"Germanwings" pilotui siūlyta gultis į psichiatrijos ligoninę

"Germanwings" pilotui siūlyta gultis į psichiatrijos ligoninę

Prancūzijos Civilinės aviacijos saugumo tyrimų ir analizės biuras (BEA) sekmadienį paskelbė ataskaitą apie 2015 m. įvykusią "Germanwings" avialinijų lėktuvo katastrofą, informuoja "The New York Times".

Prancūzų turėjai rekomenduoja pasaulio aviacijos organizacijoms nustatyti naujas taisykles, pagal kurias gydytojai privalėtų įspėti atitinkamas institucijas apie keleivinių lėktuvų pilotų psichikos būklę tais atvejais, kai ši keltų grėsmę visuomenės saugumui.

2015 m. keleivinį lainerį "Airbus" sąmoningai Prancūzijos Alpėse sudaužęs antrasis pilotas Andrėjas Liubicas (Andreas Lubitz) pražudė 150 žmonių. Nustatyta, kad praeityje jis buvo gydytas nuo depresijos, o likus kelioms savaitėms iki nelaimės aplankė dešimtis gydytojų.

Tyrimo metu atskleista, kad vienas iš gydytojų A. Liubicą nukreipė į psichiatrijos kliniką iki lemtingo skrydžio likus kelioms savaitėms. Tyrėjai nustatė, kad nei vienas iš daugybės gydytojų, kuriuos aplankė A. Liubicas, nepranešė atitinkamoms institucijoms apie susirūpinimą keliančią jo psichikos būklę.

 

Anot BEA, "institucijos ar darbdavys negalėjo imtis veiksmų ir sutrukdyti vyrui pilotuoti lėktuvą", nes jis apie savo sveikatą neinformavo kitų žmonių.

Prancūzijos ekspertai teigia, kad pilotų sertifikavimo procedūros metu nesugebėta nustatyti A. Liubico keliamo pavojaus. Pasak Arno Dežardeno (Arnaud Desjardin), kuris vadovavo BEA tyrimui, A. Liubico simptomai tuo metu "prilygo psichozės epizodui". Tačiau ši informacija nepasiekė "Germanwings".

A. Dežardenas teigė, kad vienas iš faktorių galėjusių nulemti katastrofą buvo aiškių gairių trūkumas Vokietijoje galiojančiose taisyklėse, kada visuomenės saugumas svarbiau nei paciento teisė į privatumą. Dėl to, pasak jo, reikia aiškesnių taisyklių.

Nepaisant 150 žmonių pražudžiusio antrojo piloto veiksmų, tyrėjai nemano, kad reikėtų keisti su pilotų kabina susijusių taisyklių.

BEA tikina, kad svarbu apsaugoti pilotus nuo grėsmės, kad į jų kabiną gali veržtis užpuolikai. Dabartinėse pilotų kabinose įrengta kodų sistema, kad nepasikartotų 2001 m. rugsėjo 11 d. JAV vykę lėktuvų užgrobimai.

Anot A. Dežardeno, neįmanoma sukurti tokios užrakto sistemos, kuri vienu metu apsaugotų nuo pavojų sklindančių iš kabinos išorės ir iš jos vidaus.

Dauguma avialinijų ir už skrydžių priežiūrą atsakingų institucijų po Prancūzijos Alpėse įvykusios "Germanwings" nelaimės pakeitė taisykles ir dabar reikalauja, kad kabinoje skrydžio metu būtų bent du žmonės.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder