"Mikriukams" - valdžios ultimatumas

"Mikriukams" - valdžios ultimatumas

Dalį uostamiesčio maršrutinių taksi į bendrą bilietą nuo rugsėjo 3-iosios integruojanti Klaipėdos valdžia tvirtina, kad baigiasi laikai, kai į įvairius šių vežėjų daromus pažeidimus buvo žiūrima pro pirštus. Jei situacija negerės, įmonėms žadama atimti licencijas. Toks sprendimas iš viso užkirstų kelią užsiimti bet kokia keleivių vežimo veikla.

Uostamiesčio savivaldybė trečiadienį informavo apie tai, kokių rezultatų pasiekė iš įvairių institucijų sudaryta darbo grupė, besiaiškinusi, kaip maršrutinių taksi įmonės ir darbuotojai laikosi teisės aktų reikalavimų.

Nusižengia visi

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Viačeslavo Karmanovo teigimu, pažeidimų aptikta visų maršrutinių taksi įmonių veikloje.

"Buvo nustatytas 31 atvejis, kai keleiviams nebuvo duotas bilietas. 72 kartus vairuotojai nesilaikė nustatyto grafiko. Nors mikroautbusai turi būti laikomi specialiose aikštelėse, 150 kartų buvo užfiksuota, kad jie laikyti daugiabučių kiemuose. Daugiausia - 71 - pažeidimą padarė septintąjį maršrutą aptarnavusi UAB "Septintukai", - dėstė V. Karmanovas.

Anot jo, Mokesčių inspekcija savo ruožtu informavo, kad nuo pernai metų pradžios iki rugpjūčio buvo patikrintos 29 įmonės. Šešiolikoje buvo aptikta įvairiausių pažeidimų - neapskaitytos pajamos, nesaugomos kasos aparatų juostos, atlyginimai mokami vadinamuosiuose vokeliuose.

Pasak VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio, iki šiol nemažai įmonių deklaruodavo, kad visiems darbuotojams - nuo vairuotojų iki direktorių - būdavo mokamas 850 litų atlyginimas. Tuo metu dabar, kai buvo teikiamos paraiškos naujiems maršrutams aptarnauti, įmonės nurodo, kad vairuotojams mokės 1500-1900 litų algą, vadybininkams - 2400-2800, direktoriams - 3000-3700 litų.

Pasak V. Karmanovo, darbo grupė savivaldybės administracijos vadovei siūlo pradėti licencijų sustabdymo procedūrą penkioms bendrovėms - Šimkaus IĮ (aptarnaujančiai 15 maršrutą), V. Mažiko automašinų remonto įmonei, kurios keletas automobilių aptarnauja 9-ąjį maršrutą, UAB "Septintukai" (7-asis maršrutas), Anužio IĮ (5 ir 14 maršrutai) bei Averkino IĮ (2 maršrutas).

Žinia, 2, 5, 7, 11, 14 ir 15 maršrutų vežėjai (40 proc. visų dabar uostamiestyje važinėjančių maršrutinių taksi) jau buvo informuoti, kad nuo rugsėjo jie jau nebegalės teikti savo paslaugų, nes pradės funkcionuoti nauji maršrutai, kuriuose galios bendras bilietas. Tačiau savivaldybės administracijos direktorė Juditos Simonavičiūtė akcentuoja, kad šiems vežėjams niekas nedraudžia dirbti liekančiuose - 6, 8, 9 ir 10 - maršrutuose.

"Tačiau jei minėtosios įmonės per nustatytą laikotarpį nenurodys, ar pašalino nustatytus pažeidimus, jos neteks licencijos ir iš viso nebegalės užsiimti keleivių vežimo veikla", - teigė J. Simonavičiūtė.

Anot jos, minėtoji darbo grupė pirmą kartą parodė, kad įmanoma realiai ir kompleksiškai kovoti su įvairiais vežėjų daromais pažeidimais, tad taip bus elgiamasi ir ateityje.

Kiti jau integravosi

Tuo metu dalis kitų maršrutininkų nuo rugsėjo 3-iosios pereis dirbti į bendrojo bilieto sistemą ir pradės aptarnauti aštuonis naujus maršrutus ir dar vieną - 21-ąjį - atimamą iš didžiojo vežėjo.

KKT jau pasirašė sutartį ir gavo jos įvykdymo garantijas su dviem vežėjais - V. Mėlinavičiaus įmone (iki šiol aptarnaujančia 11-ąjį "mikriukų" maršrutą) ir UAB "Dešimtas maršrutas", sudariusia jungtinės veiklos sutartį su UAB "Vežesta".

V. Mėlinavičiaus įmonė veš keleivius pietinei miesto daliai skirtais trim naujais maršrutais - 2B (Jūrininkų prospektas - Debreceno g. - Vingio g.), 11A (BIG - Šernai) ir 20 (Smeltės kvartalas - Taikos pr. - Minijos g. - Smeltės kvartalas).

UAB "Dešimtas maršrutas" ir UAB "Vežesta" aptarnaus 2A (Sportininkų - Debreceno gatvės per Taikos prospektą), 13 (Sausio 15-osios, Tilžės, Mokyklos, Priestočio, Dariaus ir Girėno, Naujoji Uosto, Pilies gatvės), 14A (Senasis turgus - Tilžės turgus) ir 21-ąjį ("Akropolis"-"Ermitažas") maršrutus.

Dėl to, kas turėtų aptarnauti šiaurinėje miesto dalyje sukurtus du naujus maršrutus - 7 (Klaipėdos universitetinė ligoninė - Mazūriškės) ir 15A (Kalotė - Dubysos gatvė) dar sprendžiama, nes dėl gautų pretenzijų užsitęsė konkurso procedūros.

"Bet kokiu atveju nei Mazūriškės, nei Kalotė nuo rugsėjo 3-iosios neliks be susisiekimo. Jei nebūtų užbaigtos visos procedūros, šiuos maršrutus laikinai aptarnauti kuris nors kitas rinkos dalyvis", - teigė G. Neniškis.

Naujųjų maršrutų grafikai bei trasos jau yra skelbiamo KKT interneto puslapyje www.klaipedatransport.lt.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder