Akvarelės iš Dangės vandens

Akvarelės iš Dangės vandens

"Dangė yra daugiau nei Klaipėdos simbolis, tai istorinė miesto ašis, seniausias uostas. Šalia upės ir joje vyko svarbiausi miesto įvykiai ir dabar čia verda tikras ir unikalus uostamiesčio gyvenimas, kokio nepatirsi jokiame kitame mieste", - kalbėjo dailininkas Kęstutis Kazys Šiaulytis, vienas iš Klaipėdos akvarelės plenero "Indigo Navis" dalyvių.

K. K. Šiaulytis - žinomas spaudos dailininkas, žurnalistas jau pusę amžiaus kuriantis karikatūras, šaržus, iliustracijas, komiksus, koliažus, taip pat ir tekstus, kurie buvo publikuoti įvairiuose šalies spaudos leidiniuose. Šiuo metu menininkas gyvena ir kuria Vilniuje, tačiau jau keliasdešimt metų keliauja po Lietuvą ir akvarelėse, škicuose fiksuoja tuos vaizdus, kurie patraukia akį.

Klaipėdai menininkas prisipažino jaučiantis sentimentus. "Lietuvoje yra tik du miestai: Vilnius ir Klaipėda. Nenoriu įžeisti kitų, tačiau tokia mano nuomonė. Todėl, kad Vilnius yra sostinė, o Klaipėda - uostamiestis, kuris, sako, uždirba ketvirtį šalies biudžeto. Tačiau mano sentimentai Klaipėdai kyla ne dėl to. 1976-1977 metais gyvenau ir dirbau dailės mokytoju Plikiuose. Dažnai būdavau ir Klaipėdoje, nes bendradarbiavau su miesto laikraščiu "Tarybinė Klaipėda", gerai pažinau šį miestą, jo žmones. Uostamiestyje buvo surengta mano pirmoji karikatūrų paroda, kuri tada buvo labai garsi. Buvo išleistas ir jos katalogas. Dar seniau, 1972-aisiais, studijuojant Šiaulių pedagoginiame institute teko dalyvauti akvarelininkų plenere Klaipėdoje. Tada miestas buvo kitoks", - prisiminė pašnekovas.

Paklaustas, kuo, jo akimis, skiriasi tuometinė ar dabartinė Klaipėda ir kuri jam yra mielesnė, K. K. Šiaulytis nusijuokė: "Tik negalvokite, kad dabartinė. Aš esu romantikas.

Man labiau patiko tuometis miestas, kuris dar dvelkė senove, net kvapas miesto buvo kitoks, senove atsiduodantis. Senamiestis dar nebuvo pradėtas restauruoti. Paslaptingose, apgriuvusiose jo gatvelėse dar buvo galima aptikti senovinę kurpę ar puodą iš XIX amžiaus.

O paskui miestas ėmė gražėti ir viso to neliko", - nostalgiškai kalbėjo menininkas.

Vasara prie Dangės.

Akvarelininkas atviravo, kad pirmosiomis plenero dienomis Klaipėdoje jam buvo sunku pasirinkti, ką tapyti, tiek daug įspūdžių prisipildė mylimame uostamiestyje. "Klaipėdos senamiestis - unikalus. Lietuvoje kito tokio nėra, tad galėtum kiekvieną jo namą lieti, tačiau man pasirodė, kad tikrasis Klaipėdos gyvenimas verda upėje ir aplink ją. Saulė upę apšviečia iš vienos pusės ryte, iš kitos pusės vakare, mirguliuoja vanduo, zuja laivai ir žmonės, regis, ore tvyro šventiška, atostogų atmosfera. Čia pat ir miesto širdis - piliavietė, kuri sužadina prisiminimus, istorijos apmąstymus. Tad nusprendžiau parengti akvarelinių pasakojimų esė apie Dangę, net ne apie visą upę, o apie nedidelį jos fragmentą nuo Pilies tilto iki Kuršių marių", - pasakojo pašnekovas.

K. K. Šiaulytis savo akvareles lieja gyvai, iš natūros. Tapydamas abiejuose upės krantuose dailininkas išliejo upę ir laivus, pakrantės medžius, pastatus, žmones ir tą nuostabų vasaros atsipalaidavimą, su pajūrio vėjeliu sklandančią laisvę.

Vidurdienis virš Dangės.

Informacija

Prieš 45-erius metus akvarelės plenerus Klaipėdoje pradėjo organizuoti šviesaus atminimo dailininkė Renatė Lūšis. Dabar šią gražią tradiciją tęsia Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius. Šiemet pleneras buvo kitoks, nes dalis menininkų jame dalyvavo gyvai, o dalis - virtualiai. Tie dailininkai, kurie galėjo atvykti į Klaipėdą plenero metu ne tik liejo akvareles ir dalijosi savo kūrybos subtilybėmis su kolegomis, tačiau ir smagiai leido laiką: dalyvavo ekskursijose po Klaipėdą, lankėsi muziejuose, krantinėje, plaukė laivu į Juodkrantę. Plenero metu sukurtų darbų parodą galima apžiūrėti LDS Klaipėdos galerijoje (Bažnyčių g. 6).

Dangės vakaras.

 

Asmeninio albumo nuotr.

Sidebar placeholder