Uosto direkcija bylinėsis su Viešųjų pirkimų tarnyba

Uosto direkcija bylinėsis su Viešųjų pirkimų tarnyba

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ketina bylinėtis su Viešųjų pirkimų tarnyba. Galimas daiktas, pastaroji labiau paiso ne valstybės interesų, o privačių statybos kompanijų ambicijų. Dėl nepagrįstų skundų direkcija negali baigti rekonstruoti kai kurių krantinių uoste.

Bendra Uosto direkcijos investicijų suma įgyvendinant krantinių rekonstrukciją LKAB "Klaipėdos Smeltė" nuomojamoje teritorijoje - apie 100 mln. Lt. Šiuo metu liko jau nedaug darbų, kuriems reikia mažiau nei penktadalio minėtos sumos, tačiau dėl skundų darbai stabdomi.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) panaikino vieną Uosto direkcijos skelbtą konkursą dėl 90-96 krantinių, kuriomis naudojasi "Klaipėdos Smeltė", rekonstrukcijos. Tąkart konkursą apskundė UAB "Klaipėdos hidrotechnika" ir bendrovė "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft". Po kurio laiko Uosto direkcija paskelbė kitą konkursą, jis ir vėl buvo apskųstas. VPT konkursą sustabdė iki tol, kol išanalizuos direkcijos dokumentaciją. Dokumentai buvo pateikti per dieną, jie buvo patikrinti ir gautas atsakymas, jog viskas gerai.

Tačiau Uosto direkcija kreipėsi į teismą dėl VPT veiksmų, pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, todėl, kad VPT nenurodė, kodėl sustabdė procedūras. "Be motyvų tarnyba negalėjo sustabdyti procedūrų. Ji turėjo matyti kokį nors pažeidimą, jį įvardinti ir tik tada sustabdyti. Mes bylinėsimės Administraciniame teisme, nors pati VPT pripažino, kad viskas gerai, galima tęsti procedūras dėl 90-96 krantinių statybos darbų rangovų parinkimo", - sakė E. Gentvilas.

Uosto direkcijos vadovui apmaudu, kad kartais labiau įsiklausoma į suinteresuotų skundikų skundus. Minėtas krantines nuo 2006 m. rekonstravo konsorciumas, kurį sudarė "Klaipėdos hidrotechnika" ir "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft". Kai šios bendrovės buvo kviečiamos atlikti papildomus darbus minėtose krantinėse 2009 m. rugpjūtį, pasiūlymų jos nepateikė. 2011 m. lapkritį jos vėl buvo pakviestos atlikti likusius darbus ir vėl nepateikė pasiūlymų, užtat skundė visas Uosto direkcijos procedūras. "Kadangi VPT leido tęsti procedūras, tikiuosi, daugiau pagrindo skųsti nebeturės", - sakė E. Gentvilas.

Pasak jo, šiuo klausimu "Klaipėdos Smeltės" savininkai parašė raštą Lietuvos ministrui pirmininkui ir paprašė susitikimo. Jie nesupranta, kaip gali Lietuvoje būti šitaip stabdomi procesai, kai Uosto direkcija turi pinigų, parengė projektą, organizuoja procedūras, o jai per rankas kerta kita valstybinė institucija - VPT.

Pernai lapkritį Uosto direkcijoje dirbo VPT atstovai ir tikrino jos vykdytus viešuosius pirkimus - 15 stambių ir keliasdešimt mažos vertės pirkimų. Verdiktas gautas praėjusią savaitę - Uosto direkcija vykdydama keliasdešimt pirkimų, kurių vertė beveik pusė milijardo litų, padarė tik vieną pažeidimą. Kadangi vykdant minėtus pirkimus reikėjo atlikti 1000 procedūrų, ir iš jų buvo pažeista tik viena, Uosto direkcijos vadovas labai pasidžiaugė savo darbuotojų profesionalumu.

VPT nurodytas vienintelis pažeidimas - reikėjo parinkti kitą pirkimo būdą dėl Klaipėdos viešojo logistikos centro steigimo galimybių studijos, kurią su partneriais atliko kompanija "Ernst &Young". VPT atstovų manymu, buvo parinktas neoptimalus arba pažeidžiantis įstatymą pirkimo būdas. Uosto direkcija pripažino neoptimaliai parinkusi pirkimo būdą, tačiau dėl kainos vis tiek buvo gerokai nusiderėta palyginti su planuota, t. y. studija nupirkta už 450 tūkst. Lt, o planuota skirti apie 700 tūkst. Lt.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder