Politikai palaimino vairuotojų apiplėšimą

Politikai palaimino vairuotojų apiplėšimą

Uostamiesčio politikai neišgirdo eilinių klaipėdiečių balso ir patvirtino naują automobilių statymo Klaipėdos miesto centre tvarką, pagal kurią nuo kitų metų sausio 1-osios teks mokėti ir už automobilių laikymą kiemuose bei vadinamojoje mėlynojoje zonoje.

Kiemuose pastatytiems automobiliams galios toks pat valandos tarifas, kaip ir gatvėse: raudonojoje zonoje - trys litai už valandą, geltonojoje zonoje - du litai. Tiesa, daugiabučių gyventojai ir būstų nuomininkai, turintys raštiškas nuomos sutartis, turės teisę vieną automobilį po langais laikyti tik už penkių litų mokestį per metus, o leidimą antrajam galės įsigyti už 250 litų.

Taip pat pabrangintas automobilių laikymas žaliojoje zonoje, Melnragės ir Girulių automobilių stovėjimo aikštelėse. Jose už valandą reikės mokėti po litą, arba 10 litų už visą dieną.

Įvesta ir naujovė - nustatytos kelios vadinamosios mėlynosios zonos, kuriose į senamiestį atvykę klaipėdiečiai automobilius galės pastatyti pigiau - po litą už dvi valandas. Iki šiol tose aikštelėse (ties piliaviete, buvusios Vydūno mokyklos kieme Daržų gatvėje, ties Jono kalneliu, Turgais aikštėje ir kt.) klaipėdiečiai automobilius galėjo lakyti nemokamai.

Socializmo saulėlydis

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės teigimu, naujoji tvarka sureguliuos transporto srautus, sukurs švarią aplinką bei paskatins klaipėdiečius mieliau naudotis viešuoju transportu. "Jei Klaipėdoje būtų idealiai išplėtota viešojo transporto sistema ir į bet kurią miesto vietą būtų galima nuvykti autobusu, tokio tvarkos nereikėtų kurti. Parkavimo apmokestinimas yra srautų reguliavimo procesas. Reikia pamiršti, kad transporto priemonės labiausiai teršia aplinką", - apmokestinimo motyvus vardijo administracijos direktorė.

Anot J. Simonavičiūtės, socializmas, kai viskas buvo nemokama, baigėsi. "Ateityje, jei matysime poreikį ir gyventojai išreikš pageidavimą, tokią pačią tvarką patvirtinsime ir pietinei miesto daliai", - iš tribūnos žadėjo J. Simonavičiūtė.

Kosmetinės lengvatos

Rinkliavą administruojančios viešosios įstaigos "Klaipėdos kleivinis transportas" direktorius Gintaras Nenišks aiškino, kad šiuo metu gatvėse ir aikštėse jau įsivyravo tvarka, o kiemuose tebėra chaosas. "Gatvėse automobilius statantieji jau drausmingai moka rinkliavas. Tačiau jos vengiantieji automobilius grūda į kiemus, stato ant žaliosios vejos, ant šaligatvių. Pastarųjų mūsų kontrolieriai negali jų bausti, ar reikalauti sumokėti rinkliavą, kadangi senoji tvarka to nenumat4. Naujoji tvarka turėtų sureguliuoti šias dviprasmybes", - kalbėjo G. Neniškis.

Jis taip pat paaiškino, kad kosmetiškai sumažintos komercinių leidimų kainos. Geltonojoje zonoje metinis leidimas kainuos 1000 litų (kainavo 1200 Lt), o raudonojoje - 2000 (kainavo 2400 Lt). Be to, įvedamas ir užmaršumo mokestis. Kontrolieriai neskirs administracinių baudų kelioms minutėms paliktų automobilių vairuotojams, jei jie nespėjo susimokėti rinkliavos. Užtat grįžę turėtų sumokėti už visą dieną.

Verslininkai skundžiasi

Patvirtintąja tvarka labai nepatenkinti ne tik užmiestyje gyvenantys, o dirbti į Klaipėdą atvykstantys piliečiai, bet ir uostamiesčio senamiesčio verslininkai, kurie skundžiasi dėl apmokestinimo prarandantys nemenkas pajamas. Pasak Klaipėdos senamiesčio verslininkų sąjungos pirmininkės Loretos Beržinskienės, apmokestinti automobiliai taip pat teršia aplinką bei sudaro transporto spūstis. "Mes pageidautume vienodų verslo sąlygų su geltonojoje zonoje dirbančiais verslininkais. Tegu sulygina parkavimo rinkliavas bei iš atvažiuojančiųjų į senamiestį rinkliavos nereikalauja nuo 17 valandos", - siūlė verslininkų atstovė.

Jos teigimu, dabar į senamiestį nevažiuojama todėl, kad netoliese yra pastatytas milžiniškas prekybos centras, į kurį atvažiavę pirkėjai automobilius gali lakyti nemokamai.

Nedidelę išlygą pasiūlė liberalcentristas Rimantas Taraškevičius. Pagal jo pasiūlymą, savivaldybės administracija iki spalio 1 d. įpareigota parengti tvarką, pagal kurią nemokamus leidimus automobiliams laikyti turėtų teisę įsigyti ir senamiestyje registruotą turto vienetą turintys verslininkai.

Apgauti klaipėdiečiai

Pasak konservatoriaus Arūno Barbšio, siekdami surinkti kuo daugiau mokesčių valdantieji liberalai ir jų koalicijos partneriai pamiršo įvedant rinkliavą duotus pažadus už surinktas lėšas įrengti naujas nemokamas automobilių laikymo aikšteles. "Tiesiai šviesiai pasakykime, kad mes klaipėdiečius apgavome ir neketiname vykdyti savo pažadų", - karščiavosi A. Barbšys.

J. Simonavičiūtė teisinosi, kad savivaldybė buvo parinkusi net tris vietas senamiesčio prieigose, kuriose ketino statyti aikšteles. tačiau nė vienos jų nepatvirtino Kultūros vertybių apsaugos departamentas. "Supraskime, kad senamiestis yra jautrioje istoriniu požiūriu vietoje, todėl šiai teritorijai galioja griežtesni reikalavimai", - neveikimo priežastį įvardijo J. Simonavičiūtė.

Beje, ketvirtadienį į darbą merą Vytautą Grubliauską tarnybiniu automobiliu atvežė savivaldybės vairuotojas. Buvęs meras R. Taraškevičius bei buvęs vicemeras Vytautas Plečkaitis, abu šį rudenį sieksiantys Seimo nario mandato, atvykę į Tarybos posėdį savo nuosavus automobilius pastatė vidiniame savivaldybės kiemelyje, kuriame nereikia mokėti.

Jau rašėme, kad patys uostamiesčio politikai, vicemeras bei Tarybos nariai, atvažiavę iki savivaldybės administracijos, savo automobilius laiko uždarame kieme, kuriame už stovėjimą nereikia mokėti.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder