Pinigai nevalgomi, arba Kiek uždirba vadovai

Pinigai nevalgomi, arba Kiek uždirba vadovai

Naujojoje realybėje motyvacija liovėsi buvusi piniginė. Ji tapo bendražmogiška, - sako tarptautinės personalo paieškos kompanijos "Ward Howell International" valdybos pirmininkas Sergejus Vorobjovas. - Prisimenu, mano mokykloje, biologijos kabinete, kabėjo toks užrašas:

"Tik tada, kai nukris paskutinis lapas nuo medžio ir išseks paskutinė upė, žmonės supras, kad pinigai nevalgomi."

Pinigai nėra pirminis ar baigtinis dalykas. Jie yra kažko produktas, pasekmė. Jie reikalingi baziniams poreikiams patenkinti - apsisaugoti nuo šalčio, bado ir baimės.

Pinigai negali būti pagrindinė vadovo motyvacijos priemonė. Alkanų vadovų, neturinčių stogo virš galvos, nebūna. Jeigu vadovas jaučiasi nesaugus, jam reikia tučtuojau persikvalifikuoti į bendrijos pirmininkus.

Jei ne pinigai, kas tuomet svarbu?

Žodis "biznis" (angl. business) reiškia "veikla". Todėl pirmiausiai reikia mėgti savo veiklą. Kelti naudingus tikslus ir užduotis: iš vienos kviečio varpos išauginti du, o ant jų - iškart bandeles. Vadovui turi teikti malonumo pasiekti rezultatai. Akys turi degti. Tada juo tikės ir paskui jį eis žmonės.

Lyderio savybės labai svarbios. Man patinka toks apibrėžimas: lyderis yra tas žmogus, kuris padengia distanciją tarp dabarties ir numatomos situacijos ateityje.

Kuo čia dėta krizė?

Bet kokia krizė - tai pirmiausiai neapibrėžta situacija. Ateitis miglota. Užtat stabilioje situacijoje, kuri buvo kone visose rinkose iki krizės, visi buvome protingi; juk kryptis buvo akivaizdi: šiandien bus daugiau nei vakar, o rytoj - daugiau nei šiandien.

Dabartinėje situacijoje reikalingi žmonės, užsikraunantys atsakomybę ant savo pečių, pasirenkantys tolesnio kelio scenarijų ir vedantys paskui save darbuotojus, kurie dėl to nusiramina ir dirba, o ne "nerimauja". Niekam nepatinka gyventi apimtam neapibrėžtumo būsenos, visi nori būti ramūs dėl rytojaus. O lyderio savybių turi labai nedaug žmonių.

Image removed.

Pagrindinis vaidmuo šiandien atitenka savimotyvacijai. Kad vadovas atliktų žygdarbį, jis turi jausti alkį.

Į ką šiuo metu labiausiai dėmesį kreipia darbdaviai?

Į žmogiškąsias savybes. Visi nori turėti reikalų su padoriais žmonėmis, kurie laikosi žodžio, veikia nuosekliai ir drąsiai.

Iki krizės tai nebuvo vertinama?

Iki krizės klausdavo: ar jūs komandos žmogus, ar esate drąsus, ar mėgstate savo veiklą? Tačiau atsakymai niekieno nejaudino. Visi buvo susikoncentravę į atlygio paketą.

Ar įmanoma per keletą interviu nustatyti žmogiškąsias kandidato savybes?

Kiekvienas aukštos klasės vadovas turi savo "track records": poelgiai, pasiekimai, mokytojai (ar yra?), mokiniai (ar yra?), kontrahentai ir pan. Tikriausiai buvo klaidų, o už klaidas muša. Todėl tampa svarbi krizės patirtis: ar buvo vadovas tokioje situacijoje, kokias pamokas gavo. Kompensacinė dalis dabar aptariama kaip per pokalbį su psichoanalitiku. Pinigų poreikis - tai kandidato problema, o ne darbdavio.

Ar ikikrizinė situacija, kai viskas buvo gera ir aišku, sugrįš?

Aiškumo nėra. Eksperimentas nešvarus. Vaizdą iškreipia keletas trilijonų atspausdintų dolerių. Tai suminkština situaciją, nugludina aštrius kampus ir labai stabdo grįžimą prie bazinių vertybių.

Į kokius finansinius rodiklius dabar orientuojasi darbdaviai aptardami atlygio paketus?

Dabar garantuota kompensuojamoji dalis atrodo labai keistai. Vakarų kompanijose fiksuotas aukšto vadovo atlyginimas - nuo 1 iki 2 milijonų JAV dolerių. Tai norma. O likusią dalį jis turi uždirbti. O tam reikia mokėti valdyti ateitį.

Kaip įveikti neapibrėžtumą?

Vienas iš būdų kovoti su neapibrėžtumu - gyventi šia diena. Kažkas mažina išlaidas, kažkas didinti efektyvumą, kažkas bando kilti į ataką. Uždaviniai keliami skirtingi. Nors dažniausiai vis dėlto prisirišama prie esamo pinigų srauto ir pelno. Prisižaidėme su derivatyvais, todėl - atgal, į bazę, ir iš šios tvirtos pozicijos narsiai žvelkime į ateitį...

Šaltinis: Forbes

"Forbes": 10 įtakingiausių žmonių verslo pasaulyje

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder