Vakar Klaipėdoje su vienos dienos vizitu lankėsi pasaulinei moderniųjų jachtų regatai aplink pasaulį "Volvo Ocean Race" (VOR) atstovaujančios kompanijos "The Sports Consultancy" vykdantysis direktorius Robertas Datnowas. Lietuvos uostamiestyje jis atliko ir eksperto, ir konsultanto vaidmenį.
Iš Londono atvykęs ekspertas apžiūrėjo ir miestą, ir uostą. Jo tikslas - išsiaiškinti, ar Klaipėdos infrastruktūra atitinka regatos organizatorių lūkesčius, ar ji tinkama organizuoti tokį renginį, kiek Klaipėdos uostas gali būti įdomus pasauliui, didžiosioms ir garsiausioms pasaulio firmoms. Beje, R. Datnowas jau buvo susirinkęs duomenis apie Klaipėdą iš interneto, jį domino net tokie dalykai, kaip Klaipėdos ryšiai su Kinija.
VOR komisija šiuo metu renka uostus kandidatus VOR regatai, vyksiančiai 2014-2015 metais, priimti. Organizuojami inspekciniai vizitai į miestus, rengiami seminarai, diskusijos. Šių metų gruodžio pradžioje bus pateiktos pasirašyti regatą priimančio uosto sutartys. Beje, nepaisant to, ar Klaipėda taps regatą priimančiu uostu, ar ne, joje dalyvauti ketina Lietuvos jachta "Ambersail".
Vakar susitikime su R. Datnowu dalyvavo Klaipėdos meras V. Grubliauskas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, uosto dispečerinės viršininkas Aleksandras Kaupas, buriuotojų, turizmo įmonių atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys.
Svečias surengė beveik valandą trukusį pristatymą - parodė įspūdingus filmus apie regatą, papasakojo apie ekonominę naudą, kurią patiria regatą priimantys uostai ir regionai, kuriuos aplanko milijoniniai turistų srautai, suteikė informacijos apie pačias jachtas, dalyvaujančias šiame įspūdingame renginyje, akcentavo didžiulį organizacinį darbą, atliekamą ruošiantis regatai, pristatė jos rėmėjus.
Per 9 regatos mėnesius lenktynėse dalyvaujančios jachtos nuplaukia apie 72 tūkst. kilometrų ir aplanko maždaug 10 šalių uostus šešiuose žemynuose. TV reportažuose regata pristatoma daugiau nei 150 šalių per 70 nacionalinių ir regioninių televizijų. Pasaulio žiniasklaida stengiasi nušviesti regatą priimančius miestus, parodyti jų unikalumą bei kultūrą. Regatą priimančiame mieste būna VOR kaimelis, kuriam įrengti išleidžiama apie 3 milijonus eurų. Tačiau į uostą atvyksta minios žmonių, kurie išleidžia bent po 1 000 eurų, tad ir miestas, ir regionas gauna nemažai pajamų.
Turint omenyje visas išlaidas, reikalingas VOR regatos infrastruktūrai įrengti, renginiams organizuoti ir kt., Klaipėdos savivaldybė tokios naštos finansiniu atžvilgiu negalėtų pakelti. Tektų kreiptis pagalbos ir paramos į Vyriausybę.
"Tokio masto renginys - didžiulis iššūkis ne tik miestui, regionui, bet ir valstybei. Nemanau, kad klaipėdiečių ambicijos prisivilioti tokią pasaulinę regatą yra šūvis tuščiais šoviniais. Klaipėda pagal savo parametrus, pagal uosto infrastruktūrą, tokių renginių organizacinę patirtį turi visas galimybes 2015-aisiais organizuoti šios regatos finišą. Dėl to niekam neturėtų kilti abejonių", - sakė Klaipėdos meras.
Pasak jo, Klaipėda kasmet rengia Jūros šventę, kuri pritraukia mažiausiai pusę milijono žiūrovų, panašiai kaip ir VOR priimančiuose uostuose. V. Grubliauskas atkreipė dėmesį, kad VOR regatos priėmimo organizavimo nauda nėra tiesioginė grąža pinigais į miesto ir valstybės biudžetą. Pasak uostamiesčio mero, didžiausia nauda - Lietuvos valstybės ir Klaipėdos uosto garsinimas pasaulyje labai plačiais mastais.
Tačiau meras nemano, kad laimėti konkurencinę kovą tarp 26 pasaulio uostų, tarp kurių yra keliolika Europos uostų, bus lengva. Pasak jo, iniciatyvumo, novatoriškumo reikės parodyti labai daug, organizacinis komitetas turės dirbti labai aktyviai.
SUSITIKIMAS. Susitikime su ekspertu iš Londono Klaipėdos miesto ir uosto valdžios atstovai tikino jį, kad Lietuvos uostamiestis turi visas galimybes priimti pasaulinę regatą.
Rašyti komentarą