Dakare dalyvausiančių lietuvių technika iš arčiau

Dakare dalyvausiančių lietuvių technika iš arčiau

Tolimajame Pietų Amerikos žemyne sausio 5-20 dienomis Dakaro ralio maratone lenktyniaus įvairiausia technika: nuo motociklų iki galingųjų sunkvežimių. Lietuvos atstovai Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas ralio maratone startuos su „OSCar O3“ automobiliu, o Gintautas Igaris praeitų metų rezultatą bandys pagerinti su „Yamaha WR450F“ motociklu.

„General Financing – Autopaslauga“ komandą atstovaujantis B.Vanago ir S.Jurgelėno ekipažas debiutui Dakaro lenktynėse pasirinko latvišką „OSCar O3“ automobilį. Lietuvos atstovų tiesiog „Oskaru“ vadinamo automobilio kilmės šalis neturėtų stebinti – jis nėra pirmas kūrinys, kurį suprojektavo ir pagamino žinomo inžinieriaus ir lenktynininko Andrio Dambio vadovaujama komanda. Pirmąjį prototipą pristatę dar 2003 metais, kaimynai greitai švęs savo lenktyninio automobilio debiuto dešimtmetį.

Anot B.Vanago, „OSCar“ yra patikimas ir greitas automobilis komandoms, negalinčioms pasigirti milžiniškais biudžetais. Tai iliustruoja ir šio automnobilo debiutas 2004 metų Dakaro lenktynėse. Tuomet finišą sėkmingai pasiekė visi trys automobiliai, tarp kurių geriausiai pasirodė pats automobilio kūrėjas – A.Dambis, finišavęs 29-ojoje pozicijoje. Tačiau patį geriausią rezultatą su „OSCar“ bolidu į Pietų Ameriką persikėlusiose ištvermės lenktynėse 2009 m. pasiekė latviai Janis Azis ir Ainars Princis. Jie iškovojo 24-ą vietą iš beveik 200 startavusių visureigių.

„Preliminariame dalyvių sąraše matome apie 20 techniškai gerokai geresnių ir greitesnių automobilių. Be abejo, jų isigyjimo ir aptarnavimo kaštai didesni kelis kartus. Bet ne vien technika lemia rezultatus automobilių sporte – tas ypač ryškiai atsiskleidžia Dakare”,- ekipažo galimybes komentavo B. Vanagas.

„General Financing – Autopaslauga“ komandos bolidas „OSCar O3” nuo savo pirmtakų skiriasi šiais metais atliktais patobulinimais. Geresni stabdžiai, reduktoriai su blokiruotėmis, variklio valdymo kompiuteris, vairo mechanizmas – tai dar ne baigtinis naujovių sąrašas. Naujas 6.2 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų benzininis variklis gali išvystyti iki 350 arklio galių ir 530 Nm. Mažiau apie variklius besidomintiems pakaks paminėti, kad tokie varikliai montuojami į legendinius amerikietiškus sportinius automobilius „Chevrolet Corvette“. Kadangi variklio apetitas nemažas – jam „maitinti“ reikalingas talpus 550 litrų kuro bakas. Užpildyti pilnai tokį baką degalinėje Lietuvoje kainuotų apie 2400 litų. Sunkiuose greičio ruožuose automobilis vidutiniškai „suvalgo“ 70 litrų degalų 100-ui kilometrų.

Tuo tarpu antrą kartą Dakare dalyviausiantis motociklininkas Gintautas Igaris startuos su „Yamaha WR450F” motociklu, kuriuo sportininkas dalyvavo ir 2012 metų Dakaro lenktynėse.

Lietuviui motociklą padėjo paruošti Kęstutis Gurčinas ir legendinis Italijos sportininkas Franco Picco, kurie atliko, kai kuriuos motociklo patobulinimus. Jame buvo pakeistas visiškai naujas variklis, kurio kubatūra – 450cc. Beje, tai yra maksimaliai leistinas motociklų variklio tūris Dakare. O atsarginį motociklo variklį G. Igariui paruošė „Motoshop" komanda, kuris beje buvo naudojamas 2012 metų Dakaro varžyboms.

„Yamaha WR450F” yra keturi bakai, kurių bendra talpa – 29 litrai. Jais galima nuvažiuoti apie 300 km, o minimalus atstumas, kurį reikia nuvažiuoti Dakaro greičio ruože motociklu, nepasipildžius kuro, yra 250 km. Lietuvio motociklas važiuojant bekele galės maksimaliai išvystyti iki 160 km/h greitį.

Pasak G. Igario, šiemet ruošiantis Dakarui buvo padaryti keli nedideli, bet svarbūs pakeitimai.

„Pavyzdžiui, galiniai bako kamščiai sutvirtini žvejyboje naudojamais plonais lynais, kad varžybų metu nuo vibracijos jie neatsisuktų. Taip pat patogiau išdėstyti navigacijos, saugos prietaisai ir įrankiai“, - kalbėjo Gintautas Igaris.

Nors daugelį metų Dakare „KTM“ motociklu važiavę sportininkai lipo ant pirmosios vietos pjedestalo, tačiau „Yamaha“ motociklai savo patvarumu, ergonomiškumu nenusileidžia šios klasės moto transporto priemonėms. 2012 metų portugalo Helder Rodrigues rezultatas, tai įrodo – trečia vieta pasiekta „Yamaha WRF 450“ motociklu sunkiausiose pasaulio lenktynėse.

Gintauto Igario teigimu, nors kartais sakoma, kad Dakaras yra ir technikos maratonas, bet čia svarbius vaidmenis vaidina ir sportininkų patirtis bei bendras pasiruošimas šioms varžyboms.

Tad kaip seksis Lietuvos atstovams Dakare su jų paruošta technika, jau netrukus galėsime sekti naujienas iš Pietų Amerikos. Sausio 5-20 dienomis tolimajame žemyne dėl nugalėtojų titulų varžysis 162 ekipažai automobilių įskaitoje, 196 motociklininkų, 41 keturračių pilotas ir 76 sunkvežimių ekipažų. Maratono dalyviams teks įveikti virš 8000 km maršrutą.

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder