Paskelbtos preliminarios išvados dėl L. Kačynskio lėktuvo katastrofos

Paskelbtos preliminarios išvados dėl L. Kačynskio lėktuvo katastrofos

Tarptautinio aviacijos komiteto (TAK) atstovai trečiadienį per spaudos konferenciją Maskvoje pareiškė, jog balandžio 10 d. prie Smolensko įvykusios Lenkijos prezidento Lecho Kačynskio lėktuvo Tu-154 katastrofos priežastis nebuvo sprogimas, gaisras ar teroro aktas.

Štai kitos TAK techninės komisijos avarijos priežastims tirti preliminarios išvados:

- "Juodųjų dėžių" įrašai užfiksavo dviejų įgulai nepriklausiusių žmonių balsus, vienas iš jų tebėra neatpažintas. Ne įgulos narių balsus lėktuvo kabinoje savirašiai prietaisai užfiksavo, likus 16-20 minučių iki katastrofos.

- Lėktuvui ruošiantis tūpti, lakūnų kabinos durys buvo atidarytos. Galimo poveikio įgulai klausimas dar turi būti tiriamas.

- Tu-154 įgula laiku gavo informaciją apie orus ir atsarginius oro uostus.

- Užmezgus ryšį su Smolensko dispečeriais, šie įgulą informavo apie rūką bei blogą matomumą ir įspėjo, kad leistis nėra galimybių. Horizontalus matomumas sudarė 400 metrų, vertikalus - apie 50 metrų.

- Nustatyta, jog, likus 4 minutėms iki katastrofos, lėktuvo JAK-40 įgula, atskraidinusi į Smolenską lenkų žurnalistus, informavo prezidento lainerio įgulą, kad, jos nuomone, matomumas tesiekia 200 metrų.

- Iki šiol surinkta informacija leidžia daryti išvadą, kad lėktuvas buvo techniškai tvarkingas, turėjo 19 tonų degalų, kurių būtų pakakę ir skrydžiui į atsarginį aerodromą. Ekspertų nuomone, jo ankstyvojo įspėjimo sistema TAWS taip pat buvo techniškai tvarkinga. Pirmąjį įspėjimą PULL UP (aukštyn) ji davė, likus 18 sekundžių iki susidūrimo su žeme.

- Priešais Smolensko aerodromą yra griova, ten ir įvyko pirmasis susidūrimas. Nuo pirmojo smūgio į kliūtis žemėje - už 1100 metrų nuo tūpimo tako - iki mašinos sudužimo praėjo 5-6 sekundės, visos lėktuvo sistemos ir varikliai veikė, lėktuvas nesubyrėjo ore.

- Nustatytas tikslus katastrofos laikas - 10 valandų 41 minutė Maskvos laiku (9 valandos 41 minutė Lietuvos laiku).

- Smolensko aerodromo būklė prieš tragediją buvo tris kartus tikrinta, pastarąjį kartą - balandžio 5 d. Patikrų rezultatai leido daryti išvadą, kad jis gali priimti lėktuvus bet kokiu oru.

- Aerodromas Smolenske buvo taip pat pasiregęs priimti Lenkijos premjero Donaldo Tusko (Donald Tusk) ir Rusijos premjero Vladimiro Putino lektuvus balandžio 7 d., kaip ir L. Kačynskio lainerį balandžio 10 d.

- Tu-154 įgulai nebuvo rengiamos reguliarios pratybos, ji buvo sudaryta, likus kelioms dienoms iki lemtingojo skrydžio.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder