Žvyro vežėjai sieks sunkesnių krovinių

Žvyro vežėjai sieks sunkesnių krovinių

Klaipėdos birių krovinių vežėjai kelia iniciatyvą, kad jiems būtų leista vežti sunkesnį krovinį. "Oro vežiojimas", anot jų, žlugdo verslą bei kelia apmaudą dėl diskriminacijos, mat, pavyzdžiui, vilkikams leidžiama bendroji masė yra didesnė.

Trečiadienį dėl šio rūpesčio į Klaipėdos miesto merą Vytautą Grubliauską kreipėsi dviejų bendrovių - "Viginda" ir "Transkomas" - atstovai.

Pasak UAB "Transkomas" vadovo Romualdo Račkausko, 2002-ųjų metų Susisiekimo ministerijos nutarimas, reglamentuojantis krovininio transporto priemonių bendrąją masę ir ašių apkrovimą, diskriminuoja vežėjus, gabenančius krovinius keturašiais savivarčiais.

"Kitoms transporto priemonėms leidžiama bendra masė yra 40 tonų, o keturašiams savivarčiams - 31-32 tonos. Varančiųjų ašių apkrovimas vilkikams - 11,5 tonos, keturašiams savivarčiams - tik 9,5 tonos", - lygino R. Račkauskas.

Anot jo, vežėjai priversti vežioti orą, nes vien pats savivartis sveria 15-18 tonų, o pagal gamintojų nurodytas technines charakteristikas, šios transporto priemonės galėtų vežti 25 tonas, t. y. bendroji masė gali siekti 40 t. Be to, pasak R. Račkausko, vežėjai ir mokesčius mokantys būtent pagal šį skaičių.

Gabenti krovinius per menkai įkrautais savivarčiais vežėjams nuostolinga, tačiau rizikuoti perkrauti jie taip pat negalintys - už šį pažeidimą, padarytą tris kartus, galima netekti licencijos. Baudos taip pat nemažos - pirmą kartą vairuotojui tenka suploti 500-700 litų, įmonei - 1500 Lt. Tikrinama dažnai.

"Vieną mano savivartį per tris savaites patikrino penkis kartus", - sakė R. Račkauskas.

V. Grubliausko teigimu, verslininkai kreipėsi šiek tiek ne tuo adresu - spręsti tokius klausimus esanti ne savivaldybės, o Seimo ir Susisiekimo ministerijos kompetencija. Meras taip pat prisiminė, jog jam dar būnant Seimo nariu panašią problemą sprendė miškovežių vairuotojai. Svarbiausias faktorius, dėl kurio ribojamas ašių apkrovimas - poveikis keliams.

Tačiau, anot vežėjų, kai kurios užsienio šalys jau didina ašių apkrovimą.

V. Grubliausko teigimu, vežėjai - ir ne dvi bendrovės, o visas šis segmentas - turėtų parašyti raštą susisiekimo ministrui su aiškia argumentacija, paminėti užsienio šalių patirtį. Meras pažadėjo patarpininkauti, kad raštas atsirastų ant ministro stalo, bet pozityvaus atsakymo garantuoti patikino negalintis.

Tačiau, anot jo, pakeisti nonsensą, kad vežėjai mokesčius moka pagal bendrą masę, nurodytą transporto priemonės parametruose, o ne pagal tai, kokia leidžiama, būtų privalu.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder