitų metų pokyčius apskaičiuota, kad kitais metais Všį "Klaipėdos keleivinis transportas" sąnaudos turėtų išaugti 5 proc. ir tai sudarytų 1,8 mln. litų.
"Kitaip tariant, miesto biudžete gali atsirasti tokio dydžio skylė. Yra keletas variantų, kaip tą skylę užlopyti. Reikia išsirinkti tinkamiausią", - sakė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.
Pasak jos, būtų galima tuos 1,8 mln. litų skirti kaip tikslinę dotaciją iš savivaldybės biudžeto, bet skaičiuojama, kad kitais metais vien kompensacijoms už keleivių vežimą gali tekti išleisti kone 17 mln. litų.
Kitas būdas - visų bilietų rūšių tarifus didinti 5-9 proc. Tačiau tokiu atveju išaugtų kompensacijos už keleivių vežimą.
Todėl Klaipėdos miesto tarybos kolegijai bus siūlomas ir trečias variantas - padidinti miesto autobusų popierinių bilietų tarifus 20 centų, nekeičiant terminuotų ir elektroninių kartinių bilietų kainų.
Priėmus šį sprendimą spaudos kioskuose popierinis bilietas kainuotų 2,20 Lt, o autobuse jį būtų galima įsigyti už 2,60 Lt. Dabar atitinkamai šie bilietai kioske kainuoja 2 Lt, autobuse - 2,40 Lt.
"Šis variantas mums taip pat yra priimtiniausias. Mes dalyvavome kartu su Vilniumi ir Kaunu įgyvendinant elektroninio bilieto projektą. Jau iš pat pradžių buvo nuostata, kad popierinių bilietų ateityje turi nebelikti. Tad šis kelias - ekonominėmis priemonėmis mažinti popierinių bilietų dalį - mums priimtinas", - sakė VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovas Gintaras Neniškis.
J. Simonavičiūtė neslėpė, jog net ir padidinus popierinių bilietų kainas sausiems išlipti iš balos nepavyks ir dalis miesto biudžeto vistiek nukentės.
Be kita ko ji priminė, kad Kaunas ir Vilnius popierinių bilietų jau atsisakė.
"Savivaldybės administracija siekia, kad viešasis transportas apimtų kuo didesnę miesto dalį ir kuo daugiau žmonių važinėtų miesto autobusais. Kuo daugiau automobilių mieste, tuo daugiau reikia investuoti į infrastruktūrą. O kai bus uždarytas Pilies tiltas ir tik viešasis transportas galės važiuoti Biržos tiltų, manau daugelis rinksis šią transporto priemonę, nes matys, kad taip miestą pravažiuoti galima greičiau, nereikia ir to savo kibiro", - kalbėjo J. Simonavičiūtė.
Planuojama, kad parengtą sprendimo projektą dėl popierinių bilietų kainų didinimo uostamiesčio politikai svarstys gruodį. Jei jie tam pritars, kainos kilti turėtų nuo sausio 1-os dienos.
Paskutiniai pakeitimai šioje srityje buvo atlikti pernai, kai nuo šių metų sausio 1-os d. terminuotų bilietų kainos buvo sumažintos 7-30 proc.
Rašyti komentarą