"Parengta ir teikiama visuomenei bei tikslinėms subjektams derinimui SGD terminalo poveikio aplinkai vertinimo ataskaita reiškia, jog jau yra baigiama koncepcinė projekto fazė. PAV turinį ir apimtį sudaro trys etapai: ataskaitos parengimas, visuomenės supažindinimas bei galutinio sprendimo gavimas", - sakė AB "Klaipėdos nafta" SGD terminalo direktorius Rolandas Zukas.
Poveikio aplinkai vertinimo tikslas buvo nustatyti, apibūdinti ir įvertinti galimą tiesioginį ir netiesioginį poveikį aplinkai (žmonėms, dirvožemiui, žemės gelmėms, aplinkos orui, vandeniui, klimatui, kraštovaizdžiui, biologinei įvairovei, materialinėms vertybėms ir nekilnojamosioms kultūros vertybėms bei šių aplinkos komponentų tarpusavio sąveikai); identifikuoti ir siūlyti priemones sumažinti planuojamos ūkinės veiklos neigiamą poveikį visuomenės sveikatai ir kitiems aplinkos komponentams ar šio poveikio išvengti; nustatyti ar planuojama ūkinė veikla ir jos poveikis aplinkai leistini pasirinktoje vietoje.
Iškeltiems tikslams įgyvendinti PAV buvo suburtas ir vertinimą atliko įvairių sričių ekspertų kolektyvas, kurį sudaro apie dvi dešimtis mokslininkų bei ekspertų. PAV dokumento apimtis sudaro 756 psl. ir jo priedai.
PAV dėl planuojamos ūkinės veiklos vertintos dvi galimos būsimo SGD terminalo vietos – ties Kiaulės nugaros sala ir Baltijos jūroje, ties Būtinge.
"PAV ataskaitoje įvertinus alternatyvų vertinimo ir palyginimo rezultatus nustatyta, jog SGD terminalo veiklai optimaliausia vieta yra ties Kiaulės Nugaros sala", - sakė R. Zukas.
Vieši visuomenės supažindinimai su PAV ataskaita įvyks:
birželio 18 d., 17.30 val. – Klaipėdos miesto savivaldybėje, Liepų g. 11, savivaldybės posėdžių salėje;
birželio 19 d., 17.30 val. – Klaipėdos rajono savivaldybėje, Klaipėdos g. 2, Gargždai, posėdžių salė 1 a.;
birželio 20 d., 17 val. – Kretingos rajono savivaldybėje, Savanorių g. 29a, Kretinga, posėdžių salė 2 a.;
birželio 21 d., 17.30 val. – Palangos miesto savivaldybėje, Gintaro g. 33a, Palanga, tarybos posėdžių salė 1a.
Vytautas GRUBLIAUSKAS, Klaipėdos meras:
Sunku komentuoti nesusipažinus su visais argumentais, tačiau žvelgiant į retrospektyvą matyti, kad iki šiol visada netrūko argumentų, kodėl toks terminalas turi atsirasti šalia Kiaulės nugaros. Visgi labiausiai ruošiuosi gilintis ne į tokius argumentus, o į tuos, kurie yra nepalankūs šiai vietai ir palankūs kitoms alternatyvoms. Viešieji ataskaitos svarstymai ir bus skirti tam, kad faktais būtų paneigta arba ne tai, kas kelia didžiausias abejones ir baimes.
Tenka pripažinti, kad dabar entuziazmo dėl paramos Klaipėdai vykdant tokį projektą yra kur kas mažiau nei prieš prasidedant šioms procedūroms. Seimas priešrinkiminiame laikotarpyje yra labiau linkęs pakęsti nekonstruktyviose diskusijose nei svarstyti energetikos įstatymus bei Klaipėdai aktualius įstatymų pakeitimų projektus. Visgi bandysime per Klaipėdos atstovus Vyriausybėje ir Seime pasiekti, kad įvairių komisijų sudarymo peripetijos neužgožtų minėtųjų įstatymo pataisų priėmimo proceso.
Rašyti komentarą